home-page

Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Le nouveau rond point, sur la Chaussée de Liège, à hauteur de Loyers, permet aux automobilistes de faire des « tout droit » sans ralentir.
Modifier l'emplacement des chicanes pour obliger les automobilistes à ralentir à l'approche du cédez-le-passage.
Rossi Ticia
0 0
Meld je aan om te reageren
Tijdens spits vermenging van schoolgaande kinderen met de fiets en sluipverkeer tussen Diestse- en Tiense steenweg
Maak het laatste stuk van de koetsweg een fietsstraat. Op die manier wordt het veiliger voor de zwakke weggebruiker en schoolgaande jeugd. Op het laatste stuk is er ook geen busverkeer meer, dus zij worden niet opgehouden
Sven
0 0
Meld je aan om te reageren
Begin van een brede fietstraat, te weing duidelijk gemaakt aan automobilisten
Duidelijke breede lijnen, en aankondigingsplaten voor de automobilisten
Marc
0 0
Meld je aan om te reageren
Kinderen worden afgeleverd de normale veiligheidsvoorschriften te volgen: straat wordt afgesloten als Schoolstraat en het oude zebrapad is verdwenen. Loop maar in het midden van de straat, steek gelijk waar over !!!
Zebrapad terug, afsluiten voor auto's OK maar plaatselijke bewoners moeten ook naar werk of afspraak, haal dus kinderen en ouders van de straat en leer ze, ook met weinig verkeer, ermee rekening te houden.
Peter
0 0
Meld je aan om te reageren
het verkeer uit de Kolmenstraat ziet het verkeer uit de Oppenstraat niet komen.Bovendien is daar een scholencomplex dat rare toestanden veroorzaakt .
het beste zou zijn indien men de Kolmenstraat naar de Alkenstraat zou doortrekken en aldus het verkeer uit het dorpscentrum in Stevoort houdt , ook als dat betekent dat tientallen huizen aan de Burchtstraat zouden moeten gesloopt worden . Als dit echter niet kan is er een alternatief : zet verkeerslichten op de kruising van de Kolmenstraat met de Oppenstraat : eenvoudig en efficiënt . Dit zal ook de veiligheid aan het scholencomplex aan de Kolmenstraat doen toenemen .
Kris
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn punten waar het beter kan. Bv de oversteekplaatsen voor de voetgangers aan de Nationale Bank, waar trams, auto's, fietsers en voetgangers samen komen. Bij het oversteken loop je bijna onder de tram.
Het oversteken zou rechtlijniger moeten zijn en de zebrapaden zouden duidelijker moeten aangeduid zijn.
Hilde
0 0
Meld je aan om te reageren
Auto s staan op voetpad geparkeerd in schoolomgeving
Op straat parkeren
Bernard
0 0
Meld je aan om te reageren
De snelheid van de auto's ligt te hoog, niettegenstaande op vele plekken een 30 km beperking. Fietsers zijn verplicht tussen het snelverkeer te rijden wat levensgevaarlijke toestanden met zich meebrengt.
1. Als je een snelheidsbeperking oplegt, dien je dat ook te handhaven. Anders is ze zinloos. Vertrouwen is goed, controle is beter. 2. Zeker in de kleinere straten zou men veel meer moeten inzetten op "fietsstraten". Daar heeft het trage verkeer absolute voorrang op het snelle verkeer. Het aanleggen van zgn fietsostrades is lovenswaardig, maar het zijn de laatste honderden meters naar huis, welke gevaar opleveren.
Guido
0 0
Meld je aan om te reageren
Veel te compact kruispunt voor het verkeer dat er dagelijks passeert. Fietspad is bijna niet toegankelijk bij afslaan of oversteken door te hoge rand.
Er zijn volgens mij een aantal mogelijkheden om de verkeersveiligheid hier te verbeteren. 1) Een rotonde. Deze zou dan eventueel ovaal moeten zijn om een grotere draaicirkel voor auto's te bewerkstelligen, maar een rotonde zou de doorstroming van het verkeer enorm verbeteren. Nu is het soms ellenlang wachten, zowel voor automobilisten als voor fietsers, om te kunnen opdraaien of oversteken op het kruispunt. Bovendien zou een rotonde ook een duidelijker beeld aan automobilisten geven van waar er fietsers kunnen 'opduiken'. Nu komen ze praktisch van overal en doen soms gekke toeren omwille van de slechte infrastructuur. Op een rotonde is er maar één 'route' die fietsers én automobilisten kunnen volgen. Dit zou dus ook de veiligheid van de zwakke weggebruikers ten goede komen. 2) Het kruispunt behouden voor auto's, maar voor de fietsers een tunnel voorzien parallel aan het kanaal (Vaartdijk), onder het kruispunt door, met een ondergrondse T-splitsing voor wie richting Baron Descampslaan wil (noordwaarts). De ruimte voor de aanleg van een tunnel wordt krap, maar lijkt me niet onmogelijk gezien de tunnels die al aanwezig zijn verderop langs het kanaal in Tildonk. Fietsers die rechts willen afslaan kunnen dan gewoon overal afslaan en komen geen auto's tegen. Fietsers die de Vaartdijk volgen (rechtdoor) gebruiken gewoon de tunnel. Fietsers die de Baron Descampslaan in zuidwaartse richting volgen (rechtdoor) kunnen gewoon de weg volgen. Fietsers die vanuit het zuidoosten komen (Vaartdijk) en die linksaf willen gaan eerst door de tunnel, maken een klein ommetje en steken dan de brug over - opnieuw geen conflicten met auto's. Fietsers die tot slot van over de brug komen en rechtdoor willen in noordwaartse richting, kunnen via de tunnel met een klein ommetje ook zonder conflicten op de juiste route geraken. Dit zou de verkeersveiligheid op dit kruispunt drastisch verbeteren. Zie ook schetsen in bijgevoegde pdf.
Jarne
0 0
Meld je aan om te reageren
Gebrekkige signalisatie
Signalisatie verbeteren
0 0
Meld je aan om te reageren
J'y habite et la circulation automobile insécurise assez bien l'espace public
Des aménagements et des règlements limitant la voiture et favorisant d'autres modes de déplacement
Claudine
0 0
Meld je aan om te reageren
Passage pour piéton devant une école, non sécurisé par un plateau. Les voitures circulent à très vive allure dans la rue.
Il faut surélever le passage pour piéton comme ça a été fait devant l'école communale de la rue Ferrer
Christophe
0 0
Meld je aan om te reageren
Teveel onduidelijkheid en gevaarlijke kruispunten.
De zwakke weggebruikers in tegen gestelde richting laten rijden. Dwz ad overkant ipv naast de auto's.
Bob
0 0
Meld je aan om te reageren
Depuis l'instauration d'une piste cyclable sur le rond-point Montgomery, la circulation est devenue dangereuse
supprimer la piste cyclable et en créer une en site propre
Bruno
0 0
Meld je aan om te reageren
Veel schoolgaande jeugd die zich aan geen enkele verkeersregel houden.
Meer politietoezicht/-controle.
Guy
0 0
Meld je aan om te reageren
En venant en voiture de la Rue Lambin lorsque l'on souhaite tourner sur la rue de Dave nous avons une très mauvaise visibilité des voitures.
1) Empêcher des voitures de se garer aux places les plus proches du carrefour. 2) un miroir pour les voitures venant de droite (comme ça été fait pour les voitures venant de gauche) 3) plus de lumière car quand il fait noir la visibilité est encore pire.
Laura
0 0
Meld je aan om te reageren
Aan de Naamse Poort hebben de voetgangers kant Park Poort onvoldoende tijd om over te steken. De voetgangers en fietsers hebben ongelooflijk lang rood terwijl er geen verkeer mogelijk is.
De regeling aanpassen en de leidend ambtenaar verbieden om te liegen / valse verklaringen af te leggen aan de ministers waatdoor de minister het parlement fout inligt.
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel (vracht) verkeer
1) Minder subsidies voor bedrijfswagens 2) een fatsoenlijk openbaar vervoer 3) geen vrachtverkeer op zondag 4) belasten per km dat je rijdt (met vermindering indien het voor het werk is waarbij je werkplaats moeilijk bereikbaar is met openbaar vervoer 5) geen besparingen meer bij de Lijn of de N MBS, integendeel: meer geld
0 0
Meld je aan om te reageren
Kruispunt Den Hoorn , Beernem .Te snel verkeer van Oedelem richting Knesselare en omgekeerd. Vanuit Knesselare richting Oedelem is er een bocht , je wordt direct geconfronteerd met het kruispunt , auto's en vrachtwagens naderen te snel het kruispunt
Wegversmallingen die het verkeer vanuit Knesselare opvangt en verplicht snelheid te minderen.
Martine
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel verkeer.
Blok rijden.
Annette
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel ongevallen
Meer controle
Maurice
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsen op fietspaden in 2 richtingen. Fietspaden moeten terug absoluut enkel richting gemaakt worden omwille van het erg drukke fietsverkeer.
Fietspaden enkele richting maken.
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel werken op hetzelfde ogenblik. Als fietser (gewone fiets) en voetganger met wandelstok kan ik op veel plaatsen waar gewerkt wordt niet door zonder risico's.
Ik begrijp dat er werken moeten uitgevoerd worden maar is het niet mogelijk minder werven tegelijk op te starten die dan uiterst traag afgewerkt worden omdat aannemers niet overal tegelijk kunnen zijn. Misschien aanbestedingen beter spreiden en opleveringstermijnen wat in te korten zodat er gestart en ook direct verder afgewerkt wordt. Het is duidelijk mogelijk, kijk maar naar de werken iov proximus, minimum hinder dn snelle afwerking. Die aannemers moeten hun werklui niet van de ene naar de andere werf sturen.
Harald
0 0
Meld je aan om te reageren
Voorrang van rechts regeling werd onlangs van kracht.
In de Platte Lostraat consistent, op alle kruispunten, ofwel de voorrang van rechts regel ofwel als voorrangsweg invoeren.
Filip
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen