Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Il n'est pas sûr pour les usager faible. Il n'y a pas d'aménagement pour les cyclistes et piéton. Cet endroit en particulier car il n'y a pas d'autre alternative entre Honvelez et Salmchateau sans allonger le parcours de plusieurs km.
Faire une piste cyclable
Gwen
0 0
Meld je aan om te reageren
Veel volk dat op korte tijd op dezelfde plaats moet zijn en waar er veel afritten, invoegstroken zijn en mensen houden zich niet aan de regels
Trager rijden, blokrijden, mensen in andere gemeenten evenveel betalen als mensen die werken in Brussel zodat ze niet zo ver moeten pendelen
Heidi
0 0
Meld je aan om te reageren
Geen conflictvrij kruispunt. De auto's die vanuit de Herentalsebaan rechtsaf slaan de Muggenberglei in terwijl de fietsers nog rechtdoor mogen rijden.
Conflictvrije verkeerslichten, hoewel dat misschien moeilijk is... Of eenrichtingsverkeer in de Muggenberglei.
Renilde
0 0
Meld je aan om te reageren
verwarring door dubbele lichten
lichten boven de rijweg mellestraat
Dirk
0 0
Meld je aan om te reageren
Le feu est vert pour les automobilistes venant de la rue Félicien Deneumoustier en même temps que pour les piétons qui traversent la chaussée.
Un panneau pour prévenir les automobilistes de la traversée de piétons. Ou feu rouge pour tous les automobilistes ( vert uniquement pour les piétons)
Virginie
0 0
Meld je aan om te reageren
Te druk, te veel vrachtwagens
Afschaffen salariswagens
Wout
0 0
Meld je aan om te reageren
een voorrang van rechts die op een T uitkomt is nooit veilig. Hier is Heusden-zolder is het daar voor vol van en ik zie er het nut niet van in
Geen voorrang van rechts als dat op een T uitkomt
Myriam
0 0
Meld je aan om te reageren
ER IS DRUK VERKEER VAN VERSCHILLENDE KANTEN MET HEEL VEEL VERSCHILLENDE WEGEBRUIKERS, VOETGANGERS,FIETSERS, LIJN BUSSEN, HET LIGT AAN EEN SCHOOL, VEEL BUSHALTES
EERLIJK IK ZOU HET NIET WETEN…..EVENTUEEL MINDER LIJNBUSSEN LATEN STOPPEN?
Hilde
0 0
Meld je aan om te reageren
Tramsporen, te weinig fietsruimte, wegdek in vreselijke staat
Bredere fietspaden, beter afgestelde lichten en nog beter een alternatieve route zodat fietsers de muidepoort zelf kunnen vermijden.
Kenneth
0 0
Meld je aan om te reageren
Routes dégradées. Pas de trottoirs.
Refaire toute la route en y incorporant des trottoirs.
Francis
0 0
Meld je aan om te reageren
Geen zebrapaden
Op de hoeken zebrapaden en of lichten
Anita
0 0
Meld je aan om te reageren
Parce que la vitesse autorisée n'est pas en phase avec la configuration de la route très étroite à cet endroit
A cet endroit et dans l'ensemble des villages de la Commune de Perwez, instaurer le 30 km/h. On le fait bien dans des villes entières (p.ex. Bruxelles), pourquoi pas dans des villages où la vitesse génére des situations dangereuses pour les piétons, les cyclistes et tous les usagers de la route ?
Pierre
0 0
Meld je aan om te reageren
Direct begin de H.-Geestmolenstraat dient er verplicht geparkeerd op de aangeduide plekken op de rijbaan, wisselend links en rechts. Geeft gevaarlijke situaties, vooral met fietsers.
De markeringen terug wegdoen zodat er gewoon de zijkant van de weg kan geparkeerd worden. Eventueel over een bepaalde lengte enkel parkeren langs één kant toelaten.
Nicole
0 0
Meld je aan om te reageren
Oversteek einde fietspad
Een fietspad langs beide kanten van de rijweg, te beginnen vanaf rond punt Meenseweg/Maaldestedestraat
Marc
0 0
Meld je aan om te reageren
Veel autobestuurders rijden zonder aandacht voor andere weggebruikers. Ze willen zo snel mogelijk op hun bestemming raken. Het doel heiligt daarbij de middelen: claxonneren, bumperkleven, geen gebruik van pinkers, ... Asociaal en gevaarlijk rijden.
Een sensibiliseringsactie langs de weg die inzet op vriendelijk rijgedrag, en veilig rijden. Het kan relevant zijn om mensen ook bewust te maken dat hun rijgedrag gevaren inhoudt voor zichzelf en voor anderen. Door een campagne (beeld en/of video) die bv. toont dat iemand roekeloos rijdt (invoegen zonder gebruik van richtingsaanwijzers, ...) en daardoor 'opgeschept' wordt. Het beeld van zijn of haar kinderen waar de politie langskomt om te vertellen dat hun papa/mama niet meer thuiskomt. Dat is drastisch, maar zo beseffen mensen het misschien wel. Meer politie op de straat die optreedt bij het zien van verkeersinbreuken, zoals de richtingsaanwijzers niet gebruiken. Als dit niet mogelijk is, dan 'controledagen' met de focus op asociaal/gevaarlijk rijgedrag. Dit kan zowel gepland, met waarschuwing, of onverwacht. Doel is om mensen te laten ervaren dat er aandacht is voor hun rijgedrag en dat er sancties volgen als zij hier geen rekenschap mee houden.
Nathalie
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn verkeerslichten weggenomen aan straten waar vele scholen zijn.
Meer discipline van de fietsers en auto's.
Corinna
0 0
Meld je aan om te reageren
La route prioritaire est la rue Joseph saintraint pour tourner à gauche sur le pont de l'évêque. bcp de personne de Bd frère orban coupent la route
Mettre un panneau stop bd frère orban et mettre des panneaux de signalisation plus grand qui montre la route prioritaire
Emile
0 0
Meld je aan om te reageren
Graag meer fietspaden Kruispunt schoonselhof is levensgevaarlijk!
Kruispunt heraanleggen Kioskplaats heraanleggen
Rita
0 0
Meld je aan om te reageren
Drukke steenweg
Fietsbrug
Sien
0 0
Meld je aan om te reageren
Snelheid, oversteek voor fietsers
plaatsen van verkeerslichten,
Steven
0 0
Meld je aan om te reageren
Rue de sesselich à Arlon. Il s'agit d'une zone 30 étant donné la proximité de l'Athenee Royal d'Arlon mais la limite de vitesse est très peu respectée.
Casse vitesse type coussinet berlinois ou radar fixe
Bertrand
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn geen gevaarlijke kruispunten alleen gevaarlijke chauffeurs Pas terug de verkeersreglementen toe Alcohol en snelheid ,GSM, richtingaanwijzers
boetes moeten omhoog , bellen in auto of op de fiets ... 1 ste maal dan 200€ de 2 de maal 400€ ; 3 de 800€ tzal dan wel gedaan zijn ... maar de wil ontbreekt ... Auto boetes volgens gewicht en vermogen .hoe zwaarder , hoe groter de impact met een fietser of voetganger of andere auto .vb SUV pick up en BMW 5 tov Citröen C 1 en andere autos
Eric
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel fietsers en auto's die hun eigen goesting doen. Bv bij het auto verkeer te hoge snelheden. Bij fietsers maakt het helemaal niet uit, door het rood, verkeerde kant, verbodsborden negeren.
Meer controle
Frank
0 1
Meld je aan om te reageren
Teveel auto's in de stad. Geen controle op de limiet van 30 km/uur.
Randparkings creëren. Regelmatige busverbindingen naar het centrum. Overal voorrang geven aan zwakke weggebruikers.
Agnes
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen