We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig
Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Fietspaden kunnen beter
Over heel de regio rond Leuven moeten fietspaden aanzienlijk beter
Tjörven
0 0
Meld je aan om te reageren
Q8 - Tankstation - inrit/uitrit neem ik hier als voorbeeld. Het is als fietser hopen dat de autobestuurder die afslaat of opnieuw wil invoegen fatsoenlijk uitkijkt voor aankomende fietsers. Autobestuurders zijn afgeleid, onoplettend, roekeloos....
* sensibilisering autobestuurders - een fietspad is ook een 'kruispunt' * controle? (al zou ik niet weten hoe dit kan gecontroleerd worden) * straat en fietspad toch nog duidelijker van elkaar 'afbakenen'. De gevaarlijkste situaties als fietser zijn sowieso de fietspaden op gelijke hoogte en zonder afscheiding van de rijbaan. Als een autobestuurder 's ochtends nog snel even wil gaan tanken moet je als fietser op je hoede zijn.
Pieter
0 0
Meld je aan om te reageren
Onveilige kruispunten op n18
Knipperlichten of stoplichten. In ieder geval meer waarschuwingen
Ellen
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsers moeten soms onverantwoord meerdere keren de straat oversteken om eigelijk rechtdoor te rijden.
Fietspad nuttiger aanleggen qua richtig.
Frank
0 0
Meld je aan om te reageren
Te weinig goede fietspaden
Betere fietspaden en meer fiets straten.
/
0 0
Meld je aan om te reageren
Geparkeerde auto's beseffen te weinig dat fietsers vlakbij zijn en openslaande portieren zijn erg gevaarlijk omdat een fietser niet kan uitwijken.
Breder fietspad?
0 0
Meld je aan om te reageren
Te kleine fietspaden voor de vele bakfietsen, straten zonder fietspad. Veel macho's in het verkeer. Veel fietsers die de verkeersregels niet respecteren of niet kennen. En sommige mensen hebben de wagen echt nodig.
Meer politie op drukke kruispunten en op drukke tijden. Parkeerproblemen aanpakken en betaalbare parkings
Denise
0 0
Meld je aan om te reageren
Te druk
Vrachtwagens alleen snachts laten rijden
0 0
Meld je aan om te reageren
Rondpunt aan het oude zwembad en het rondpunt aan de brandweer tunnel en de zuidstraat aan de school in Roeselare
Aan het rondpunt en tunnel brandweer de fietser moeten stoppen maar doen dar niet en er geen toezicht van de politie of stadswachten . Dus beter richtlijnen geven aan de fietsers en autobestuurders en toezicht houden
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Kruispunten
Trajectcontroles
0 0
Meld je aan om te reageren
In centrum Brugge, Noordzandstraat en Geldmuntstraat is er weinig of geen onderscheid tussen de rijweg en het fietspad. Ook rijden in de diverse straten vaak electrische steps op het voetpad aan een grote snelheid.
Betere aanduidingen en controle.
Patrick
0 0
Meld je aan om te reageren
Nedermolenstraat te 9310 Meldert, hier mag je 50 rijden, maar vooral s'morgens en 's avonds is het hier een racebaan. Weg van Aalst tot in Opwijk
Meer controle over snelheid
Maria
0 0
Meld je aan om te reageren
Oud hobbelig fietspad waar elke dag veel fietsende jeugd langskomt en geen afscheing met de betonweg
Trajectcontrole en verhoogde berm tussen fietspad en betonweg
Schoterweg Tessenderlo
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel fietsers volgens de infra structuur. Moet dringend aangepakt worden
Veranderingen aan de infrastructuur
Wim
0 0
Meld je aan om te reageren
f
f
D
0 0
Meld je aan om te reageren
De hele fietsweg van de steenweg tot aan Gasthuisberg is te smal. Twee bakfietsen bijvoorbeeld kunnen elkaar nauwelijks passeren. Er wordt véél te snel gereden .
Fietsweer verbreden. Er is trouwens de ruimte voor!
Hilde
0 0
Meld je aan om te reageren
te hoge snelheid
werkende flitspalen
Hugo
0 0
Meld je aan om te reageren
Drukke afrit autostrade E17 en expressweg door gemeente Rekkem. Werkverkeer Comines - Moeskroen. Dronckaertstraat Lauwe : rommelige aanleg Fietspad ingenomen door parking.
Afzonderlijk parkeereiland centraal of verdeeld over d woningen. Fiets- en voetpad op 1 niveau gemengd. Duidelijker & onderhouden verkeers belijning.
0 0
Meld je aan om te reageren
Er wordt veel te hard gereden en er is teveel zwaar verkeer. Langs deze weg gaan veel kinderen naar school
Er zouden meer snelheidscontroles kunnen gedaan worden. Er kunnen ook obstakels geplaatst kunnen worden om het verkeer te vertragen.
Nele
0 0
Meld je aan om te reageren
Geen gebrek aan lichten op de N12, maar aan het eind van de Bethaniënlei, het drukste verkeerspunt in die omgeving staan er geen lichten.
De verkeerslichten staan daar heel dicht bij elkaar op kleine kruispunten. De N12 en Bethaniënlei is veruit het drukste T-kruispunt.
Victor
0 0
Meld je aan om te reageren
En venant en voiture de la Rue Lambin lorsque l'on souhaite tourner sur la rue de Dave nous avons une très mauvaise visibilité des voitures.
1) Empêcher des voitures de se garer aux places les plus proches du carrefour. 2) un miroir pour les voitures venant de droite (comme ça été fait pour les voitures venant de gauche) 3) plus de lumière car quand il fait noir la visibilité est encore pire.
Laura
0 0
Meld je aan om te reageren
Dans les deux sens (montée et descente d'autoroute), le trafic important et la manière de rouler des gens en font un endroit dangereux en voiture:gens qui coupent les bandes blanches, se rabattent au dernier moment, ne respectent pas les distances...
Faire circuler des voitures non identifiables sur les autoroutes avec des policiers dedans pour verbaliser les comportements inciviques et/ou dangereux. De trop nombreux conducteurs ne se rabattent pas quand ils le devraient, ne respectent pas les distances de sécurité, n'utilisent pas leurs feux clignotants, ne respectent pas les règles de tirette, se rabattent au dernier moment pour sortir de l'autoroute, sont agressifs,... Je suis persuadé que 2 à 3 voitures contenant chacune deux policiers et faisant le tour du ring de Bruxelles toute la journée ou le trajet Bruxelles-Namur (aller-retour) rentabiliseraient largement le temps et l'argent investis financièrement d'une part et dautre part en sécurité routière. Les radars fixes présents sont utiles pour relever les excès de vitesse, mais selon moi ce sont les autres comportements (cités précédemment qui sont les plus accidentogènes). Je prends l'autoroute tous les jours et même si je constate des excès de vitesse, ce ne sont pas les conducteurs en excès de vitesse que je trouve les plus dangereux.
Alex
0 0
Meld je aan om te reageren
Ce carrefour est dangereux, les voitures, le tram les bus, il y a toujours des voiture au milieu qui coupe la route à une autre voitures venant d'une autre rue
un rond point, ou faire de l'avenue des 7 Bonniers un sens unique
Soufiane
0 0
Meld je aan om te reageren
Dangereux de rouler route très déformé plein de trous,on réduit sur une bande alors que 2 étaient c'est dangereux pr pouvoir s'intégrer ds le trafic
Revenir comme avant tout allait bien sauf refaire des rues remplies de trous
Pascal
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen