We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Op de Langestraat wordt snel gereden en er is overal voorrang aan rechts. Er mag 70 km / uur gereden worden . Slechte fietspaden Gobbelsrode / Houwaartsebaan wordt overal de voorrang aan rechts afgeschaft behalve op een kruispunt waar al dodenvielen .
Voorrang aan rechts afschaffen en snelheidremmers plaatsen maat geen vluchtheuvels . Deftige fietspaden en duidelijke signalisatie Op een stuk van de Langestraat staat er ook geen straatverlichting tss de Matantjestraat en Houwaartsebaan . Het is een donker gat en de fietspaden zijn in slechte staat .
Ilse
0 0
Meld je aan om te reageren
In Mechelen op de vesten en aan het station is het niet veilig.
Op de Vesten (bvb Brusselse Poort) en het station zou de situatie met de fietsen duidelijker moeten worden en veiliger , ook voor de automobilist . Soms zijn er fietsers die toch nog over willen wanneer het al juist rood is.
Hugo
0 0
Meld je aan om te reageren
Auto's vanuit Korte Damstraat rechts afslaan kijken alleen naar links naar de auto's maar zijn zich niet bewust dat er van rechts ook fietsers komen!
Een bord plaatsen dat er van twee kanten fietsers komen zou al een eerste stap zijn. De stop streep alleen helpt duidelijk niet genoeg
Steffi
0 0
Meld je aan om te reageren
Acces op Battelsesteenweg bijzonder moeileijk en gevaarlijk wegens slechte zicht en hoge verkeer
Structurele veranderingen gaande van spiegels en verkeersborden, etc;;
Jacques
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel niet conflicterende kruispunten
Zou het echt niet weten
Patrick
0 0
Meld je aan om te reageren
changement de priorité depuis peu peu de gens le voient
un panneau ou feu clignotant
Francine
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel doorgaand verkeer op de ring
Omleidingsweg dringend nodig om centrum te ontlasten
0 0
Meld je aan om te reageren
Het is te druk
Tussen Antwerpen en Gent, kunnen jullie nieuwe snelweg opbouwen. Her kan verplicht worden voor de vrachtwagens.
Ünal
0 0
Meld je aan om te reageren
veel te vel vtachtwagens
containers per schip op het Albertkanal
0 0
Meld je aan om te reageren
Te druk
Meer Snelheidsbeperkingen, meer controle
Pol
0 0
Meld je aan om te reageren
Ondanks de vele straten die als 'fietsstraat' werden ingericht, en zonde 30 is het in het Centrum van Leuven nog steeds levensgevaarlijk.
Bussen en vrachtverkeer zouden alternatieve routes moeten (kunnen) volgen en meer stoplichten voor zowel voetgangers als automobilisten lijken mij op bepaalde kruispunten heel erg aangewezen.
Leyla
0 0
Meld je aan om te reageren
Te druk
Meer politie op straat daktuin de wagen komt en ook wel dat werkelijk iets doet in het verkeer en niet als alles al in het honderd is gelopen
Walter
0 0
Meld je aan om te reageren
Er is geen veilig fietspad tussen Zoersel en Oostmalle. Onlangs viel er weer een dodelijk slachtoffer.
Verplichte onteigening om levens te redden
Chris
0 0
Meld je aan om te reageren
komende uit de Emmausdreef komen fietsers en auto's uit alle richtingen , niet te doen als er druk verkeer is
verkeerslichten
Peter
0 0
Meld je aan om te reageren
Er wordt veel te snel gereden in de straat. Heel het centrum is ingekleurd als fietsstraat. Maar daar houden autobestuurders geen rekening mee gehouden. De meeste wagens ´vliegen´ door de straat. En er is daar nooit controle op door politie.
Alleszins op regelmatige momenten controles uitvoeren. Een flitspaal zou alvast een zeer goede zaak zijn.
Guido
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel fietsers voor een gelijkgrondse kruising. Aantakkingen met kruisende fietspaden onoverzichtelijk.
Fietssnelweg verhoogd langs het spoor laten doorlopen.
Joeri
0 0
Meld je aan om te reageren
Trop de voitures et de personnes qui ne respecte rien
Sévir des procès des casses vitesses dans les rues de montignies sur sambre et au rond-point de cora et alentours des flachs pour punir tout ces individus irrespectueux et irresponsables
Sylvie
0 0
Meld je aan om te reageren
veiligheid voor fietsers: 1. geen kennis van de reglementen ( 2. aan de kruispunten tegelijk groen licht is wordt geen voorrang gerespecteerd
1. meer aandacht in rijscholen en scholen 2. terug naar de vorige situatie waar ieder op beurt voorrang krijgt
Romain
0 0
Meld je aan om te reageren
Beide eindes Vierbunder (beneden nr 1 en boven nr 19) met Gobbelsrode : te hoge muren geplaatst na vernieuwen Gobbelsrode + auto's geparkeerd op korte opritten tot tegen fietspad. Weinig zicht op komende fietsers. Spiegels aangedampt is niks zicht.
Paar stenen van de te hoge muren en minder kort tegen baan laten bouwen in toekomst.
Annie
0 0
Meld je aan om te reageren
komende van uit stad richting kruispunt drongensteenweg linksaf op rooigemlaan slechte invoegtijd ,soms maximum twee autos kunnen links door het tegemoetkomend verkeer die uit Drongen komt , geen zichtbaarheid en door rood reidende voeruigen
aanpassing groen rechts door rood vervangen , niet gelijktijdig met voertuigen die uit richting Drongen komen en zowel links als rechts tegelijk doorrijden
Willy
0 0
Meld je aan om te reageren
Harmonie/Belgielei Fietsen voetgangers trams kruisen elkaar op gevaarlijke manier
Fietsers tunnel?
Josi
0 0
Meld je aan om te reageren
De straat Rozendaal is onveilig voor fietsers. De straat is te smal. Kruispunt Zeggendijk/Roerdompstraat is levensgevaarlijk.
1. Verbod voor auto's te parkeren in het stuk Rozendaal tussen Heidebloemstraat en Stationsstraat. en herinrichten van het kruispunt Rozendaal/Nieuwstraat. Een grote onnuttige betonnen bloembak verhindert daar een veilige doorgang voor fietsers. 2. Verkeersremmende maatregelen nemen ter hoogte van het kruispunt. En een snelheidsbeperking van 50 km/u invoeren op de twee straten. En verkeer laten vertragen door vertragende obstakels voor het kruispunt.
Jan
0 0
Meld je aan om te reageren
Een zeer drukke A12/N177
A12 van Boom naar Wilrijk verder ondertunnelen
0 0
Meld je aan om te reageren
Geen ruimte voor schoolgaande fietsers op toegangswegen. Te hoge snelheid door veel en groot verkeer.
30 per uur en verbod op zwaar transport tijdens schooleinde en schoolbegin
Be
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen