Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
A11 van Westkapelle tot Maldegem is ronduit gevaarlijk zowel voor gebruikers als voor mensen die de baan moeten dwarsen.
Eigenlijk zijn ze ermee bezig maar naar mijn mening duurt het te lang en ieder ongeval is gewoon 1 teveel
Marie Jeanne
0 0
Meld je aan om te reageren
Oversteekplaats voor schoolgaande kinderen, vaak staan er auto's vlak voor en achter het zebrapad. Het zou goed zijn moest het beter verlicht zijn en moest het voetpad aan 1 kant verbreed worden en zo het zebrapad ingekort.
Grote verlichting boven het zebrapad en verbreding van het voetpad zodat het zebrapad verkort en de auto's de overstekende kinderen goed zien aankomen.
Auxane
0 0
Meld je aan om te reageren
ongedicipleerd rijgedrag van fietsers, steppers, bakfietsen.
Respect voor verkeersregels. Op televisie werd gezegd dat fietsers met 2 naast mekaar mogen rijden, nu doen zij dat ook tegen de richting in smalle eenrichtings straten.
Eddy
0 1
Meld je aan om te reageren
Des travaux partout sans arrêt et des déviations à n'en plus finir.
Attendre et ronger son mal en ptience.
0 0
Meld je aan om te reageren
Respecte pas les 30 km heure casse vitesse nécessaire
Casse vitesse d où obligé de ralentir Renforcer les panneaux 30
Micheline
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel (zwaardere) auto's. Op vele plaatsen geen goede infrastructuur om de gebruikers te scheiden. Niet altijd volgen van de wegcode.
Goede wegeninfrastructuur. Beter openbaar vervoer om auto's van de weg te houden. Iedereen volgt de wegcode.
Bie
0 0
Meld je aan om te reageren
circulation à double sens avec des endroits sans visibilité et des voitures stationnées.
mise en sens unique et passage plus souvent du policier de quartier j'habite là depuis 1978 et je l'ai vu une fois dans le quartier et quand il m'a vu il a vite accélérer pour partir du cartier. S'il y avait un passage plus fréquent il n'y aurais probablement pas de holdup à l'hôtel à coté.
Jacques
0 0
Meld je aan om te reageren
Er wordt niet voldoende rekening gehouden met voetgangers.
Handhavingsbeleid op plaatsen waar voetgangers altijd voorrang hebben maar waar die voorrang niet wordt gerespecteerd.
0 0
Meld je aan om te reageren
Zone voor gemengd verkeer, maar geen fietsstraat. Zone 50, fietsers moeten op de rijbaan, tussen vrachtwagens en auto's. Gevaarlijk voor fietsers!
Net zoals de andere straten in de dorpskern tussen de wegversmallingen, zou hier beter ook een fietsstraat gemaakt worden. Achter de wegversmallingen zijn fietspaden voorzien en dat maakt het opnieuw veiliger voor fietsers. Als alternatief zouden er ook fietssuggestiestroken kunnen aangebracht worden, dit kan automobilisten al stimuleren om trager te rijden en ruimte te geven aan de fietsers. Zelf heb ik al verschillende situaties meegemaakt hier in de dorpsstraat. Een oplossing dringt zich aan want dit is een belangrijke verbindingsweg voor schoolgaande kinderen.
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel fietsers en auto's die hun eigen goesting doen. Bv bij het auto verkeer te hoge snelheden. Bij fietsers maakt het helemaal niet uit, door het rood, verkeerde kant, verbodsborden negeren.
Meer controle
Frank
0 1
Meld je aan om te reageren
Het is er druk. De mensen zijn er wel onderhevig aan stress als ze weer hun werkplek opzoeken, wat maakt dat ze niet altijd rationeel handelen.
Het is belangrijk als we samen aan een duurzame toekomst kunnen werken.
Eric
0 0
Meld je aan om te reageren
Het centrum van Kortessem ligt aan twee hele drukke steenwegen (waar gelukkig maar 50km mag gereden worden). Maar in de dorpen wordt de snelheidsbeperking zelden of nooit gerespecteerd. Er zijn bovendien amper of geen remmers aangebracht.
Controle en nog eens controle! Wegstructuur aanpassen met remmers, ingrepen die doen vertragen. Betere en veilige fietspaden, afgescheiden van de baan. Nederlands systeem met een smalle strook voor de auto en brede fietspaden. Betere opleiding van jonge chauffeurs. Hogere boetes. Aanwezige politie. Fietsstraten. 30 km in de dorpskernen.
Kristien
0 0
Meld je aan om te reageren
Kinderen lopen de weg over zonder te kijken fietsen op het voetpad en de e-steps met 2 en zelfs met 3 personen er op(Frans de l'Arbrelaan) zelfs motoren op voetpad!
Toezicht van politie !
Mieke
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel doorgaand verkeer op de ring
Omleidingsweg dringend nodig om centrum te ontlasten
0 0
Meld je aan om te reageren
Autostrade zijn er veel vrachtwagens aanwezig
Dat vrachtwagens meer snachts gaan rijden ipv overdag
Mireille
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn teveel auto's
Antwerpen autoluw maken
Marianne
0 0
Meld je aan om te reageren
Voornamelijk kruispunten
Tiensepoort is wel heraangelegd,Maar heeft nog mankementen combinaties fietsen en auto Parkpoort:afstemming lichten
Anne
0 0
Meld je aan om te reageren
Teveel vrachtverkeer
Belast het vrachtverkeer veel zwaarder en optimaliseer vrachtvervoer per binnenscheepvaart, trein,edm
0 0
Meld je aan om te reageren
Smalle rijweg + dubbel verkeer + gevaarlijke onaangekondigde bocht + hoge snelheid = gemiddeld 5 ongevallen per jaar
Eenrichtingsverkeer invoeren Signalisatie gevaarlijke bocht
Eric
0 0
Meld je aan om te reageren
Er staan zeer dikwijls bestelwagens op de weg en er is ook een bushalte. Er komt veel verkeer uit de tegenovergestelde richting.
Er is een zeer brede voetgangerszone aan de andere zijde. Die werd vanaf de corona tijd ingepalmd door terrassen. Zelf vind ik dat voetgangers en fietsers belangrijker zijn dan auto's in het verkeer. Als er geen veilige plek is voor de fietsers, laat dan de auto's via andere straten naar hun bestemming rijden en breng de fietsers niet in gevaar.
Micheline
0 0
Meld je aan om te reageren
Aux heures de pointes, c'est la roulette russe quand on vient de Wepion et qu'on veut tourner à gauche vers Lustin. Un rond-point en urgence SVP
Je n'ai jamais compris pourquoi on n'avait pas construit un rond-point à cet endroit, surtout qu'il y a la place
Catherine
0 0
Meld je aan om te reageren
Op sommige plaatsen gevaarlijk om te fietsen
De fietspaden afzonderen van de rijbaan
Eddy
0 0
Meld je aan om te reageren
Dubbelzinnige signalisatie
Eénrichtingsverkeer zorgt voor verwarring
Patrick
0 0
Meld je aan om te reageren
Druk kruispunt met lichten die niet goed afgesteld zijn.
Lichten zo afstellen dat fietsers en voetgangers ongehinderd kunnen oversteken
Georges
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen