Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Fietsers op de rijbaan Voetgangers op de rijbaan
Gescheiden fietspad
Gescheiden voetpad
Meld je aan om te reageren
In het centrum van Ruiselede te weinig verkeersdrempels, zeker in kruiswegestraat, belangrijke straat naar de school
Vluchtheuvels, zodat men zeker moet vertragen
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijk kruispunt met verschillende verkeersstromen van auto's, fietsers en voetgangers.
Meer gescheiden baanvakken voor verschillende weggebruikers.
Meld je aan om te reageren
Heel gevaarlijk voor voetgangers. De verkeerslichten werden aangepast maar het blijft uitkijken.
Aanpassen verkeerslichten zodat er geen auto's de Antwerpsesteenweg richting Lochristi kunnen nemen als de voetgangers groen licht krijgen.
Meld je aan om te reageren
Vele zwakke weggebruikers en gemotoriseerd verkeer op dezelfde smalle baan zonder fietspaden. Fiets- en wandelroutes tussen vaart en bos.
Trajectcontrole, fietsstraat maken enkel plaatselijk verkeer toelaten. Snelheid naar 30 km/u brengen.
Meld je aan om te reageren
On veilig vooral voor fietsers
Geen of slecht onderhouden fietspaden, te weinig bescherming van fietsers
Meld je aan om te reageren
6 voiries aboutissent à cette place au sens giratoire unique. il y a 9 passages pour piétons entre les rues, et vers le centre de la place. aucun n'est sécurisé et c'est jouer à la roulette russe lorsque l'on tente de traverser.
rendre les 9 passages pour piétons plus visibles, par exemple par l'installation de leds lumineux dans le sol
Meld je aan om te reageren
Kernstad met slecht circulatieplan. In de omliggende gemeentes lintbebouwing, bouw van woningen en gebrek aan stoep voor voetgangers.
Dat is een zeer complex gegeven. Lintbebouwing kun je niet terugschroeven. Minder nieuwbouw. Betonstop is waarschijnlijk pas voor wanneer alles is volgebouwd. Eindelijk zorg dragen voor een goed openbaar vervoer, vandaag lijkt het quasi onbestaande. Je raakt alleen naar de stad en terug tijdens de spitsuren. Verschillende verkeersinfarcten door de geparkeerde voertuigen, vrachtwagen en opleggers. Gebrek aan stoepen en parkeerplaatsen voor de auto's van bewoners die niet beschikken over grote huizen met meer dan voldoende ruimte daarvoor. De groene zones worden kleiner en de sluipwegen worden steeds frequenter ingepalmd door sluipverkeer. De burgemeester van deze stad toetert in de kranten over de verkeersveiligheid, die voor hem blijkbaar beperkt is tot de kernstad. Indien we beschikten over de middelen, dan zouden mijn vrouw en ik dit gebied ontvluchten. Zoals we hier bezig zijn, worden grote delen van Vlaanderen op termijn onbewoonbaar.
Meld je aan om te reageren
Te veel verkeer
Auto krijgt nog steeds voorrang, fietsers moeten te lang wachten
Meld je aan om te reageren
Dit is een drukke fietsers-overteekplaats aan school waar de Tram voorbij raast (van 2 kanten) en in principe ook voorrang heeft . Maar dit is geweldig slecht aangeduid (zelfs als ervaren voorzichtige fietser) en veroorzaakte al enkele ongevallen.
Eenvoudig : voor de fiesters/voetgangers : een duidelijkwaarschuwings-lichtsignaal op de grond als er een tram nadert
voor de trams : een duidelijke knipperlicht en verplichte vertraging aan dit kruispunt
Meld je aan om te reageren
Carrefour dangereux, mal aménagé, vitesse trop importante, beaucoup d'espace public disponible, mais aménagement inadéquat
Réaménagement complet de l'espace public: réfection des trottoirs, installation d'un rond-point surélevé, aménagement de pistes cyclables et de trajets pour piétons de qualité. L'espace disponible est énorme.
Meld je aan om te reageren
Aan het kruispunt van de chartrueseweg is er een fietspad. Je ziet de fietser niet steeds komen en heel dichtbij is er ook een fietsoversteek.
Fietsers aanmanen om iets trager te rijden bij het naderen van de chartrueseweg. Fietsoversteek iets verder leggen?
Meld je aan om te reageren
Heel weinig plaats en ongelijke ondergrond tussen tramsporen en voetpad. Op tramsporen rijden is gevaarlijk.
Nooit fietsers en tramsporen samen laten rijden.
Meld je aan om te reageren
Voor de fietser : weg in slechte staat, ongebruikte spoorrails kruisen het wegdek! druk verkeer; onoverzichtelijk
weg degelijk herstellen niet hier en daar wat asfalt gieten, spoorrails verwijderen
Meld je aan om te reageren
Suite à plusieurs accidents survenue en traversant les passages piétons
De la pharmacie « Multipharma » jusqu'à le magasin « Dispensa » ,il y'a 6 passages piétons . Aucun ralentisseurs ( dos d'âne ,un feu,…). La vitesse rarement respectée (les radars de contrôle de vitesse).
Les piétons souvent au bord de le trottoir en attendant l'arrêt de la voiture (des paneaux ) Le dépassement d'un bus à l'arrêt ,passage piéton a 200m (contrôle police )
Meld je aan om te reageren
Druk bereden straat waar fietsers jammer genoeg op de rijbaan moeten rijden. Bovendien ligt het fietspad vaak vol steentjes en zand.
verhoogd fietspad in beide richtingen aan 1 zijde van de straat
Meld je aan om te reageren
geen veilige oversteekplaats voor fietsers die komende van de Borgeindstraat de Churchillaan moeten oversteken naar de Hendrik Geertsstraat
een oversteekplaats voor fietsers (en voetgangers) maken
Meld je aan om te reageren
Vitesse excessive de certains automobilistes malgré la limitation de vitesse (Bruxelles zone 30) et la présence de plusieurs écoles à proximité.
Radar (triste mais ...)
Meld je aan om te reageren
Fietsers en voetgangers moeten samen met auto's oversteken. Kruispunt is te groot , de auto' houden weinig rekening met zwakke weggebruikers .
Fietsers en voetgangersbrug of vierkant groen voor zwakke weggebruikers
Meld je aan om te reageren
Onoverzichtelijk kruispunt - niet respecteren van max. snelheid
Plaatsen van verkeerslichten - verkeersremmers en/of max. 50 in de Nachtegaal
Meld je aan om te reageren