Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
carrefour sortie 1 du ring Tervuren 4 bras et la RN 227 ch de Maline venant de Sterrebeek
il faudrait mettre des feux un rond point pour permettre de prendre le ring vers waterloo sans devoir traverser les voies venant de waterloo .
Meld je aan om te reageren
Auto's, bussen, fietsers, wandelaars, ... kruisen elkaar te vaak op een onveilige wijze
Meer kruispunten volledig conflict vrij maken rekening houdende met alle weggebruikers.
Sommige kruispunten hebben een voetpad aan 1 kant en bij oversteken is dit niet meer aanwezig, waar moeten die voetgangers dan naartoe?
Op plaatsen waar veel fietsers, voetgangers bepaalde straten oversteken, doorsteken, zones voorzien waar dit veilig kan.
Bepaalde straten hebben een restrictie van 30km maar om de ring te vermijden worden deze kleinere zijstraten vaak gebruikt als quick travel zones, waar de snelheden dus aanzienlijk hoger liggen dan toegelaten. Ervoor zorgen dat die hoge snelheden niet kunnen door bv. drempels...
Van meer doorgangswegen voorrangswegen maken zodat vermeden wordt dat elk klein straatje voorrang van rechts heeft wat vaak conflicten geeft.
Meer controle zodat wegpiraten er uitgevist worden.
Meld je aan om te reageren
carrefour très dangereux, aucune visibilité, traffic dense et trop rapide
feu rouge
Meld je aan om te reageren
Passage pour piétons mal signalé pour les automobilistes, qui viennent du pont
Déplacer le passage pour piétons
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijk omdat het er zone 20 is en in de omliggende straten zone 30. Bijna geen enkele auto rijdt hier 20. Dit is veel te traag en geen woonerf.
Deze straat ook mee zone 30 maken. Veel duidelijker en veiliger voor alle weggebruikers.
Meld je aan om te reageren
Fiets/voetgangers kan niet veilig oversteken op de Maalsesteenweg vanaf de Kruispoort tot en met Sijsele.kwetsbaren (kind/ouderen).
De zeldzame oversteken uitrusten met een of meerdere voorstellen:
- Speciale remmende strepen
- Opgaande slagbomen bij aankomende wagens beide richtingen
- Echte rode stoplichten zodat auto tijdig ziet èn stopt.
- Rood knipperlicht ipv oranje.
- Knipperlichten moeten veel vroeger de auto waarschuwen
- Hou rekening met de vele school/middelbaar kinderen met oma/opa die van 7u. tot 19u onderweg zijn al fietsend maar ook met haastige werkenden.
- Max 50 op zéér lange afstand invoeren dus van Kruispoort tot en met Sijsele (nà het dorp).
- Waarschuwingsborden tijdig zetten bij veranderen van de situatie: vb. toen deel Doornhut tem Pelderijnstraat dat van 70 naar 50 ging moest ik zèlf chauffeurs erop wijzen tot lang na de invoering (is niet mijn taak).
- Veel meer 'oversteken' zetten mèt sommige voorgaande maatregelen.
- Het is een zeer drukke gewestweg... dus maak hoe-dan-ook werk van.
- Ook ouderen en kinderen hebben rechten tussen de beide delen van de gewestelijke steenweg.
- Maak de fietspaden breder, en al zeker daar waar er dubbele richting op fietspad is.
- Verbieden van eenrichtingsfietspaden daar waar het erg druk is en/of bij de winkels (Aldi/Lidl/Delhaize/Carrefour, schoen/kledijzaken, Aveve en Action met allemaal woonwijken errond) mèt 'vriendelijke' controle op fietsers/brommers/speedpedelecs en licht of zwaar gemotoriseerd vervoer.
- Mijn wens persoonlijk en van velen is: minder autogebruik (eco) zodat fietsen weer veilig kan (als oudere met labiele gezondheid).
Meld je aan om te reageren
Geen veilige oversteekplaats voor fietsers slecht fietspad en een onveilige bushalte
Kruispunt heraanleggen
Meld je aan om te reageren
Hier komt alles samen, auto's, bussen, fietsers, moto's, voetgangers. Als de trein vertrekt, vertrekken veel mensen al terwijl de lichten nog rood. vooral voetgangers en fietsen.
discipline van de mensen is hier echt wel nodig.
Meld je aan om te reageren
Fietsers kunnen in beide richtingen op het fietspad. Door de parkeerplaatsen op de Prins Boudewijnlaan wordt het zicht voor de auto's komende uit de Burletlaan gehinderd. Speed pedelecs rijden zo snel dat het soms onmogelijk is om plaats te bieden.
Fietsers in 1 richting laten rijden, geen parkeerplaatsen in de buurt van de apotheek langs de Prins Boudewijnlaan
Meld je aan om te reageren
In Kortrijk is er een plaats namelijk aan het Plein waar voetpad, fietspad en autorijweg heel complex in elkaar zitten en onveilig zijn.
Heel moeilijk in te schatten wie voorrang is en hoe dit kan geregeld worden.
Meld je aan om te reageren
Oversteek fietsen net na een bocht maar zeker niet duidelijk voor aankomend verkeer
Oversteek op de weg schilderen.
Auto verder weg parkeren zodat meer zichtbaarheid is
Meld je aan om te reageren
Oprit voor ring Antwerpen waar geen verkeerslicht staat. Conflictsituatie met de fietsers
Een verkeerslicht en enkel fietsverkeer op fietspad
Meld je aan om te reageren
Hoewel een nieuw aangelegde straat (2 jaar)! Fietsers, trams en auto's maken gebruik van dezelfde baan. Er werd geen fietspad aangelegd om de snelheid van de trams en auto's af te remmen (?). Gevolg, fietsers voelen zich opgejaagd, en nemen 't voetpad
Dit concept dringend herbekijken, zeker nu het deel naar Borsbeek ook aan vernieuwing toe is!
Meld je aan om te reageren
À l'heure de pointe, les voitures ne laissent pas la place pour la circulation des cyclistes + déboîtent sans regarder
En faire une zone cyclable
Meld je aan om te reageren
Snel en zwaar verkeer en geen fietspaden
Meer enkel richting straten met afzonderlijke fietspaden.
Te snelle en te zwaar beladen tractoren uit de grote omgeving van de dorpskern mijden.
Meld je aan om te reageren
De fietsers hebben geen veilig fietspad van aan de vaart tot het kruispunt in de pontstraat. Het kruispunt zelf is erg onduidelijk voor de fietsers.
Misschien alle lichten laten aangaan tegelijk voor de fietsers zodat er geen misverstanden kunnen gebruiken. Sowieso een veiliger fietspad in de pontstraat. de fietsoversteekplaatsen duidelijker verven op de grond.
Meld je aan om te reageren
Hier aan vives negeren de fietsers regelmatig de voorrangsregels . Ook de overgang van de Titecastraat naarde kon Astridlaan heeft dringend een zebrapad nodig
Zebrapad aan titecastraat en aan rond punt Vives aanduiden dat fietsers niet altijd voorrang hebben.
Meld je aan om te reageren
een voorrang van rechts die op een T uitkomt is nooit veilig. Hier is Heusden-zolder is het daar voor vol van en ik zie er het nut niet van in
Geen voorrang van rechts als dat op een T uitkomt
Meld je aan om te reageren
e bikes op zeedijk , ouderen met elek.fiets kunnen fietsen maar rechtdoor en geen maneuvers
afleggen van bekwaamheid om te fietsen met elek .fiets
Meld je aan om te reageren
Er zijn op de Boomse stw tal van werken ad gang, De signalisatie is soms niet of gedeeltelijk aangegeven, soms moet je op de Boomse stw rijden als fietser. Geen glijdende dorpels wanneer er toch afbakening is. Zand nadien op het fietspad..glad!
Mensen die aanpassingen doen mbt nutsvoorzieningen, verplichten om veilige omkadering/ juiste signalisatie te bieden als alternatief. Een kegeltje is nt ok. Vrachtwagens parkeren ook vaak op fietspad.
Meld je aan om te reageren
Nog teveel woonwijken welke geen snelheidsbeperking hebben
Gent centrum als ook alle deelgemeenten een zone 30 opleggen
Meld je aan om te reageren