Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
De afritten naast de brug van de westerring ,auto's moeten te ver voor rijden om aankomend verkeer te zien, gevaarlijk voor voetgangers en fietsers
Spiegels plaatsen
Frans
0 0
Meld je aan om te reageren
Kruising fietspad en autoverkeer ,verkeer komende van Prins Albertlaan die rechtsaf mogen afslaan richting Blankenberge aan verkeerslichten, kruisen de overstekende fietsers komende van Prins Albertlaan richting R34 en R31 en omgekeerd .
Een tunnel ,zodat fietsers nooit meer autoverkeer kruisen ,en ook dat dan fietsers ter alle tijden doorgang hebben .dat bevordert ook het fietsgebruik.
Pierre
0 0
Meld je aan om te reageren
onduidelijk voorrang onduidelijk, groot onoverzichtelijk krpt, sporen en verschillende verkeersdeelnemers : tram, bus,voetgangers,fietsers, auto's....
Heraanleg
Lucas
0 0
Meld je aan om te reageren
Bornem 2880. Sint Amandsesteenweg. Onveilig voor fietsers en voetgangers wegens smalle wandel/fiets paden.
Heraanleg met bredere voet/fietspaden.
Mark
0 0
Meld je aan om te reageren
Doorgaand en winkelend verkeer hinderen elkaar voortdurend, er ontstaan files en van daaruit onveilige situaties voor voetgangers, fietsers én autoverkeer. Bovendien grote hinder voor het openbaar vervoer.
Cfr Brugge: Aparte strook aan elke kant voor winkelend verkeer, en twee middenvakken voor doorgaand verkeer, duidelijk afgescheiden met harde scheiding
Annemie
0 0
Meld je aan om te reageren
nog gevaarlijke oversteekplaatsen
verkeerslichten
Herman
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsen op fietspaden in 2 richtingen. Fietspaden moeten terug absoluut enkel richting gemaakt worden omwille van het erg drukke fietsverkeer.
Fietspaden enkele richting maken.
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Levensgevaarlijk fietspad
Fietsverkeer splitsen van ander verkeer
0 0
Meld je aan om te reageren
gebrek aan verkeerslichten en chaotische toestanden voor alle verkeer tijdens spitsuren door zeer krappe bochten die vrachtwagens niet kunnen nemen ..
de beste oplossing zou zijn indien men een echt kruispunt bouwt met verkeer komende uit de Oppenstraat dat rijdt naar de Hasseltse Dreef ( en visa-versa ) enerzijds , dat gekruisd wordt door verkeer komende uit de Stevoortse Kiezel en rijdt naar Alkenstraat ( en visa versa) anderzijds . ( aan apotheek Van Laer ) En op dat kruispunt moet men dan verkeerslichten zetten . De bushalte in het centrum moet dan 20 meter meer naar het oosten of naar het Solidariteitsplein verhuizen . Het standbeeld op dat plein aan de bushalte moet naar een plaats aan het Solidariteitsplein worden verhuisd . En de krappe bochten moeten volledig weggenomen worden .
Kris
0 0
Meld je aan om te reageren
Zeer smal, hele smalle stoep en geen fietspad, huis staat ook bijna op straat.
Huis weg maar dat wil je natuurlijk voor die mensen ook ook niet.
0 0
Meld je aan om te reageren
Ik ben een fietser maar telkens verrast door het onverantwoord fietsen van een meerderheid fietsers die echt doen wat ze willen. Een fietsstad onwaardig!
Correct aangelegde brede fietspaden, meer politiecontrole met handhaving regelgeving. Wegsnijden overhangende takken.
Hugo
0 0
Meld je aan om te reageren
Het is niet volledig onveilig, maar het is nog niet veilig genoeg
Waar het nog het onveiligst is, is op een aantal kruispunten waar gelijktijdig groen wordt gegeven voor overstekende voetgangers en fietsers én voor rechtsafslaand gemotoriseerd verkeer. Men weigert dit nog dikwijls programmatorisch aan te passen, omdat het verkeer teveel zou "gestremd" worden, als de fietsers/voetgangers eerst bvb een 10-tal seconden groen zouden krijgen...
Johan
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel met andere zaken bezig tijdens het rijden en men rijdt dikwijls te vlug
Meer controles
Jean
0 0
Meld je aan om te reageren
teveel fietsers
minder fietsers
Franklin
0 0
Meld je aan om te reageren
te druk
minder autos op de baan
Gilbert
0 0
Meld je aan om te reageren
Présence d'un passage piéton dont une extrémité se retrouve régulièrement cachée par la présence de voiture garée.
Interdire le stationnement à proximité du passage piéton
Alexis
0 0
Meld je aan om te reageren
Te druk en er wordt te snel gereden
Eindelijk plaatselijk verkeer scheiden van doorgaand verkeer
Luciano
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel auto's
Openbaar vervoer efficiënter maken
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn volgens mij een aantal problemen. Ten eerste is het gebruik van patserbakken gevaarlijk en storen. Daarnaast is het schoolverkeer in de omgeving van de Collegelaan een permanent risico 's morgens, 's middags en na de schooldag.
1. Patserbakken: ipv steekvlampolitiek ( inbeslagname, stevige comm in de pers, etc) moet men hard en continu optreden. Ik weet als burger waar, wanneer, etc deze auto's rondrijden. De politie zal vermoedelijk een idee hebben wie deze gasten zijn. Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om hier hard tegen op te treden. Is er wel politieke wil om hier iets aan te doen? 2. Schoolverkeer: er komen veel te weinig kinderen met de fiets of met openbaar vervoer naar school. De politiek maar ook de scholen moeten veel harder inzetten op promotie van deze vervoersvormen. Daarnaast moet het gebruik van de auto ontmoedigd worden: creer zone 20 of 30 in een ruime omgeving rond de scholen ( incl alle sluipwegen), maak de sluipwegen enkel toegankelijk voor de bewoners ( ook hier kunnen camera's helpen) en maak drop off zones op lange afstand van school voor kinderen van het middelbaar. Dat heeft als bijkomend voordeel dat deze gasten ook al wat extra lichaamsbeweging hebben ...
Stijn
0 0
Meld je aan om te reageren
Beaucoup de véhicules.camion rue très étroite
Plus de contrôle des vélo et trotinette qui roule sans éclairage et vont très vite
Joël
0 0
Meld je aan om te reageren
Onaangepast rijgedrag en veel te veel (gemengd) verkeer
Nultolerantie voor verkeersovertredingen Gemotoriseerd verkeer ontraden Ervoor zorgen dat openbaar vervoer of actief weggebruik steeds de meest interessante optie is (qua prijs, verplaatsingstijd, comfort, veiligheid…) Deelmobiliteit (vnl steps en fietsen) ordentelijker organiseren
Hanne
0 0
Meld je aan om te reageren
Het ontbreken van verkeerslichten op onveilige oversteek plaatsen
Verkeerslichten op drukke punten
Magd
0 0
Meld je aan om te reageren
smalle weg, geen voet en fietspad nu sluipweg gemeneweideweg noord -sint kruis brugge
uitsluitend plaatselijk verkeer. toelaten.
Georges
0 0
Meld je aan om te reageren
Overgang jaagpad aan brug over kanaal. De fietsers geven hier geen voorrang aan de auto's. Bijna elke keer aanrijding
ipv haaientanden, een veel duidelijker bord voor de fietsers
Katie
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen