Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Moeilijk kruispunt, geen fietspaden. 3 scholen in nabije omgeving geven veel verkeer op bepaalde momenten.
Aanleggen fietspaden, verkeerslichten.
Meld je aan om te reageren
Fietsverkeer in beide richtingen op een fietssuggestiestrook die niet duidelijk is aangegeven
Eenrichtingsverkeer ook voor fietsers op een afgebakend fietspad en een voetpad die naam waardig
Meld je aan om te reageren
Jonction de bande, dépassement pas la droite dans l angle mort
Rabbatement uniquement depuis la gauche vers la droite jusqu au dépassement de la.sortie
Meld je aan om te reageren
gevaarlijke oversteekplaats. Wagens rijden te snel (de hele afstand tussen Ath en Enghien. en door het rood licht. Geen deugdelijk fietspad.
Snelheid beperken tot 50 km per uur. Er staan daar huizen...
Verkeersdrempels aanleggen.
Betere en meer frekwente busverbindingen tussen de 2 steden.
Meld je aan om te reageren
grotstraat Peer geen verkeersremmers, hoge snelheid voorrang van rechts in de buurt van school, kinderen hebben hier geen zicht op
verkeersremmers, voorrang van rechts (aan cromsstraat wijzigen, versmalling maken
Meld je aan om te reageren
Kruising van autoverkeer met fietsverkeer en er is veel te weinig zichtbaarheid op de kruisende wegen. De bestaande spiegel is regelmatig onbruikbruikbaar wegens condensaanslag.
1. Snelheidsbeperking voor autoverkeer Brusselmansstraat naar Handelsstraat en omgekeerd.
Bijvoorbeeld met verkeersdrempel.
2. Nog beter zou zijn van een heraanleg van het kruispunt en vervangen door een soort rotonde.
3. De snelste verbetering kan bekomen worden door snelheidsbeperking tot 30 km/h en/of plaatsing van oranje knipperlichten.
Meld je aan om te reageren
Te weinig oversteektijd voor voetgangers. Na oversteken richting Naamsesteenweg geen zebra- of voetpad, dus kom je terecht op het fietspad. Te weinig ruimte voor fietsers, die op voetpad terecht komen, waardoor voetgangers geen veilige ruimte hebben.
Overal zebrapad/voetpad voorzien.
Verlengen oversteektijd voor voetgangers.
Meld je aan om te reageren
Teveel werken op hetzelfde moment
Goede signalisatie en ook denken aan de zwakke weggebruikers
Meld je aan om te reageren
Drukte , veel winkels geen zebrapaden of dergelijke,
Zebrapaden , meer verkeersdrempels, vluchtheuvel, controle
Meld je aan om te reageren
Komende vanuit de Kapelstraat naar de Tisseltsesteenweg : slechte zichtbaarheid door struiken / afsluiting op de hoek rechts.
Bewoners vragen struiken te verwijderen of met regelmaat te snoeien.
Meld je aan om te reageren
Teveel steps en Ibikes en brommers op het fietspad.
Meer verkeersvrije straten. Steps verbieden. Strengere controle op brommers en auto's die verkeersfouten plegen.
Meld je aan om te reageren
teveel hardrijders die zich niet aan de verkeersregels houden
financiële boete
Meld je aan om te reageren
Voor de fietser : weg in slechte staat, ongebruikte spoorrails kruisen het wegdek! druk verkeer; onoverzichtelijk
weg degelijk herstellen niet hier en daar wat asfalt gieten, spoorrails verwijderen
Meld je aan om te reageren
in de fietstraten rijden de auto's je voorbij
boete geven aan deze die een fiets voorbijsteken
Meld je aan om te reageren
Op te drukke momenten kan er te veel beweging zijn naar verschillende richtingen.
Snelheid ipv 50 naar 30 km per uur invoeren en meer controles.
Meld je aan om te reageren
Ik vind wel dat de stad Leuven veilig is. Ik woon in Park Heverlee en wat ik hier in onze buurt storend vind is dat er nog een aantal straten zijn waar voorrang van rechts geldt. Maar niets geeft dat aan (driehoeken op asfalt zijn verdwenen.)
Dit principe opheffen .
Meld je aan om te reageren
Rechtsaf is zogezegd rechtdoor. Als je doorrijdt bij groen licht, moet je voorrang van rechts geven. Dat is onlogisch en dus gevaarlijk.
Het kruispunt heraanleggen: van de Plaisancebrug naar Brusselsesteenweg is rechtdoor, naar Hombeeksesteenweg is rechtsaf.
De bocht van Stuivenbergvaart naar Plaisancebrug afronden, zodat ook auto's met een grote draaicirkel die bocht kunnen nemen.
Fietspaden rechttrekken i.p.v. ze te laten slingeren.
Meld je aan om te reageren
Onduidelijke signalisatie voorrang van rechts + voet-/fietspad dat de Speelhofdreef kruist (het is zone 50 in de straat, maar veel auto's rijden er te snel. Kinderen die van school komen fietsen soms gewoon over zonder uitkijken)
Verkeersdrempel
Of
Asverschuiving
En duidelijke signalisatie!
Meld je aan om te reageren
De tramsporen in Gent zijn gevaarlijk voor fietsers
Minder trams en aparte fietspaden
Meld je aan om te reageren
La signalisation est déplorable en partie car unilingue flamande La circulation n'est pas canalisée suffisamment tôt pour diriger les véhicules soit vers Bruxelles soit vers le Ring
Canaliser la circulation
Améliorer la signalisation qui doit être bilingue ( en particulier pour les annonces de travaux, ralentissements etc)
Limitation de vitesse adaptée à la densité du trafic.
Meld je aan om te reageren