Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.

En toute sécurité

3690
22

Ces idées ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions
ondoordachte wegenwerken aanvangen
meer nadenken, eigen politiekbelang opzij schuiven en luisteren naar de burger
Willy
0 0
S'inscrire pour soutenir
Car il s'agit d'un rond point à double bande dans un quartier populaire. Ce rond-point est mal dimensionné et des voitures roulent trop vite.
Il faut redesigner ce rond point et donner plus de places aux piétons.
Bijé
0 0
S'inscrire pour soutenir
Zware spoorvorming aan bushalte (> 5 cm)
Asfalt piek wegschrappen, put vullen.
0 0
S'inscrire pour soutenir
La grand majorité des personne ne savent pas que c est un rond point. Ils coupent alors la route en pensant qu'ils ont la priorité de droite. Il faut des marquages au sol.
Il faudrait des marquages au sol. Car les panneaux ne sont pas super visibles, ils sont un peu trop dans les haies.
Charline
0 0
S'inscrire pour soutenir
Auto's moeten te dicht bij de fietsers rijden, ook in de buurt van de scholen. Geen aparte fietsstrook.
Meer zone 30 alhoewel ik mij daar zelf soms ook aan erger. Meer controles aan de scholen.
Myriam
0 0
S'inscrire pour soutenir
De Sintel rond Sint-Niklaas
veel te druk, te lange files voor de kruispunten. oplossing: ik zie niet echt onmiddellijk een oplossing: de ring rond Sint-Niklaas is niet echt in ring.
Martine
0 0
S'inscrire pour soutenir
te veel fietsers in combinatie met tramverkeer en auto's er is recent al veel moeite gedaan om de stroom auto's te optimaliseren
1. Fietspaden en fietsoversteken moeten breder 2. het fietseilandje aan de kant van de Belgiëlei is dikwijls echt veel te klein, schaf het af of maak het groter - cfr situatie van het fietseilandje op de kruising van de Mechelsesteenweg en de Singel 3. aan de andere kant van de straat hebben fietsers en voetgangers eveneens te weinig plaats om over te steken (kant van het park, met de richting van de Mechelsesteenweg mee richting UIT de stad). Je hebt onvoldoende plaats om te wachten aan het rood lciht, zowel fietsers als voetgangers en fietsers of voetgangers die intussen willen passeren, kunnen dat de facto niet. Wachtrij staat geregeld in het park en doorbreekt dan de doorstroom voor andere fietsers. Mogelijke oplossingen: creër daar radicaal meer plaats. Zorg dat doorrijdend verkeer aan fietsers en voetgangers niet moeten kruisen met fietsers en voetgangers die staan wachten aan het licht of van de andere kant uit (tramhalte) aankomen. Laat het licht ook langer groen zijn. 4. ik vermoed dat lichten echt nog beter op elkaar kunnen afgestemd worden zodat er voor iedereen een betere doorstroming kan zijn, zonder daarbij de verkeersveiligheid te verlagen. 5. mogelijk radicaal idee is om dit kruispunt deels te ondertunnelen voor wagens; de combinatie fietsers + voetgangers + tram + doorrijdend verkeer (wagens) richting uit de stad hou je bovengronds, dat lijkt me al moeilijk genoeg. 6; en zorg voor meer berijdbaarheid voor fietsers en voetgangers: al die tramsporen en ingezakte stennen - het is iets of wat een hobbelparcours. 7 en in de ideale wereld kan je als fietser diagonaal oversteken zoals je ook hebt op andere kruispunten met conflictvrije lichtregeling. 8 met alle respect, dit is een draak van een kruispunt.
An
0 0
S'inscrire pour soutenir
autos geven op de oversteekplaats geen voorrang aan voetgangers in de bebouwde kom
een blauw verkeersbord plaatsen
Alfons
0 0
S'inscrire pour soutenir
Teveel fietsers rijden in de verkeerde richting
Fietsetiquette en controle op verkeersregels
Alex
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te veel straten komen uit op die kruispunt, aan de watertoren.
Een rondpunt zou misschien een oplossing bieden.
Jo
0 0
S'inscrire pour soutenir
Wel veilig
Geen knelpunten ondervonden
Michiel
0 0
S'inscrire pour soutenir
Aangegeven plaats is een voorbeeld ! Het trage verkeer is op alle wegen in Kasterlee bubeko en met een wegbreedte van van 3 tot 4 meter en toegelaten snelheid van 70 km/h onveilig. Inhalen is zelfs een 3e graad overtreding conform de wegcode 40ter.
Een snelheids verlaging doorvoeren van 70 naar 50 km/h zal al een aanzienlijke verbetering zijn. Echter in deze (alleen papier fietsvriendelijke) gemeente wijst elk voorstel om te komen tot een veilige wegindeling van 50 of 30km/h stelselmatig af.
Frank
0 0
S'inscrire pour soutenir
Rijselstraat aan de kerk: auto's en fietsers van alle kanten. Iedereen heeft en geeft voorrang. Iedereen kijkt zowat naar elkaar of steekt snel over.
Rond punt of lichten plaatsen.
Greet
0 0
S'inscrire pour soutenir
Valaarstraat: druk autoverkeer in 2 rijrichtingen, veel kinderen op de fiets op weg naar scholen in de buurt, geen fietspaden
Maak van de Valaarstraat een fietsstraat! De Bosheidelaan in de buurt die volgens mij veiliger was dan de Valaarstraat is al een fietsstraat geworden.
Bart
0 0
S'inscrire pour soutenir
nieuw aangelegd: verkeer kan amper door ; fietsers worden weggeduwd door autos en zeker door vrachtwagens;
brede aanleg van de straat of herstellen zoals ze 1 maand geleden was
Erwin134pol
0 0
S'inscrire pour soutenir
auto's moeten fietspad continu oversteken op de italiëlei
gewoon één laan voor auto's naast de hoofdbaan en één fietspad in dubbele richtingen
Wilson
0 0
S'inscrire pour soutenir
La traversée à cet endroit est dangereuse. Elle se fait en deux temps et les usager ne pensent plus qu'ils doivent céder le passage.
En venant de la rue Joseph Debehogne, la traversée de la N91 est dangereuse. Pour aller tout droit vers l'autoroute ou pour tourner à gauche. Les usagers le font en deux fois avec un arrêt au milieu. Ils oublient qu'ils doivent céder le passages aux personnes qui viennent de leur gauche sur la N91 et qui prennent l'autoroute. Il faudrait simplement obliger de tourner à droite en venant de cette rue tout comme pour les rues Pierre Depoortere et Hector Fontaine.
Jean-hubert
0 0
S'inscrire pour soutenir
Avec les travaux on se trouve une queue arretée derrier le coin
Mettre un panneau a message variable avant le virage qu'informe s'il y a queue ou pas
Maurizio
0 0
S'inscrire pour soutenir
Veel vrachtwagens die re niet in mogen (verboden voor vrachtwagens).Auto's rijden 90km per uur waar het maar 50 mag
Ingrijpen voor het te laat is
Mathieu
0 0
S'inscrire pour soutenir
Als fietser heb je geen voorrang en op sommige punten is het onveilig oversteken omdat de auto's van linksachter aankomen.
De voetgangers en fietsers voorrang geven op het rondpunt. In Nederland is dat praktisch overal zo. Waarom hier niet?
Erik
0 0
S'inscrire pour soutenir
Compleet idiote verkeerssituatie/wegenconstructie op kruispunt r11/st bernardsesteenweg/krijgsraad, Hoboken
1. Aangepaste duidelijke signalisatie, 2. wegwerken van compleet nutteloos verkeerseiland( oorspronkelijk bedoeld om tram door te trekken naar hemiksem, maar daar komt toch niets ( volledig waardeloos management van de lijn - maar datis ook niets nieuws )
Danny
0 0
S'inscrire pour soutenir
Pas de pistes cyclables sécurisées. Manants mendiants semi-agressifs dans des endroits de passage stratégique.
Augmenter les espaces de circulation douce - vélo et piéton Canaliser la mendicité dans la ville
Ju
0 0
S'inscrire pour soutenir
Carrefour dangereux, beaucoup de routes et passage à niveau, traffic dense en heure de pointe, règles de priorité pas claires
Clarifier les priorités, prévoir un rond point qui serait bloqué lors du passage d'un train
Allison
0 0
S'inscrire pour soutenir
voorrangsregels , vooral fietsers , worden niet gevold
controle , controle , controle
Luc
0 0
S'inscrire pour soutenir
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions