En toute sécurité

3690
22

Ces idées ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions
Le rétrécissement de 2 bandes à une seule se fait de manière chaotique lorsque l'on vient de la branche E42, la plupart des automobilistes qui se situent sur la bande de gauche passent sur la ligne blanche vers la première bande de l'E19.
La E42 devrait être réduite à une bande de manière contrôlée (avec marquages au sol et panneaux indiquant un rétrécissement) avant l'embranchement avec la E19 ou l'autoroute devrait être transformée en 4 bandes sur 1 ou 2km après l'embranchement avant d'être réduite à 3 bandes de nouveau (de manière contrôlée avec marquages au sol et panneaux indiquant un rétrécissement), pour permettre aux automobilistes de se répartir sur les bandes en sécurité.
David
0 0
S'inscrire pour soutenir
Er rijden veel te veel grote zware & lange vrachtwagens door dorpen en steden . Dat is en blijft heel gevaarlijk voor fietsers & voetgangers.
Grote en zware vrachtwagens verbieden in stad & gemeentelijke agglomeraties .
Monique
0 0
S'inscrire pour soutenir
in Beersel, de Btusselsesteenweg / Alsembergesteenweg
een beter fietspad, de struiken en bomen beter snoeien en een betere verlichting
Annemie
0 0
S'inscrire pour soutenir
Vernieuwd fietspad van de Noord-Zuid is aan weerszijden in 2 richtingen. Dit creëert zeer onveilige situaties als auto´s afslaan of de weg op willen.
Fietspaden met éénrichtingsverkeer zoals het voorheen was.
0 0
S'inscrire pour soutenir
Aucune sécurité pour les piétons et les vélo, mes enfants ne savent pas rejoindre leurs copains d'Andoy à vélo tant c'est dangereux
Créer des chemins parallèles à la route et sur toute la portion. Ceux-ci seraient asphaltés, entretenus et destinés aux moyens de locomotion « doux ».
Kath
0 0
S'inscrire pour soutenir
autobestuurders houden weinig, vaak geen rekening met fietsers op het rondpunt. Ze rijden te snel en scheren rakelings langs.
snelheid 30 km per uur in heel de bebouwde kom. Verkeersremmende maatregelen, controle
Friedel
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te veel auto's
Openbaar vervoer efficiënter maken
0 0
S'inscrire pour soutenir
Vaak onveilig voor fietsers en al helemaal voor voetgangers
Fietspaden en gescheiden stoepen
Henri
0 0
S'inscrire pour soutenir
begin/einde fietststraat/fietspad Bieststraat
duidelijker, minder borden, sensibiliseren, controles uitvoeren.
0 0
S'inscrire pour soutenir
Het voetpad op de R30 te Brugge, boven de hoge Katelijnebrug, aan de afrit naar het nieuwe Cactusgebouw, houdt plots op.
Na de heraanleg van de afrit van de R30 naar de Bargeweg, naar aanleiding van de ingebruikname van de nieuwe concertzaal van Cactus, houdt het voetpad voor wie van de Katelijnepoort komt plots op; voor de heraanleg was er een voetpad langs de volledige afrit. De situatie was vroeger ook al moeilijk voor voetgangers, maar nu worden ze helemaal aan hun lot overgelaten. Ik heb over deze situatie navraag gedaan bij het stadsbestuur en het blijkt een bewuste keuze geweest te zijn, geen vergissing of vergetelheid. Volgens mij moet er ergens op de afrit een zebrapad komen, zodat de voetgangersverbinding tussen het station en de Katelijnepoort aan deze kant van de ring hersteld wordt.
Roland
0 0
S'inscrire pour soutenir
De fiets en wandelpaden zijn afstands, slecht onderhouden en ontoereikend
De mindset dient te veranderen. Stop met alles in het teken van de auto te plaatsen. Voorbeeld, als de er een, tijdelijk, parkeerverbond geplaatst worden in een bepaalde straat, worden de borden op het voet/fietspad geplaatst. Wie dan ook die wat dan ook dient te leveren, staat op het fiets/voetpad. Oplossing, de algemene regel is, elk zijn eigen rijbaan/voetpad...
Johan
0 0
S'inscrire pour soutenir
Veel te druk!
Meer veilige fietspaden.
jo
0 0
S'inscrire pour soutenir
Levensgevaarlijk punt. Zebrapad, fietspaden (bovendien niet van de weg gescheiden) aan alle kanten, auto's die links en rechtsaf mogen en de drukke Koolmijnlaan, én er mag 70 gereden worden.
Er is geen makkelijke oplossing door de rotonde aan de ene kant en de lichten even verder achterop. Mij lijkt een combinatie van: - Niet overrijdbare middenberm - Daardoor verkeer vanuit Twaalf Meilaan en Laardijkstraat verplicht naar rechts. - Fietspaden scheiden van de weg - Zebrapad met verkeerslicht voor voetgangers (zo eentje waar je effectief moet drukken, zoals er staan aan Be-Mine)
Tineke
0 0
S'inscrire pour soutenir
Heikele punten voor de fietser sinds vernieuwing dorpskern
Hagen uitdoen ( staat op privee eigendom ) Betere bewijzering hoe over te steken
Maggy
0 0
S'inscrire pour soutenir
Les voitures passent à vive allure malgré les priorités de droite et les écoles. De plus, il y a beaucoup de trafic aux heures de sorties scolaires et il n'y a aucun parking adapté.
J'ai l'impression qu'un casse-vitesse serait plus efficace pour la vitesse.
Deborah
0 0
S'inscrire pour soutenir
Chaussée de Willemeau à Tournai, entre la fin d'agglomération de Tournai et le centre du village d'Ere: AUCUN aménagement piéton ou cyclable.
Les ralentisseurs de trafics en chicane placés dans d'autres rues ne servent pas à grand chose, si ce n'est inciter certains automobilistes à s'imaginer à Francorchamps... Et c'est encore plus dangereux. En cet endroit, pourtant un axe majeur vers Tournai, rien, absolument rien ni pour les piétons, ni pour les cyclistes, dans aucun des deux sens. Rien. Nous sommes pourtant en ligne droite (tentations plus grandes encore de rouler plus vite), avant un virage encaissé vers Ere, sans aucune visibilité.
Pascal
0 0
S'inscrire pour soutenir
oversteek Bredabaan naar ringlaan in Merksem is voor fietsers en voetgangers gevaarlijk .Auto's kunnen nog van Ringlaan of Merksemheidelaan nog door als het licht op groen staat voor fietsers en voetgangers
lichten voor auto's en fietsers niet samen op groen zetten
Ria
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te druk
Meer eenruchtingsverkeer
Philippe
0 0
S'inscrire pour soutenir
Het verkeer is zodanig druk tijdens de vakanties en de week einden dat het gevaarlijk .
Meer parkingplaatsen maken buiten de stad om dit massa verkeer buiten te houden.
Antoine
0 0
S'inscrire pour soutenir
De afritten naast de brug van de westerring ,auto's moeten te ver voor rijden om aankomend verkeer te zien, gevaarlijk voor voetgangers en fietsers
Spiegels plaatsen
Frans
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te veel niet conflicterende kruispunten
Zou het echt niet weten
Patrick
0 0
S'inscrire pour soutenir
La priorité de droite, applicable sur un tronçon de l'ancienne RN 5, n'est guère appliquée or la rue est une impasse.
Un panneau lumineux clignotant pour signaler cette emprise de la rue des Roches aux usagers de l'ancienne RN 5 qui DESCEND vers Laneffe.
Daniel
0 0
S'inscrire pour soutenir
Fietsers, bussen en auto's kruisen elkaar.
Kruispunt conflictvrij maken tussen enerzijds auto's en bussen en anderzijds fietsers.
Monique
0 0
S'inscrire pour soutenir
Zeer gevaarlijk als je per fiets richting Veurne - Koksijde, naar een uitvaartdienst moet bij Cornelis Uitvaartzorg : (aan St - Idesbaldusstraat 43). Je moet de brede baan te voet oversteken : centrum ligt links (richting Koksijde).: geen zeebrapad !
De doorgang in de haag die het fietspad en weg scheidt, correspondeert niet correct metg de oversteek naarde ingang van het uitvaartcentrum Dus de haag even aanpassen en een zeebrapad aanleggen, of de oversteek veiliger maken voor fietsers en voetgangers (fiets aan de hand).
Luk
0 0
S'inscrire pour soutenir
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions