En toute sécurité
En toute sécurité
3690
40
22
0
Ces idées ont déjà été envoyés
N439 is een heel drukke weg, met veel vrachtwagens; er is deels een fietspad en deels enkel een suggestiestrook voor fietsers. Het is ook de weg naar het station, dus 's morgens en de late namiddag is er veel fietsverkeer naar het station.
's morgens en in de late namiddag zijn veel jonge fietsers op weg van en naar het station en tegelijk ook veel woon-werkverkeer.
Er is een parallelweg langs de Stationsstraat (N439) die nu al een fietsstraat is. Dus de fietsers motiveren om die fietsstraat te nemen.
S'inscrire pour soutenir
Voetgangersgebied maar er rijden taxi's, brommers, fietsen, bussen, trams, pendels en alles door elkaar
Begrip tussen de gebruikers van de openbare weg en het bannen van gemotoriseerd verkeer (gelijk welke vorm) uit het voetgangers gebied
S'inscrire pour soutenir
De verplichte rijrichting in de Mussenburgstraat had net omgekeerd gemoeten, in via kleine ring, in/out via grote ring. Nu is het telkens blik op oneindig, gassen en hopen dat er geen gek uit de draai komt. Iedere dag 5x deze confrontatie.
Zoals in vorig antwoord : omgekeerde verplichte rijrichting. Die ingenieurs/"specialisten die dit bedachten komen hier duidelijk nooit.
S'inscrire pour soutenir
Absence d'éclairage à proximité du passage piéton, les piétons ne sont visibles qu'au dernier moment
Déplacer un lampadaire à proximité du passage piéton, mettre un marquage lumineux au sol
S'inscrire pour soutenir
Rond point trop petit. Non respect des lignes jaunes. Les voitures ne ralentissent pas et ne se décalent pas. Vont tout droit à vive allure !
Rond point plus gros pour couper les lignes droites
S'inscrire pour soutenir
Il y a trop de conducteurs qui se garent en double file ou qui roulent trop vite.
C'est d'augmenter le nombre de place de parkings.
S'inscrire pour soutenir
Rond point qui n'en est pas. Aucune indication, pas de panneau ni de marquage au sol certains le prennent en sens inverse on ne sait pas qui a la prio
En faire un vrai rond point avec marquage au sol
S'inscrire pour soutenir
Heikele punten voor de fietser sinds vernieuwing dorpskern
Hagen uitdoen ( staat op privee eigendom )
Betere bewijzering hoe over te steken
S'inscrire pour soutenir
Lichten zijn niet juist op elkaar afgestemd,en voor fietsers en voetgangers is aan de kant van Genk maar 1licht dus halverwege kruispunt geen info
Lichten beter afstellen,als voor overgang tegenliggers nog rood moet worden is het bij ons al groen en is wel gevaarlijk als je het niet weet.en een extra fietsverkeerslicht in midden van kruispunt richting Genk-Zutendaal.andere kant heeft dat wel.
S'inscrire pour soutenir
Sluipweg met soms zeer zware vrachtwagens. Geen fietspad, voetpad en geen of weinig verkeerscontrole. School aan eind v/d straat.
Enkel plaatselijk verkeer en daarop controleren. Verbod en controle op zwaar verkeer. Meer snelheidscontroles. Bloembakken gevraagd aan gemeente om verkeer te vertragen, maar burgemeester antwoordde dat hij zo voor ieder huis een bloembak kan zetten. Hij zegt dat hij het kaf van het koren moet scheiden. Maw wij zijn niet belangrijk genoeg. Bovendien, zegt hij, gebeuren er te weinig ongelukken in onze straat om dit te implementeren. Bewoners hebben het opgegeven. Wij moeten dus wachten op een ongeluk!
S'inscrire pour soutenir
Wie uit Veldrijk komt ziet de fietsers moeilijk aan komen. Wie van Grl Deprezstraat uit het noorden (Harelbeke) komt en Veldrijk in moet ziet het verkeer van rechts (Politieke Gevangenenstraat) bijna niet en te laat uit de bocht komen.
Het rond punt is er niet meer! Het verkeer dat uit de Politieke Gevangenenstraat komt zou 100 m voor het kruispunt moeten vertragen, bijv. tot 30 km/u zodat verkeer dat uit Harelbeke komt meer tijd zou krijgen om gepast te reageren vóór het indraaien naar Veldrijk. Het verkeer dat aankomt uit Veldrijk, komt eigenlijk uit de ring rond Stasegem, maar heeft toch geen voorrang. Af en toe zouden de wachtenden veilige doorgang moeten krijgen, maar behoort een detectiesysteem installeren tot de mogelijkheden? Als de wachttijd (op de "ring"!) te hoog oploopt zou het andere verkeer even stilgelegd kunnen worden.
S'inscrire pour soutenir
Pour se croiser les voitures doivent monter sur le trottoir et toutes nos vannes de gaz sont défoncées
Des petits piquets sur les trottoirs
S'inscrire pour soutenir
Hier is een druk oversteekpunt voor kinderen die van school naar huis rijden (Sint Albertus college). Maar geen veilige verkeersituatie.
een goed aangeduide fiets oversteekplaats
S'inscrire pour soutenir
Heel veel uitgangen (en ingangen) van grote winkels, supermarkten en magazijnen kruisen het fietspad. Heel dikwijls komen fietsers (soms ook voetgangers) hier in conflict met in- of uitrijdende auto's.
De uitgangen moeten veel duidelijk gemarkeerd worden met stopborden en haaientanden vòòr de voet- en fietspaden.
Waarschuwingsborden die de automobilisten attenteren op voetgangers en fietsers voor de inritten kunnen ook helpen.
S'inscrire pour soutenir
Te veel file, een 3de rijstrook richting leuven zou al veel efficiënter zijn, waardoor ook veiliger
3de rijstrook
S'inscrire pour soutenir
zeebrapad t.h.v. de bushalte ligt net achter een bocht waar men vaak nog aan het afremmen is van 70 naar 50km/u, in donker quasi niet zichtbaar
zichtbaarheid of iets verder na de bocht
S'inscrire pour soutenir
niet veilig genoeg voor de schoolgaande jeugd en ouderen
overal fietspaden maken en aan weerszijden van de baan -dus 2
S'inscrire pour soutenir
Des voitures font des courses à 100 km dès qu'il fait sombre. En journée, vu qu'il s'agit d'une ligne droite, les voitures roulent souvent à 70 km/h.
Créer des chicanes avec des grands bacs à plantes pour obliger à réduire la vitesse.
Instaurer des casses vitesses
Créer une piste cyclable sur tout le plateau de la citadelle
S'inscrire pour soutenir
Te veel fietspaden met dubbele richting + fietspaden die de naam fietspaden niet waardig zijn
Politici die zelf met de fiets rijden en aan den lijve ondervinden hoe gevaarlijk het is en ze op die manier meer geld uittrekken om dit aan te pakken
S'inscrire pour soutenir
Gevaarlijke stepgebruikers en te snelle speed pedelecs. Fietsers die zich als onkwetsbaar gedragen, rode lichten negeren en het voetpad evenzeer als fietspad gebruiken
Steps verbieden en speed pedelecs samen met bromfietsen van het fietspad. Meer controle op fietsers. Ook op de verlichting van fietsers, die nog altijd niet beseffen dat zij zichzelf aan gevaar bloot stellen.
S'inscrire pour soutenir
Parce que c'est là que des cretins pondent des lois pour faire chier le peuple et de l'opprimer.
Virez tous ces traîtres de la démocratie
S'inscrire pour soutenir
Vaak overdreven snelheid op de 'ring' rond het centrum.
Toezicht op snelheidsduivels en grondige controle van veilig gebruik stoplichten, zodat voetgangers gerust (op het zebrapad) kunnen oversteken.
S'inscrire pour soutenir