Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.

En toute sécurité

3690
22

Ces idées ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions
de weg door de stadskern is heel verwarrend
rotndes wegnemen en terug lichten zetten zodat het duidelijk is wie mag rijden en wie mot stoppen
Lieve
0 0
S'inscrire pour soutenir
Veel wagens gebruiken de fietsstraat als gewone baan om iedereen voor te zijn
Hele moeilijke opdracht
Roberto
0 0
S'inscrire pour soutenir
Hier de Verbindingslaan oprijden is levensgevaarlijk door geparkeerde vrachtwagens tot op de hoek van het kruispunt. Sowieso zwart kruispunt.
Fietspad vanuit Dooistraat doortrekken over de pechstrook naar het fietspad langs de Verbindingslaan. Omdat Verbindingslaan een 90km/u weg is, zou fietspad sowieso al niet zo dichtbij de rijbaan mogen liggen. Dus de pechstrook omvormen tot fietspad tot aan de carpoolparking, dit maakt het voor de zwakke weggebruikers ook veiliger en dus aantrekkelijker om naar de carpool te gaan en ook zo terug te keren naar de Dooistraat. Zo zien de autobestuurders ook dat er iets af komt vanuit de tegengestelde richting,nu schrikken ze zich vaak tot omdat ze snel vaart willen maken maar er opeens een (Brom)fietser opdoemt die van de carpoolparking komt. Voor de vrachtwagens zou er eenvoudig plaats gemaakt kunnen worden op de carpoolparking.
Cedric
0 0
S'inscrire pour soutenir
Omdat sommigen weinig dicipline hebben in het verkeer tegenover andere landenDe snelheids beperkingen heeft geen zin
De vele snelheidsbeperkingen heeft geen zin degene die roekeloos zijn daar heeft deze maatregel geen vat op en voor de andere leidt dit tot meer frustatie's
Regin
0 0
S'inscrire pour soutenir
Houthalen is met zijn ontbrekende N-Z-verbinding een continue verkeershinder en verkeersoverlast.
Er is een tunnel op komst. Maar die heeft maar 2 rijvakken. Dat is gewoon een verplaatsing van het probleem. Hier zoudeb 4 rijvakken en 2 pechstropen gemoeten.
Xanmarix
0 0
S'inscrire pour soutenir
Onveilige fietsinfrastructuur
Duidelijke fietssignalisatie op het rond punt. Liefst gescheiden fietspad
0 0
S'inscrire pour soutenir
Beaucoup trop de nid de poule ! Accotements non dégagés pour les piétons, manque de visibillité
Refaire la route ou au moins reboucher les trous. Dégager les bas-côté pour les piétons !
Jocelyne
0 0
S'inscrire pour soutenir
C'est la ville, la région du Centre
Installation de pistes cyclables autonomes. Installation de zones piétonnes.
Patricia
0 0
S'inscrire pour soutenir
Het fietspad langs de R30 tussen Gentpoort en Kruispoort stopt na ong. 200 m en fietsers worden langs een smal paadje naar de Nijverheidstr. gestuurd
De situatie werd 10-20 jaar geleden gecreëerd, wellicht na ongevallen op de ring die niet rechtstreeks met deze plaats te maken hadden. Misschien om het weinig gebruikte fietspad van de parallel lopende Nijverheidstraat 'rendabeler' te maken? De verbinding tussen ring en Nijverheidstraat is maar enkele tegels breed en dient ook als voetpad. Ik had verwacht dat het een tijdelijke situatie zou zijn en dat er een verbreding zou komen, maar dat is niet gebeurd. De ingreep levert wel hinder op voor de fietsers, maar geen bijkomende veiligheid. Naast de ring ligt een brede, ongebruikte groenzone waarop het fietspad langs de ring probleemloos zou kunnen doorlopen. Er is slechts één smalle plaats, maar daar kan de parkeerstrook langs de ring als 'buffer' gebruikt worden.
Roland
0 0
S'inscrire pour soutenir
Fietsers die zich niet aan de verkeersregels houden
Meer controle in zone 30 op speedelecs en fietsers in het algemeen
Gino
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te druk, er wordt weinig rekening gehouden met fietsers.
Ik zie er direct geen...
Elena
0 0
S'inscrire pour soutenir
auto komend v. Diksmuidestr lijkt het dat je kan doorrijden tot aan IJzerstr. Je moet echter 1st naar Werfstr en rechts van vluchtheuvel nr IJzerstr.
Belijning op de grond die de auto's komend van de Diksmuidestraat duidelijk (!) laat zien dat je niet links van de vluchtheuvel naar de Ijzerstraat mag, maar eerst naar rechts moet afdraaien naar Werfstraat en dan naar links richting IJzerstraat. Reeds contact gehad met zowel stad Brugge (beheerder Diksmuidestraat en Werfstraat) die mij doorverwijst naar Agentschap Wegen en Verkeer (beheerder Ijzerstraat). Agentschap Wegen en Verkeer zegt dat het een bevoegdheid is van Stad Brugge. Antwoord Wegen en Verkeer doorgestuurd naar wegendienst stad Brugge, zonder resultaat.
Lut
0 0
S'inscrire pour soutenir
ala campagne
peu de circulation
Lucien
0 0
S'inscrire pour soutenir
op piekuren (scholen) veel te veel fietsers tegelijk en onvoldoende plaats voor hen
aparte fietsbrug
Fred
0 0
S'inscrire pour soutenir
Een fietsostrade en een drukke baan (met vrachtverkeer) kruisen elkaar. Op bepaalde momenten moeten de auto's stoppen om fietsers te laten oversteken want anders geraken ze niet over. Gelukkig werd de snelheid al verlaagd naar 50 km/u
een tunnel (zoals in Tildonk) of een fietsbrug
Erika
0 0
S'inscrire pour soutenir
De algemene zone 30 zorgt ervoor dat automobilisten ofwel systematisch in overtreding zijn ofwel systematisch op hun snelheidsmeter aan het kijken zijn i.p.v. letten op het verkeer rondom hen.
Rond scholen en ziekenhuizen is een zone 30 gerechtvaardigd. Elders mag dit gerust 50 zijn zoals vroeger. Het zijn trouwens niet alleen de auto's die voor gevaar zorgen. Steps en e-bikes worden dikwijls op een onverantwoorde manier gebruikt. Over de voetgangers wordt er door niemand gesproken, die moeten maar wegspringen.
Willy
0 0
S'inscrire pour soutenir
je moet tot op het fietspad rijden om te zien of er een fietser ofkomt
een spiegel plaatsen om te zien of er een fietser van links komt
Alain
0 0
S'inscrire pour soutenir
Heel veel uitgangen (en ingangen) van grote winkels, supermarkten en magazijnen kruisen het fietspad. Heel dikwijls komen fietsers (soms ook voetgangers) hier in conflict met in- of uitrijdende auto's.
De uitgangen moeten veel duidelijk gemarkeerd worden met stopborden en haaientanden vòòr de voet- en fietspaden. Waarschuwingsborden die de automobilisten attenteren op voetgangers en fietsers voor de inritten kunnen ook helpen.
Wilfried
0 0
S'inscrire pour soutenir
- Vele straten liggen er slecht bij - Geen voetpad, slecht onderhouden voetpaden, niet vlak - geen fietspad, te smal, geen scheiding met de rijweg, slecht onderhouden en hobbelig - verkeersregels die niet worden opgevolgd: fietsstraten, steppers
Investeren in fiets- en voetpaden en die door bekwame mensen laten aanleggen, overal! Kapotte riolen vervangen en de straten met de aloude vakkundigheid aanleggen op een goeie ondergrond als de riolen hersteld zijn. Stop het oplapwerk want dat is weggesmeten geld. Platte kasseisteentjes lijken mij het duurzaamst van al.
Mie
0 0
S'inscrire pour soutenir
fietsers bakfietsen, wandelaars, renners,joggers:allen op een te smalle strook in beide richtingen.Baan werd heraangelegd, waarom geen voetpad aan de andere kant van de rijbaan.Kortzichtigheid? koning auto kan ongestoord 2richtingen geprangd
Voetpad gescheiden houden van vlugger verkeer de volledige lengte langs de vaart Leuven -Wilsele. Voetgangers en trage weggebruikers worden voorbij gestoken ,lopen in weg voor wielerterroristen !!.
Suz.
0 0
S'inscrire pour soutenir
La route prioritaire est la rue Joseph saintraint pour tourner à gauche sur le pont de l'évêque. bcp de personne de Bd frère orban coupent la route
Mettre un panneau stop bd frère orban et mettre des panneaux de signalisation plus grand qui montre la route prioritaire
Emile
0 0
S'inscrire pour soutenir
Il s'agit d'un dos d'âne masquant au conducteur d'une auto la présence éventuelle d'un cycliste se trouvant de l'autre côté du dos d'âne, et ce dans les 2 sens; comme la vitesse autorisée est 90 km/h,souvent largement excédée, le danger est grand
limiter la vitesse à max 70; d'autre part, comme la route n'a que 2 bandes et sans accotement, je ne vois de solution du côté infrastructure. il faut en tout cas signaler le danger d'une manière ou d'une autre.
Guy
0 0
S'inscrire pour soutenir
Ring Oostkamp - Rodenbachstraat - aansluiting ring op industriezone Rodenbach-Zuid: niets voorzien voor voetgangers en fietsers om ring over te steken
Misschien is het niet echt gevaarlijk, maar wie de ring moet dwarsen op weg naar de industriezone voelt zich niet veilig, onder meer omdat het kruispunt (N50) in een lichte bocht ligt. Een zebrapad is misschien teveel gevraagd, maar minstens zouden er op de middenberm markeringen kunnen aangebracht worden om een zone af te bakenen waar een fietser of voetganger met veilig gevoel kan wachten als hij niet in een keer kan oversteken.
Roland
0 0
S'inscrire pour soutenir
Te veel verkeer door mekaar zonder dat het duidelijke is wie waar moet rijden
Dit is een zeer drukke plek en het is onduidelijk wie waar zijn plaats heeft. Er zou een groot zebra moeten komen voor de voetgangers die nu overal waar ze zin hebben oversteken en ook suggestiestroken voor de fietsers.
Jo
0 0
S'inscrire pour soutenir
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions