Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Ils ont installés des plots verts en plastique qui donne la priorité aux gens qui se dirigent vers le château. Seulement, il y a une légère courbe qui limite notre vue. En venant du château, on ne voit le véhicule prioritaire sur peu de temps.
peut-être décaler cette zone pour quelle se rapproche de la rue Félix Laurent.
Meld je aan om te reageren
Geen fietspaden, zowel op het kruispunt als op de gehele ring rond Tongeren.
Ring herinrichten, met ruimte voor de fietsers. Afzonderlijke fietspaden, veilige oversteekplaatsen voor fietsers maken, meer plaats voor fietsers ipv auto's.
Meld je aan om te reageren
Voor de fietsers is het smalle fietspad langs de baan geen veilige verkeerssituatie
Een degelijk fietspad aanleggen
Meld je aan om te reageren
Tournai, rue de St. Maur: aucun aménagement piéton ni cycliste. Rue à grand trafic, avec des virages sans visibilité.
Pourtant, à partir du carrefour en amont, il y a une double piste cyclable rue des carrières et rue du Pont-à-Rieu: même chose au carrefour en aval: une double piste cyclable (Chaussée de St. Amand). Il est vrai que cette route est étroite dans les virages (ce qui la rend d'autant plus dangereuse). Une piste cyclable est peut-être difficilement réalisable. Peut-être un ralentisseur de trafic très contraignant obligeant les véhicules à réduire drastiquement leur vitesse, avec passage sur une bande au niveau des virages, permettant de laisser de la place sur la largeur pour créer une voie sécurisée pour les usagers faibles, bien différenciée de la circulation rouière?
Meld je aan om te reageren
Le stop est rarement marqué par les conducteurs venant du pont.
Un marquage plus voyant au sol et la présence certains jours aux heures de pointe d'un policier
Meld je aan om te reageren
Dodelijk kruispunt A12
Er is in een oplossing in de maak, maar pas over 3 jaar
Meld je aan om te reageren
Zone 30 word niet opgevolgd voorrang van rechts Zones waar eenrichtingsverkeer is word niet gerespecteerd , en zoals 50 zones.
De borden iets groter maken en meer controle
Meld je aan om te reageren
Les personnes ne font pas attention et ne respect pas la priorité de droite
Un affichage au sole rappelant la priorité de droite
Meld je aan om te reageren
héél veel zwakke weggebruikers moeten hier over terwijl er een rotonde is en een brug, onoverzichtelijk, voel me hier vaak angstig als zwakkerd
verkeerslicht
Meld je aan om te reageren
Teveel steps en Ibikes en brommers op het fietspad.
Meer verkeersvrije straten. Steps verbieden. Strengere controle op brommers en auto's die verkeersfouten plegen.
Meld je aan om te reageren
Onveilige situaties, borden, fietsers
Bijvoorbeeld door kruispunten veilig maken zodat voetgangers en fietsers niet tegelijk over kunnen gaan.
Meld je aan om te reageren
Pas de pistes cyclables sécurisées. Manants mendiants semi-agressifs dans des endroits de passage stratégique.
Augmenter les espaces de circulation douce - vélo et piéton
Canaliser la mendicité dans la ville
Meld je aan om te reageren
Sortie de l'autoroute E25 vers Habay-Coevins dangereux.
Rond point ou feux rouges.
Meld je aan om te reageren
Mauvais état des routés. Circulation importante mal régulée. N4 toujours un point noir.
Un détournement entre Couillet et Somzée ..
Meld je aan om te reageren
-Teveel 'zandwegen' hebben voorrang. -Fietspaden zijn hobbelig waardoor fietser op de rijbaan gaan fietsen. -70km in bebouwde kom. Zie Millegem
-Voorrangswegen !
-Fietspaden effenen
-50km of 30km in bebouwde kom
Meld je aan om te reageren
Route très dangereuse si on veut l'emprunter à pied ou en vélo pour rejoindre Namur. Cela serait secure d'avoir sur ce tronçon une piste cyclable.
Faire une piste cyclable
Meld je aan om te reageren
Geen duidelijke oversteekplek voor fietsers.
Duidelijke markering van oversteekplekken voor feitsers en lichten die alle auto's laten stoppen en alle fietsers in elke richting tegelijk laat oversteken.
Meld je aan om te reageren
geen juiste weg voor druk verkeer en dan nog totaal niet veilig voor fietsers en voetgangers
autoluw maken en meer groenzones
Meld je aan om te reageren
Openbaar vervoer (bussen) rijden geen 30 door deze zone 30. Slalommend verkeer tussen geparkeerde wagens. Veel vrachtverkeer als sluiproute naar de E314.
Beperking op zwaar verkeer (zone verboden voor +3,5ton) in de dorpskern.
Bussen meer controleren op aangepaste snelheid.
Meld je aan om te reageren
Dorpskern met overvloedig veel (zwaar) verkeer. Vooral tijdens spits.
Eenrichting in hollestraat omkeren .
Meld je aan om te reageren
On peut pas aller tt droit à vélo dans rue Dodane. Prendre le passage piéton implique de prendre la piste cyclable à l'envers sur pls mètres: danger!
Créer un passage pour les vélos dans la bordure centrale, pour qu'ils puissent aller tout droit sans faire le tour dangereux par le passage pour piétons. En effet, quand on vient de la rue de la Dodane et qu'on va vers le parc Louise Marie , il faut passer par le passage piéton qui est à gauche. Cela implique de prendre la piste cyclable à rebours sur quelques mètres et c'est super dangereux.
Meld je aan om te reageren