We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Wij wonen in een woonerf waar auto's max. 20 km / uur mogen rijden en er een parkeerverbod heerst . De regels worden helemaal niet gerespecteerd
Het woonerf verkeersluw maken en mensen inlichten over de spelregels door consequent en hard op te treden . De start is eigenlijk dat er doorgaand verkeer is in het woonerf. Dat komt nooit goed !
Rita
0 0
Meld je aan om te reageren
Complex kruispunt met fietsers, voetgangers, auto's, vrachtwagens en trams. Waarbij auto's frequenter afdraaien dan doorrijden.
Groen licht moment uitsluitend voor fietsers en voetgangers.
Glen
0 0
Meld je aan om te reageren
Omdat er 2 scholen in de buurt zijn en de auto's voorbij het Mechelseplein razen en de snelheid daar niet door verkeersdrempels beperkt wordt.
verkeersdrempels plaatsen zodat het tempo automatisch vertraagt.
Niki
0 0
Meld je aan om te reageren
Onveilige situatie door werken aan de Dampoort. Zeer onveilig voor voetgangers, fietsers, autos
De verkeerslichten beter afstellen op het verkeer
Martine
0 0
Meld je aan om te reageren
Daar is een drukke halte van de lijn waar veel bussen en trams stoppen. Oversteken voor voetgangers is daar heel onveilig
Zorgen dat voetgangers veilig over kunnen door hen groen te geven en de andere weggebruikers rood.
Diana
0 0
Meld je aan om te reageren
fietsers samen met auto's
meer afscheiding
Guido
0 0
Meld je aan om te reageren
PLEIN VOOR STATION BERCHEM OVERSTEEKT EINDIGT HET VOETPAD GEWOON GEDAAN JE STAAT OP DE BAAN WAAR DE TRAMS TINGELINGE TINGELINGE DOEN MAAR DOORRIJDEN
OVERSTEEKPLAATS EN FIETSERS STROOK MOETEN WORDEN AANGELEGD - TRAM MOET STOPLICHT HEBBEN en GEEN VOORRANG
Tal
0 0
Meld je aan om te reageren
De staat van het fietspad is echt een ramp het is slalommen tussen de Putten en verzakte en gebroken tegels. Zelfs nu na werken niet beter
In plaats van klinkers het fietspad asfalteren en aan de kant van het park net iets breder want dit is net te smal. Denk aan mensen met fietsvakantie en kinderen die er dagelijks passeren. Opnieuw klinkers leggen zou dom zijn door de komen die er staan
Mike
0 1
Meld je aan om te reageren
Het verkeerslicht wordt door de helft van de automobilisten genegeerd, ook rond de schooluren
Meer controle met onmiddellijke boetes
Lieselot
0 0
Meld je aan om te reageren
Depuis l'installation des barrières du bus tram, très mauvaise visibilité pour les usagers venant du ring et voulant tourner à gauche dans la strombeeksesteenweg. Besoin d'adapter d'urgence
Des barrières basses à claires voies
Françoise
0 0
Meld je aan om te reageren
Arrivée de 5 chaussées + passages piétons... + arrêt de tram que les voitures doublent à toutes vitesses sans regarder si piétons...
Feu de signalisation
Alice
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel fietsers voor een gelijkgrondse kruising. Aantakkingen met kruisende fietspaden onoverzichtelijk.
Fietssnelweg verhoogd langs het spoor laten doorlopen.
Joeri
0 0
Meld je aan om te reageren
Door de gevaarlijke kruispunten en door het onbezonnen rijgedra van vele fietsers
Onbegonnen werk om dit zo maar neer te pennen
Romy
0 0
Meld je aan om te reageren
1- Gebruik van strepen en borden is onduidelijk. 2- Een stopbord voor auto's wordt niet gerespecteerd door automobilisten. Kruispunt Kandinsky
1- Als je op een kruispunt fiets met lange witte meten heb je voorrang. Als je op een kruispunt fiets met witte blokken geeft dit een oversteek aan, zonder voorrang. In Kapellen is dat niet daar moet je de verkeersborden respecteren. 2- plaats het stopbord lager en doe eens controle
Leo
0 0
Meld je aan om te reageren
Problème pour les cyclistes : la piste cyclable le long du boulevard Jacques disparaît, son prolongement en direction de Av. Lloyd George, très étroit, n'offre aucune protection aux vélos. La circulation est dangereuse en cas de trafic intense.
C'est un endroit difficile à améliorer, en raison de l'étroitesse de la voie. Une piste cyclable en site propre ? Quitte à ce qu'elle fasse un détour ? P ex par la bretelle rejoignant N24, puis traversée double voie N24, et ensuite retour vers av. Lloyd George par la bretelle quittant N24 en sens inverse ?
François
0 0
Meld je aan om te reageren
Tegenwoordig wordt alle verkeer via de Meensestraat in Bissegem geleid. Dat zorgt zwaar verkeer, voor lange files, een wirwar van fietsers en auto's
De omringende straten niet afsluiten, geen knip over bruggen zodat je niet meer vd ene gemeente naar de andere kan
Chantal
0 0
Meld je aan om te reageren
door de wegenaanleg
door tunnels en/of bruggen op de binnensingel Fiets verkeer nog beter aan te leggen. Betere scheppen dan Koen Kennis. Geen graaicultuur.
Dirk
0 0
Meld je aan om te reageren
Max snelheid zelden gerespecteerd.
Verkeersremmers. Meer controle, (e.v.) vaste camera's vooral aan scholen v.b. in Meidoornlaan in Stabroek.
Nand
0 0
Meld je aan om te reageren
Vraiment controller les trottinettes ! Elles roulent sur les trottoirs, les passages piétons, en duo, sont abandonnées partout.
Bannir la trottinettes de nos villes et mettre des amendes réelles à ces utilisateurs
Alain
0 0
Meld je aan om te reageren
heel wat auto's zijn reeds vanaf balkonrotonde in verkeerde rijrichting de Koning Albert I-laan opgereden.
plaatsen verkeersbord D1d (verplichte rijrichting rechts aanhouden) op de verkeersheuvel tussen de twee rijvakken
Lut
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsen geraken in conflict door slecht aanduiding van de te volgen weg.
De fietsers die vanuit de Eugene Fahylaan het fietspad van de Schotensteenweg richting Schoten oprijden, kruisen op een smalle strook de fietsers die vanuit de Schotensteenweg de Eugene Fahylaan inrijden en rijden verkeerdelijk tegen de richting in. De aanduiding van de te volgen weg ontbreekt.
Mija
0 0
Meld je aan om te reageren
Les buissons au milieu des bandes de la N4 obstruent la vue et empêchent de voir correctement si la voie est libre pour traverser.
Enlever les buissons
Bastien
0 0
Meld je aan om te reageren
Drukte
Veilige fietspaden
Marina
0 0
Meld je aan om te reageren
Weinigen weten dat dit een voorrang van rechts is (geen rotonde), véél sluipverkeer, oversteken van steenweg, geen zebrapaden (gevaarlijk oversteken)
Voorrangsborden plaatsen én het punt herwerken tot een duidelijke T-splitsing, ANPR-camera's om sluipverkeer te weren (nummerplaatherkenning), zebrapaden schilderen
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen