Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Te oude infrastructuur van straten
Huizen onteigenen en breder en meer gestructureerde wegen net uitbouwen
Meld je aan om te reageren
Vooral fietsers en steppers denken dat ze heer en meester zijn in het verkeer en heel veel van hen lappen de verkeersregels gewoon aan hun laars.
Fietsers/steppers erop wijzen dat de verkeersregels er ook voor hén zijn en het gaat niet alleen om gemotoriseerd verkeer. Ook voetgangers worden belaagd door de tweewielers. Bellen kennen ze niet meer, ze scheren rakelings langs je heen. Het is bv levensgevaarlijk om zonder tien keer rond te kijken de Grote Markt over te steken. Ze rijden kriskras door mekaar. Het zou beter zijn moesten er fietsstroken gemarkeerd worden zodat de voetgangers ook weten waar ze kunnen lopen zonder het gevaar van aan- of omvergereden te worden. Fietsers/steppers "vergeten" meestal ook, op een enkele uitzondering na, dat ze aan een zebrapad moeten stoppen om voetgangers te laten oversteken. Een sensibiliseringscampagne zou misschien helpen om het verkeer in goede banen te leiden. Ook al meerdere keren jongeren die een "lift" aanbieden op hun step, soms wel met drié op een step. Meer politiecontrole én effectieve boetes zouden kunnen helpen.
Meld je aan om te reageren
Op de Vest in Peer als je daar tegen het verkeer inrijdt dan moet je als fietser serieus oppassen of je wordt meermaals weg gekegeld.
Leg er ezelsruggen!
Meld je aan om te reageren
Door de bocht en de geparkeerde wagens zie je bijna niks wanneer je met de fiets de weg oversteekt. Vanuit Snellegem richting Zerkegem.
Weg breder maken. Spiegels plaatsen. Auto's niet laten parkeren.
Meld je aan om te reageren
Als je met de fiets van kant Tienen doorrijdt richting Leuven wordt je regelmatig bijna overreden door auto's die rechtsaf slaan zonder te kijken.
Conflictvrij kruispunt, tunnel volledig voor de twee richtingen voorzien. Thermoplast die aanduidt te letten op fietsers,
Meld je aan om te reageren
Stationnements ralentisseurs très dangereux avec le trafic des bus.
Interdire le stationnement et marquage en relief du milieu de chaussée
Meld je aan om te reageren
les trottinettes sur les trotoirs et sur routes
arret de la trotinette ; l'utilitaire est sans protection à part le casque donc très vulnérable
Meld je aan om te reageren
de voorrangsregels worden enige tijd geleden aangepast maar bijna niemand kent ze of respecteert ze. Auto's en vrachtwagens rijden zomaar erdoor
ofwel een gewoon kruispunt ofwel terug het rond punt van vroeger
Meld je aan om te reageren
il faudrait appliquer la réglementation de rond point au square des arbalètes
car les voiries sont trop étroites pour permettre un double sens et les voitures devraient s'arrêter avant de pénétrer dans le square au lieu de prendre dangereusement leur priorité de droite . Plusieurs autres squares appliquent déjà la réglementation de rond-point
Meld je aan om te reageren
Het is gevaarlijk voor de fietsers met dat ze de op-en afrit naar de autostrade moeten passeren.
Misschien ervoor zorgen dat fietsers steeds voorrang hebben en dat ze duidelijker zichtbaar zijn als de baan moeten oprijden, nu komen ze van uit een bochtje achter struikjes
Meld je aan om te reageren
De drukste weg van Limburg met maar 2 rijstroken.
Tenminste 4 rijstroken en een ondertunneling aan de opeenvolgende kruispunten.
Meld je aan om te reageren
Onveilig omdat daar veel schoolgaande jeugd moet zijn
Fietstraat vanaf Ganzenbroekstraat tot aan de lichten station
Meld je aan om te reageren
Zowel buurtverkeer als sluipverkeer gebruiken deze kindvriendelijke straat tegen veel hogere dan toegestane snelheid De straat nodigd uit om snel te rijden.
Kleine ingrepen zoals metalen verkeersdrempels of zigzaggend verkeer zouden al veel doen aan deze soms gevaarlijke situatie.
Meld je aan om te reageren
Baan aalst - asse teveel overschakelen van 50 naar 70 km/uur
VerkeerdBorden duidelijker zichtbaarder
Meld je aan om te reageren
La rue de Pessoux est très fréquentée, axe majeur pour tous ceux qui viennent de la N4, sortie Pessoux, en direction de Rochefort. Il n'est pas rare de voir le radar indicateur de vitesse, à l'entré du village, montrer des vitesses à 3 chiffres.
Le rue de Pessoux traverse le village sur +/- 800 mètres.
1 casse vitesse (grosse bosse tarmac ) est situé à l'entrée du village et oblige bien tous les usagers à ralentir !
2 "coussins" suivent à +/- 250 & 500 mètres. Ils ne servent à rien ! Ils ne ralentissent personne !
Plusieurs solutions :
Mise en place de 3 casses vitesses (grosse bosse tarmac) supplémentaires à +/- 250, 500 & 700 mètres de celui déjà en place.
Mise en place d'ilots "physique" en chicane, tous les 100 mètres pour obliger les véhicules a ralentir !
Mise en place de la priorité de droite absolue sur toute la longueur de la route et pourquoi pas tout le village !
Placement d'un radar de vitesse répressif.
Meld je aan om te reageren
Twee bushaltes, verbinding tussen Waterschei en zwartberg zuid, verschillende sportclubs op einde hoevenzavel, gevaarlijk oversteken vanaf haltes
Basic: dergelijke voetgangersoversteekplaats voorzien. Dit zou bij alle bushaltes moeten mogelijk zijn zonder 100den meters omweg
Meld je aan om te reageren
Routes en mauvaise état. De l'argent pour les dos d'ânes/ralentisseurs, rond points, feux de signalisations, radars, mais PAS pour les routes en général
De meilleurs politiciens
Meld je aan om te reageren
Te drukke baan omdat er veel winkels zijn op deze wegen.
Meer verkeerslichten plaatsen op de gevaarlijke punten.
Meld je aan om te reageren
Veel fietser die zich niet aan de verkeersregels houden.
Controle door de politie en stevige boetes uitdelen zo zullen ze het leren.
Meld je aan om te reageren
In de bocht van de Desiré Mellaertsstraat naar de Rerum novarumlaan, is er geen zicht om de Desiré Mellaertsstraat rechtdoor te rijden. Het zicht wordt tegengehouden door een hoge haag. Dit is een gevaarlijk punt voor fietsers, maar ook voor auto's.
De haag is te hoog waardoor het zicht belemmerd wordt. Een lagere haag zou al veel oplossen.
De bocht is doorgaand verkeer wat het gevaarlijker maakt voor fietsers die rechtdoor moeten. Het zebrapad ligt verder, voorbij de bocht, en wordt niet door fietsers gebruikt.
Meld je aan om te reageren