Veilig onderweg in het verkeer
Veilig onderweg in het verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.
3690
40
22
0
Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Willekeurig
Des voitures font des courses à 100 km dès qu'il fait sombre. En journée, vu qu'il s'agit d'une ligne droite, les voitures roulent souvent à 70 km/h.
Créer des chicanes avec des grands bacs à plantes pour obliger à réduire la vitesse.
Instaurer des casses vitesses
Créer une piste cyclable sur tout le plateau de la citadelle
Meld je aan om te reageren
Petite rue étroite sans trottoire avec un passage très important de voitures, camions, ... . La rue n'est absolument pas adaptée au charroi actuel.
Stopper le développement urbanistique , les lotissements, pour diminuer la pression routière sur cette petite route de campagne.
Meld je aan om te reageren
Te weinig veilige fietspaden en voetpaden
Voldoende afstand van het snelle verkeer zodat fietsers niet meegesleurd worden, brede fiets en voetpaden zonder putten, pedelecs die een seintje geven als ze je inhalen, minder verkeersborden en paaltjes die automobilisten plots doen uitwijken, meer boetes bij overtredingen...
Meld je aan om te reageren
ce carrefour est en même temps une entrée d autoroute; il relie un quartier d'habitation important avec le centre ville et il n'y a QU UN SEUL PASSAGE piétion impraticable par les PMR pour traverser
revoir le carrefour, réduite la place des voitures pour faire plus de passages piétons et des passges plus courts, faire des abaissements de trottoirs poue les chaisards; en gros PENSER AUX AUSAGERS FAIBLES
Meld je aan om te reageren
Het zebrapad is niet meer zichtbaar. De verf is afgegaan. Ook de witte lijnen op de weg zijn verdwenen. Dit is een raceweg voor snelheidsduivels.
Tijdig herschilderen van het zebrapad en de witte onderbroken lijnen. Misschien ook volle lijnen op het wegdek schilderen zodat racers de automobilisten die zich wel houden aan de juiste snelheden, niet meer mogen voorbijsteken.
Meld je aan om te reageren
Fietspaden zijn véél te smal en liggen te dicht bij de rijbaan.
Niet wachten tot er een ongeval is gebeurd. Dringend gescheiden fietspaden!!!
Meld je aan om te reageren
deze schoolomgeving is goed gestructureerd maar lgt in een te drukke zone
ofwel verplaatst men de ingang of bouwt men op een veiligere plaats een nieuwe school
Meld je aan om te reageren
Un trottoir déjà parfois trop étroit a été transformé en piste cyclable, devant une importante école pour handicapés. (IRSA)
Cet endroit (Prince d'Orange à Uccle) voit la route N5 venant du sud, passer de 4 (2x2) bandes de circulation marquées, sans stationnement, longées par une piste cyclable bidirectionnelle, en une chaussée à deux bandes avec stationnement et sans aménagement cyclable sérieux si ce n'est -en tout fin du tronçon vers Van Bever- une bande bus + vélo.
Comme aux deux bouts de ce tronçon dangereux, 1° l'avenue Van Bever dispose de deux pistes cyclables unidirectionnelles, menant à celle de la drève de Lorraine, et 2° l'avenue du Prince d'Orange dispose d'un itinéraire cyclable régional (ICR6a) menant à St Job et la porte de Ninove et, plus loin -dans cette avenue, de pistes cyclables marquées (PCM), il serait judicieux de supprimer la lacune entre ces aménagements cyclables.
Proposition :
Vers le Nord, étendre la bande bus + vélo depuis la fin de la piste de la N 5
Vers le Sud, une vraie piste cyclable entre l'avenue Van Bever et l'avenue du Prince d'Orange.
Meld je aan om te reageren
Fietsers en zwak verkeer moeten samen met wagens op het kruispunt.
Zwakke weggebruikers en fietsers in alle richtingen tegelijk op het kruispunt. Daarna het gemotoriseerd verkeer in 2 fasen.
Meld je aan om te reageren
Les automobilistes arrivent vraiment vite au niveau du passage piétons près de la clinique CHU
Déplacer le passage pour piétons.
Meld je aan om te reageren
Fietsers moeten hier in de bocht oversteken om aan de verkeerde kant van de weg over een voet/fietspad hun weg te vervolgen. Aanwezigheid Delhaize met vrachtwagens die komen laden / lossen
Fietsers aan eigen zijde vd weg laten fietsen. Niet laten oversteken. Kruispunt rotonde laten maken
Meld je aan om te reageren
Veel te veel vrachtvervoer
Had allang een aparte autostrade door Belgie moet zijn enkel voor vrachtvervoer
Meld je aan om te reageren
Kerkstraat en Grote Baan krijgen gelijktijdig groen aan de verkeerslichten.
Doe die verkeerslichten weg en iedereen gaat voorzichtiger rijden op het kruispunt.
Is overduidelijk te zien als de lichten op oranje flikkerlicht staan.
Meld je aan om te reageren
Druk kruispunt dichtbij school waar geen opzichter of agent staat
Een gemachtigd opzichter of agent plaatsen bij drukke schoolmomenten.
Meld je aan om te reageren
Trop de dépassement par la bande de droite pour se rabattre au dernier moment sur la file de gauche qui se dirige vers l'autoroute.
il faudrait une ligne continue plus longue et des caméras actives pour dissuader les resquilleurs et sécuriser l'endroit.
Meld je aan om te reageren
Zeer onveilig voor fietsers, gedeelte vh fietspad ligt vlak naast de rijweg autos.
Een veilig apart fietspad aanleggen.
Meld je aan om te reageren
Overdadig verkeer. Schooluren: schoolkinderen op fiets. Tussen veel autoverkeer. Veel te smalle straten.
Politiecontroles. Niet noodzakelijk om fietsers te bestraffen, maar om een goede attitude tot stand te brengen, door opmerkingen.
Fietsstraten. Goed, veilig, maar soms echt "erover". Bejaarde aan 8 lm/u, moeder met kind op minifietsje: kind moet beschermd door auto's niet te laten inhalen, akkoord, maar als de straat breed genoeg is, en je veilig kan inhalen... Ik bedoel niet dat dit initiatief moet verdwijnen. Maar in sommige gevallen moet het inhalen toch getolereerd worden. Maar dat mag dan weer geen nonchalance van de autobestuurders genereren.
Meld je aan om te reageren
te smal fietspad - gelegd in klinkers die ongelijk liggen
fietspad in asfalt
Meld je aan om te reageren
rondpunt: dubbelzijdig fietspad, geen zicht tegenliggers. Dubbelzijdig fietspad Torhoutse steenweg: te smal fietspad, onveilige oversteekplaatsen
Torhoutse steenweg versmallen, fietspad langs twee kanten. verlichte en aangeduide oversteekplaatsen. snelheidslimiet 50km/u en 30 in de bebouwde kom. Rondpunt, geen doorsteek meer en breder fietspad, niet dubbelzijdig
Meld je aan om te reageren