Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Er wordt enkel nog rekening gehouden met fietsers in het verkeer en onderling brengt dit veel meer gekwetsten mee dan vroeger.
Voldoende bergplaatsen voor fietsen zeker in de centrums van de steden. Zebrapaden over de fietspaden leggen " voetgangers voorrang om over te steken. Er zijn te veel plaatsen zonder verkeerslichten waar je links en rechts moet kijken om fietspaden over te steken om dan op het zebrapad de weg over te steken maar op de weg moet blijven staan om de aankomende fietsers door te laten omdat de zebrapaden niet doorlopen over het fietspad wat dan weer extra gevaarlijk is voor de zwakste weggebruiker. De pedelecs met hun snelheid van 50 km/ per uur zijn geen voertuigen om op een fietspad te mogen rijden. Auto's worden in de bebouwde kom beperkt tot 30 km/h. terwijl de pedelecs voorbij komen gevlogen. Dus snelheidscontrole ook voor fietsers. Aan menige "Stops" staan fietsbergingen voor herstellingen maar ze benemen wel het zicht van fietsers om te kunnen zien waar ze geen voorrang van rechts hebben, kwestie van autobestuurders met schuldgevoelens te kunnen opzadelen. Hoek Frans Halsvest - Populierendreef.
Walter
0 0
Meld je aan om te reageren
Autoroute dangereuse (virage entre Froyennes et Orcq) Circulation en ville (beaucoup trop de priorités de droite sans les voir)
Radar sur l'autoroute pour réduire vitesse Enlever certaines priorités de droite en ville
Aline
0 0
Meld je aan om te reageren
Druk kruispunt dichtbij school waar geen opzichter of agent staat
Een gemachtigd opzichter of agent plaatsen bij drukke schoolmomenten.
Marc
0 0
Meld je aan om te reageren
Les gens essaient de traverser la nationale plutôt que d'aller au rond-point
Forcer à travers un affichage clair à faire demi tour au rond point
Nathalie
0 0
Meld je aan om te reageren
Er is geen deftige fietspad langs de baan
Bouwen van een fietspad die afgescheiden is van de rijvakken voor auto's
Silke
0 0
Meld je aan om te reageren
Slechte of te smalle fietspaden.
Investeren in betere infrastructuur.
Guy
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsers moeten op de rijbaan tussen de auto's rijden
Fietsstraat
Donald
0 0
Meld je aan om te reageren
CENTRE VILLE DANGEREUX POUR LES CYCLISTES
Aucune idée peut être des sens uniques
Christian
0 0
Meld je aan om te reageren
door het volume verkeer dat dagelijks passeert en de aanhoudende werken aan de ringweg
de werken versnellen en ook 's nachts doorwerken 24/7
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Dikwijls doorrijdend zwaar verkeer (vrachtwagens, tractoren met opleggers en bussen) ook niettegenstaande zone 30 dikwijls snel-rijdend verkeer.
Veel meer controle op naleving van de reglementen. Een betere wegbedekking en hier en daar een versmalling om het snel-rijdend verkeer af te remmen.
Denis
0 0
Meld je aan om te reageren
Men koos ervoor om de parkeerstrook naast het voetpad te leggen, en het fietspad tegen de rijweg aan. Zeer onveilig voor fietsers. Die worden nu belaagd door parkerende auto's, én door het voorbijrazend verkeer.
Omwisseling fietspad en parkeerstrook.
Ingrid
0 0
Meld je aan om te reageren
veel gebruik van gps via smartfone
Boete verhogen x10 dus 1740 euro
0 0
Meld je aan om te reageren
Onduidelijkheid door slechte bewegwijzering
Betere aanduiding
Wilfried
0 0
Meld je aan om te reageren
Ondanks een inrijverbod richting Zandstraat wagen steeds meer fietsers hun leven ( wegens scherpe bocht in de straat en busverkeer ) door het toch te doen alhoewel er een alternatief is door het stadspark .
Beter aanduiden dat er een gelijkaardige maar veiliger route is via stadspark . Vaststellingen laten doen en de overtreders sensibiliseren.
Dominique
0 0
Meld je aan om te reageren
In centrum Brugge, Noordzandstraat en Geldmuntstraat is er weinig of geen onderscheid tussen de rijweg en het fietspad. Ook rijden in de diverse straten vaak electrische steps op het voetpad aan een grote snelheid.
Betere aanduidingen en controle.
Patrick
0 0
Meld je aan om te reageren
Slechte fietspaden
Aanleggen van nieuwe bredere fietspaden
Carine
0 0
Meld je aan om te reageren
Les voitures et surtout les camions y roulent trop vite depuis le Ravel vers Merbes. Surtout en dehors des heures de pointes
installation d'un LiDAR ou d'un flash permanent avant l'ancienne gendarmerie. Ou même d'un feu rouge qui a pour but de faire ralentir les véhicules, comme on peut en voir en France. Quand les voitures ralentissent il passe au vert.
Julie
0 0
Meld je aan om te reageren
Op en afrit van de vele handelszaken langs de drukke Torhoutsesteenweg die een invalsweg naar Oostende zorgt voor een onveilige situatie
Een dienstweg voor de handelszaken , naar analogie met bijvoorbeeld de toestand in Brugge zou al veel soelaas brengen , voor zover het nog mogelijk is. Men kan zich ook afvragen waarom er zoveel gelijksoortige supermarkten vergund worden.
Ronny
0 0
Meld je aan om te reageren
Geen verlichting Geen fietspad Er zijn al doden gevallen Er is trajectcontrole Er komt een fietspad Wanneer? Ik zal deze baan nooit met de fiets doen
Fietspad met verlichting afgezonderd van de rijbaan.
Tanja
0 0
Meld je aan om te reageren
Trop de circulation pour une rue située dans un cœur de village. Vitesse excessive des automobilistes.
- Mise en place d'une circulation locale. - Instauration d'une zone 30 km/h. - Aménagements de sécurité tels que des ralentisseurs et/ou chicanes.
David
0 0
Meld je aan om te reageren
Sinds de opheffing van het dubbelrichtingsfietspad op de B'bergsestw moet schoolfietsverkeer deze 2x dwarsen.
Breng de vroegere situatie terug waarbij het dubbelrichtingsfietspad doorloopt tot aan Sint-Pieters-kerk.
Kris
0 0
Meld je aan om te reageren
fietsers die van rechts komen ( van onder de brug) moeilijk zichtbaar voor auto's die rechts afslaan
spiegels plaatsen of een waarschuwingsbord
Theo
0 0
Meld je aan om te reageren
kruispunt Kuringersteenweg N2 met Stevoortse Kiezel N739:oversteken v. fiets-en voetgangers gevaarlijk wegens niet gezien door auto's komende v. E313
het autoverkeer komende van de autosnelweg E313 aan de westelijke kant en dat aan de Kuringer Steenweg N2 wil afslaan naar het westen ( richting Kermt ) heeft tegelijkertijd groen licht terwijl ook de fietsers en voetgangers die diezelfde Kuringer Steenweg N2 willen oversteken vanaf de Stevoortse Kiezel N739 naar het fietspad aan de Decatlon groen licht hebben . Daarbij kruisen zij mekaar !!!! Fietsers en voetgangers worden al te vaak niet of te laat opgemerkt door het autoverkeer . Oplossing : heraanleg van dit kruispunt met tunnels voor de fietsers en voetgangers . Ofwel het herinstellen van de verkeerslichten zodat er een aparte periode die lang genoeg duurt komt waarbij enkel fietsers en voetgangers mogen oversteken en alle auto's rood hebben .
Antoon
0 0
Meld je aan om te reageren
Het kruispunt werkt "kruisen voor elkaar" in de hand, terwijl dat tegen de verkeersregels is, wanneer je naar links wil afslaan vanuit de Rodenbachlaan of vanuit de Torenstraat.
De baan heraanleggen met een rotonde, het is sowieso een gevaarlijk punt met die vijf straten. Minimaal wegmarkeringen aanbrengen op de grond om voor te sorteren / volgen, of de lichten anders afstellen.
Bert
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen