Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Geen gelijktijdig groen licht om over te steken. Gevaarlijke middenbaan met verschillende tramsporen. Auto's die uit 3 of 4 richtingen komen.
Langer en gelijktijdig groen. Langer groen voor fietsers en korter groen voor auto's.
Annick
0 0
Meld je aan om te reageren
Domme voorrang van rechts, totaal onoverzichtelijk.
Hoofdweg heeft voorrang. De anderen wachten.
Vasco
0 0
Meld je aan om te reageren
Voorrijstroken langer maken zodat het verkeer vlotter kan verlopen.
Waar mogelijk voorrijstroken langer maken. In 90 procent van de gevallen kan het.
Marcel
0 0
Meld je aan om te reageren
Veel verkeersagressie en onduidelijke borden
Meer verkeersvrije straten en meer fietsen aangeboden door de stad
Christel
0 0
Meld je aan om te reageren
Zeer onveilige oversteekplaats voor voetgangers en fietsers die uit de wijk "de boterbeek" komen en de Legeweg opgaan of oversteken.
Verkeersdrempel.
Dirk
0 0
Meld je aan om te reageren
N76-Katteweidelaan - na het oversteken terug aansluiten. Na de de school moet je in het midden van de weg fietsen om de auto's voorbij te steken.
Fietspad over 200 meter aan weerszijden weg langs de Katteweidelaan aan de kant van het centrum, Fietspad 100 meter rechts van de Katteweidelaan als je van het centrum komt en de N76 bent overgestoken (richting Reitje dus)
Jos
0 0
Meld je aan om te reageren
een kluwen van verkeersaders en wegen die onduidelijk zijn en waardoor er veel wordt getwijfeld; veel ongevallen ook in de streek van Kortrijk
minder kruisingen, ook de GPS verslikt zich vaak door de onduidelijkheden en snelle opeenvolgingen van wissels
Kathy
0 0
Meld je aan om te reageren
gebrekkige infrastructuur, te veel (salaris)wagens in het verkeer, té weinig goede en brede fietspaden, geen slimme camera's kunnen inzetten tegen sms-en achter het stuur, geen rekeningrijden, enz., enz
eindelijk eens werk te gaan maken van rekeningrijden. Invoeren van een rijbewijs met strafpunten. Slimme camera's inzetten voor sms-en achter het stuur. Onverzekerde- en niet gekeurde wagens, de boetes direct innen anders in beslag nemen zolang het niet is vereffend. Patsers en patsergedrag direct sanctioneren middels hoge boetes en in beslagname (en onderzoek op welke wijze het voertuig werd gefinancierd).
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn op de Boomse stw tal van werken ad gang, De signalisatie is soms niet of gedeeltelijk aangegeven, soms moet je op de Boomse stw rijden als fietser. Geen glijdende dorpels wanneer er toch afbakening is. Zand nadien op het fietspad..glad!
Mensen die aanpassingen doen mbt nutsvoorzieningen, verplichten om veilige omkadering/ juiste signalisatie te bieden als alternatief. Een kegeltje is nt ok. Vrachtwagens parkeren ook vaak op fietspad.
Chantal
0 0
Meld je aan om te reageren
Na knip aan fort v meer sluipverkeer in deze straat. Auto s met onaangepaste rijstijl en vele zwakke weggebruikers in de straat (Uitgang muziekschool
Fietsstraat maken
0 0
Meld je aan om te reageren
Het doorgaand verkeer wordt dagelijks opgehouden thv de industrie zone en op-en afritten complex
Volledige oprij- en afslagstroken, het zware verkeer TS bepaalde uren verbieden op dergelijke lokaties, nachtverkeer zwaar vervoer aanmoedigen
Luc
0 0
Meld je aan om te reageren
Wegens de vele werken
Niet alle werken op hetzelfde moment uitvoeren
Herlinde
0 0
Meld je aan om te reageren
Croisement en baïonnette, double sens, pas de piétons en diagonale, présence des rails de tram et piste cyclable, sans visibilité pour les piétons.
Inversion du tronçon du bas de l'avenue Gisseleire Versé, ou une barrière/potelets pour empêcher le virement de la Ch.de Gand vers Gisseleire Versé (en déviant le traffic au rond-point à 100m) et aussi le passage direct de l'avenue de Koekel7 verra av. Gisseleire Versé, ou des feux et au lieu d'un pas de piétons en diagonale, deux pas de piétons de trottoir à trottoir. Piste cyclable séparée par des dispositifs en relief.
David
0 0
Meld je aan om te reageren
Uitrit Kapelstr is onoverzichtelijk, voorsorteerstrook v/d A'psestwg naar de Kapelstr is teklein, zebrapad ligt gevaarlijk, bushaltes liggen onhandig
Dit kruispunt werd in de zomer heraangelegd. Ik weet niet welke de beweegredenen waren, maar voor de heraanleg was het kruispunt veiliger en beter. (Enkel het zebrapad is een pluspunt, al ligt het heel gevaarlijk.) Door de nieuwe locatie van de bushaltes, stopt de bus richt A'pen vlak voor de in/uitrit van de Kapelstrt. De bus richting T'hout stopt nu niet aan een halte voor, maar aan een halte NA de Kapelstrt, waardoor aanschuivend verkeer achter de bus de Kapelstrt afblokt. Omdat er een verhoogde middenberm is, kan het verkeer de bus niet passeren. In de vroegere situatie had de bus in beide richtingen een ruime busbaai die niemand in de weg zat, bedrijven haar weerskanten hadden er geen hinder van. Nu heeft de bus een halte op de rijbaan zelf, wat de hele situatie minder veilig maakt. De beste oplossing zou zijn om de bushaltes terug te leggen zoals ze lagen. Op de Antwerpsestnwg in de richting van T'hout is de bushalte voor de Kapelstrt nu veranderd in parking. Waar er vroeger uitzonderlijk een stoppende bus het zicht naar links blokkeerde, blokkeert nu regelmatig een auto of, nog erger, een bestelbus het zicht. De oplossing, anders dan de bushaltes terug leggen waar ze lagen, zou zijn om parkeren te verbieden voor bv tot 10m voor de in/uitrit van de Kapelstrt. Op de Antwerpsestnwg in de richting van T'hout staan de bushokjes nu rechts van uitrit van de Kapelstrt. Wanneer het donker is reflecteren de glazen hokjes de koplampen van de auto's. Het is moeilijk uit te maken of er nu een auto uit de richting van T'hout komt, of dat het de weerkaatsing is van de lichten van een auto die uit de richting van A'pen komt. Een oplossing zou kunnen zijn om hokjes te voorzien met enkel een dak, dus zonder glazen zijwanden. De korte voorsorteerstrook van de Antwerpsestnwg richting de Kapelstrt is onveilig omdat een alledaagse auto niet op de strook past. De oplossing zou kunnen zijn om de verhoogde middenberm af te breken en de voorsorteerstrook iets langer te maken, en tegelijkertijd het zebrapad een paar meter verder richting Turnhout te leggen, gelijk met de ingang van de Albert Heyn. Het zebrapad ligt ook onveilig. De N12 is een zéér drukke weg, elk uur van elke dag. Wanneer er veel verkeer is, richting T'hout is ter hoogte van de Zandstrt het eerste moment dat auto's gas kunnen geven. Veel auto's rijden dan ook veel te snel de bebouwde kom van W'malle uit. En net daar ligt nu het zebrapad. In conclusie, eigenlijk was alles beter en veiliger voor de aanpassingen.
Johannes
0 0
Meld je aan om te reageren
KRUISPUNT GENTPOORTVEST KATELIJNESTRAAT fIETSERS EN VOETGANGERS WORDEN TEVEEL GEHINDERD DOOR AUTOS MAAR OOK OMGEKEERD.
GEBRUIK MAKEN VAN ROOD EN GROEN LICHT AAN DE OVERSTEEKPLAATS VOOR DE VOETGANGERS EN DE FIETSERS
Philip
0 0
Meld je aan om te reageren
Er zijn te veel verschillende verkeerskruisingen op dezelfde plek, tussen auto's, fietsen, trams en voetgangers.
Maak de voetgangers- en fietsoversteekplaatsen meer fysiek aanwezig in de straat.
0 0
Meld je aan om te reageren
Is hier superdruk met auto's, fietsen en voetgangers. Vooral fietspad is druk en bezaaid met afval, fietsen, steps enz... Voetgangers lopen vaak gewoon over fietspad.
Misschien ruim fietspad inlassen naast de tram op de middenberm. Voetpaden beter proper houden wat geldt voor de meeste dichtbevolkte wijken in de stad.
Kristine
0 0
Meld je aan om te reageren
Is plateau vanaf Bollisstraat tot voorbij de Tielensweg- is een zone 30. Is dus een fietszone waar auto's de fietser niet voorbij mag steken. Er staan echter geen borden van fietszone. Snelheidscontroles blijken onmogelijk wegen de grote bocht.
Verkeersborden en wegmarkeringen van 'fietszone' plaatsen aan begin en einde van het plateau en de Tichelovenstraat en Dijkerstraat. Wegmarkeringen(lange en korte witte lijnen aan begin van het plateau en invalwegen. Weggebruikers informeren
Guy
0 0
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijke stepgebruikers en te snelle speed pedelecs. Fietsers die zich als onkwetsbaar gedragen, rode lichten negeren en het voetpad evenzeer als fietspad gebruiken
Steps verbieden en speed pedelecs samen met bromfietsen van het fietspad. Meer controle op fietsers. Ook op de verlichting van fietsers, die nog altijd niet beseffen dat zij zichzelf aan gevaar bloot stellen.
Robert
0 0
Meld je aan om te reageren
Acces op Battelsesteenweg bijzonder moeileijk en gevaarlijk wegens slechte zicht en hoge verkeer
Structurele veranderingen gaande van spiegels en verkeersborden, etc;;
Jacques
0 0
Meld je aan om te reageren
1) Conflict met verkeerslichten voor fietsers richting Hoboken - Wilrijk 2) erbarmelijke staat van het fietspad richting Wilrijk - Hoboken
Afregeling lichten aan kruispunt + fietspad vernieuwen waar nodig
Frank
0 0
Meld je aan om te reageren
Temporairement à cause des travaux du tram
on verra quand les travaux seront terminés
Rita
0 0
Meld je aan om te reageren
Sortie 23 (Ophain) du ring (de Braine-l'Alleud vers Ittre) pour tourner à gauche; on ne voit pas bien ce qui arrive de la droite. Route en lègère montée jusqu'au pont qui enjambe le ring.
Trafic pas très élevé, un simple miroir donnant une meilleure vue de ce qui arrive de la droite, serait déjà une bonne amélioration.
Umberto
0 0
Meld je aan om te reageren
De fietsers rijden hier op de verkeerde kant richting kruispunt Van den Borre. Zo komen de fietsers in conflict met het verkeer dat de Halse steenweg oversteekt richting Sint-Pietersstraat komende uit Gemeentehuisstraat
De fietsers kunnen via Molenweg de Sint-Pietersstraat bereiken tot aan de Nachtegalenlaan en zo via Vlinderlaan op kruispunt Van en Borre veilig oversteken. Het gaat hier om tientallen leerlingen die vanuit Meerbeke/Neigem dit kruispunt dagelijks aandoen.
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen