Er werden al 3690 voorstellen ingediend

Waar kan het verkeer volgens jou veiliger?

Samen veilig onderweg in het verkeer?

Deel het project en versterk je stem

Dit platform kosteloos gebruiken?

Ontdek de details

Ontdek alle voorstellen op de kaart

Jullie voorstellen voor veiligere mobiliteit

Circulatieplan is onlogisch. zorgt voor grote chaos. Is echt niet over nagedacht. Veel file en veel ongelukken.
Praat met de buurtbewoners . Zorg dat zij jullie kunnen helpen
Bart
0 0
Meld je aan om te reageren
Snelheid ongewenst zwaar vervoer
Meer controle Max 7,5T upv Samenwerking met buurgemeenten
0 0
Meld je aan om te reageren
Trop de trottinette qui circules sur les trottoirs sans sonnettes, trop vite
Piste cyclable obligatoire, utilisation de la sonnette
Marielle
0 0
Meld je aan om te reageren
Het ontbreken van verkeerslichten op onveilige oversteek plaatsen
Verkeerslichten op drukke punten
Magd
0 0
Meld je aan om te reageren
Ce ne sont pas tellement des endroits qui ne sont pas sûr mais des comportements.
Il n'y a plus seulement des automobilistes qui font des pointes de vitesse parfois avec un gsm à l'oreille, mais beaucoup des cyclistes et des utilisateurs de trottinettes assistés. L'état des trottoirs aussi et leur utilisation à d'autres fins : parking, vélos et trottinettes en locations, étals de magasins et "terrasse de consommation".
Stéphane
0 0
Meld je aan om te reageren
Omdat er al veel zware ongelukken zijn gebeurd, met doden en zwaargewonden. Velen mijden deze gevaarlijke oversteekplaats.

Behalve in de buurt van verkeerslichten, kan het doorgaand autoverkeer steeds perfect over 1 rijstrook, zonder filevorming. (De files ontstaan altijd aan de verkeerslichten, nooit tussenin.) Op plaatsen waar voetgangers en fietsers oversteken (buiten de verkeerslichten), wordt het autoverkeer even over 1 rijstrook geleid. Daar kunnen voetgangers en fietsers dan veilig oversteken. Wanneer er een auto stopt en loop je niet het risico om op de tweede rijstrook te worden omvergereden door een andere chauffeur die niet ziet dat er iemand oversteekt. Deze oplossing is onlangs toegepast op de Elisabethlaan aan het Middelheimziekenhuis (foto onder) en op de Mechelsesteenweg nabij de grens Edegem/Hove/Kontich. De Fietsersbond heeft dat voorstel al gedaan in 2008. Pas in 2020 -nadat er weer een fietser was doodgereden- is dat voorstel onderzocht door AWV op haalbaarheid. Het onderzoek bevestigde dat de files niet langer zouden worden. Dat merken we ook tijdens werken waarbij het verkeer plaatselijk over één rijstrook wordt gestuurd (foto boven). Toch is er nog altijd niets gebeurd en blijven er nog meer doden vallen op deze gevaarlijke weg. Hoeveel nog? Er bestaat een oplossing die bewezen heeft te werken: weinig hinder voor het doorgaand autoverkeer maar een enorme verbetering van de veiligheid voor actieve weggebruikers.

Leo
0 1
Meld je aan om te reageren
Ontdek ze allemaal

Veilig Onderweg in het Verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, verzamelden we in het najaar 2023 meer dan 3500 voorstellen! Deze bezorgen we aan alle lokale besturen. Maar daar stopt het niet!

 

Vanaf nu kan je het platform zelf kosteloos gebruiken om voor jouw omgeving of organisatie gegevens te verzamelen!

 

Ontdek de details

Alle berichten