Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Te veel mensen die zich niet aan de verkeersregels houden. Tegen de richting fietsen/steppen, door rood rijden, gsm gebruik op fiets/steppen brengen anderen in gevaar!
Sensibilisering, als dat niet helpt, controle en sanctioneren.
Meld je aan om te reageren
Slecht zicht vanuit de Heirstraat naar de Dageraad. Beplanting van bewoner op de hoek is nogal hoog. Hier geldt voorrang van rechts.
PLaatsen van spiegel.
Vragen aan bewoner van beplanting lager te houden.
Meld je aan om te reageren
De zichtbaarheid op dit kruispunt is slecht. Ondanks de spiegels is het gevaarlijk omdat je de tegenliggers niet kan zien.
Geen idee
Meld je aan om te reageren
Teveel werken en op verschillende plaatsen
minder werken op dezelfde plaats en omstreken
Meld je aan om te reageren
Rond-point dangereux pour les vélos et piétons en raison du grand nombre de voitures.
Pietonnisation et limitation de la circulation
Meld je aan om te reageren
Veel te veel auto's, fietsen en voetgangers die hun weg zoeken ten midden van openbarevoertuigen, trucks enzov... veel te weinig info voor iedereen
In stations en metro/bus/tram haltes kunnen bvb monitors zijn met bvb google map maar aangepaast aan openbare diensten en voetgangers. En belangrijk: openbare werken en nodige omleidingen/ alternatieve parcours. Ben bang on bepaalde treinstations bv Brussel zuid en Brissel noord: niet alleen de Roma, d dronkaards, de arme asielzoekers, de junkies, de voyous... ben bang om verloren te raken. De namen van de straten is niet genoeg. In de stations moest meer info gegeven worden over de gewenste bestemmingen en de betere manier om erbij te geraken. Vroeger waren er info punten, af en toe nog. Maar niet altijd en niet genoeg. Mosschien AI kan helpen? Elektronische infopunten?
Meld je aan om te reageren
Heel gevaarlijk voor fietsers! Er komen heel veel wegen op dit kruispunt uit.
Een fietssuggestiestrook verven.
Meld je aan om te reageren
Onveilige oversteek voor fietsers die van Hoboken naar Wilrijk gaan (conflict met verkeerslichten)
Herbekijken afstelling lichten
Meld je aan om te reageren
Geen duidelijk zicht op fietsers die van rechts komen terwijl zij vorrang hebben. Bovendien moet je als automobilist er ook het verkeer van links en rechtover in de gaten houden. Met de snelheid die fietsers tegenwoordig halen is dit zeer gevaarlijk
Geen dubbelrichtingsfietspad of verkeerslichten...
Meld je aan om te reageren
Een fietsostrade en een drukke baan (met vrachtverkeer) kruisen elkaar. Op bepaalde momenten moeten de auto's stoppen om fietsers te laten oversteken want anders geraken ze niet over. Gelukkig werd de snelheid al verlaagd naar 50 km/u
een tunnel (zoals in Tildonk) of een fietsbrug
Meld je aan om te reageren
Dit deel van de straat is niet verlicht maar ligt wel op een fietsroute voor schoolverkeer.
Plaats verlichting zoals aan de overkant van het kanaal.
Meld je aan om te reageren
Trop peu de conducteurs respectent les priorités !
Mettre des panneaux STOP plus grands.
Meld je aan om te reageren
Er is veel autoverkeer en voor fietsers is het onveilig.
Stationstraat in De Panne zou een fietsstraat kunnen worden, of er komt een goed aangeduide fietsroute.
Meld je aan om te reageren
Fietsers die langs de Platte Lostraat richting west fietsen die rechtdoor willen worden verkeerdelijk aangemaand om rechts voor te sorteren.
Voor de auto's is de hoofdweg langs de Platte Lostraat en dan Albert Dejongestraat. Fietsers die uit dezelfde richting komen worden "genudged" om rechts voor te sorteren op een brokkelige strook waar met een paar lijntjes een fietsstrook op geschilderd is; Dat is absurd, omdat geen enkele fietser daar naar rechts gaat: ofwel moet je "rechtdoor", en dus eigenlijk links afslaan, ofwel volg je de hoofdweg langs de A. Dejongstraat, die een tweerichtingsfietspad heeft aan de overzijde van de weg. De fietser moet dus in alle gevallen eigenlijk links voorsorteren, terwijl die "suggestiestrook" fietsers aanmaant om rechts voor te sorteren. Absurd toch?
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijke kruispunten - groene en rode lichten tegelijkertijd - fietsstraten(verboden in te halen!!)
voorrang fietsers en voetgangers absoluut!
Meld je aan om te reageren
Lindestraat Denderleeuw is niet meer veilig omdat kids van school komen op het voetpad fietsen. Op 2 weken tijd 3 voorvallen waarvan 2 bijna raak.
Rijlessen
Controle politie
Meld je aan om te reageren
La N533 (BLC/Nivelles) : route assez sinueuse et étroite par endroits- à Henripont des riverains doivent même y stationner- ce qui entraîne beaucoup de dépassements dangereusement ; bordée de champs, elle est souvent inondée en cas de forte pluie.
Veiller à acoir un revêtement adéquat.
Interdire la circulation des engins agricoles aux heures de pointe ou mettre des caméras pour dissuader les automobilistes de faire des depassements sans visibilité.
Par ailleurs cette nationale est toujours plus empruntée par des cyclistes et un aménagement correct de voies cyclables est à envisager d'autant que lorsque les cultures sont hautes, ils sont parfois invisibles du fait de la sinuosité de la route.
Meld je aan om te reageren
De tramsporen in Gent zijn gevaarlijk voor fietsers
Minder trams en aparte fietspaden
Meld je aan om te reageren
Overal kan het beter
Meer conflictvrije verkeerslichten voor alle weggebruikers
Meld je aan om te reageren
In de gehele Diksmuidelaan is de staat van de fietspaden erbarmelijk. Kruising met Eueterpestraat is geen ruimte voor fietsers om over te steken.
Onderhoud! Fietspaden in asfalt. Momenteel is onderscheiding van het voetpad bijna niet te zien. Ter hoogte van Euterpestraat is een herdenking van het middeneiland nodig + een verlaging van de boordsteen aan de westzijde van de Diksmuidelaan.
Meld je aan om te reageren
Voor de fietser : weg in slechte staat, ongebruikte spoorrails kruisen het wegdek! druk verkeer; onoverzichtelijk
weg degelijk herstellen niet hier en daar wat asfalt gieten, spoorrails verwijderen
Meld je aan om te reageren
OVERSTEEKPLAATSEN TE GEVAARLIJK VOOR VOETGANGERS
DE OVERSTEEKTIJD LANGER MAKEN
Meld je aan om te reageren
Overdreven snelheid door vele bestuurders ondanks een snelheidsbeperking van kracht is van max.30 km/u in de dorpskom van Binkom, gelegen op de N223.
Het plaatsen van een flitscamera.
Enkele kilometer verderop langs dezelfde N223 te Vissenaken werd enkele jaren geleden een flitspaal geïnstalleerd t.h.v. de school met gunstig effect. Ook in de dorpskom van Binkom zou dit perfect kunnen bijdragen tot een veiligere verkeerssituatie. Daar bevinden zich een school, een jeugdlokaal, een gemeentelijke feestzaal en kerk. Er deden zich al verschillende ongevallen voor of voetgangers ontsnapten op het nippertje aan een aanrijding vanwege onoplettende chauffeurs of door overdreven snelheid.
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen