Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
kruispunt ad Bruanebrug : te nauwe weg voor al het vrachtverkeer / te nauwe fietspaden/te nauwe voetpaden/onveilig wachten om over te steken/weg in zeer slechte staat/niet onderhouden
aparte brug voor fietsers en voetgangers
of het zwaar vrachtverkeer omleiden uit de Mandellaan
Meld je aan om te reageren
Travaux fréquents, trottoirs défoncés, gare non sécurisante
Peut-être plus de présence de "gardiens de la paix", non répressifs ?
Meld je aan om te reageren
Fietsers houden zich niet aan de voorrangregels
fietsers wijzen op verantwoordelijkheid in het verkeer
geen bushaltes op de rijbaan in uitgaande steenwegen want die scheppen pas gevaarlijke situaties door overlopend volk ,naast de bus
gevaarlijke punten bestaan eigenlijk niet , wel onvoorzichtige mensen
Meld je aan om te reageren
Passage piéton dangereux car les voitures roulent à 90km/h alors qu il y a une école à proximité. Un feu serait le bienvenu.
Un feu qui passerait rouge pour les voitures afin que les piétons traversent plus en sécurité
Meld je aan om te reageren
Les personnes ne font pas attention et ne respect pas la priorité de droite
Un affichage au sole rappelant la priorité de droite
Meld je aan om te reageren
Teveel verkeer op de ring,veel mensen rijden daarbij nog roekeloos.
Snelheid op de ring afremmen,maximale snelheid omlaag.
Meld je aan om te reageren
Het fietspad Diest -Tessenderlo is heel gevaarlij
een fietspad langs beide zijden van de rijbaan
Meld je aan om te reageren
Veel jonge kinderen die naar school gaan en er te weinig openbaar vervoer is voor de schoolgaande kinderen
Uitbreiding openbaar vervoer.
Meld je aan om te reageren
geen zebrapad (vroeger wel) men komt van alle richtingen (bussen-fietsers-voetgangers)
terug een zebrapad als je het kruidvat verlaat
Meld je aan om te reageren
smal fietspad in slechte staat vlak naast de rijbaan waar 70km/u gereden mag worden
Fietsstrook breder maken en inkleuren zodat het duidelijker is voor automobilisten. Extra verkeersborden om automobilisten te waarschuwen. Snelheidsbeperking op de gevaarlijkste plekken.
Meld je aan om te reageren
Petrus Turcksinstraat 1830 Machelen - voorrangspunt ter hoogte van Smak Flower wordt niet gerespecteerd
Dit zorgt voor zeer gevaarlijke verkeerssituaties. Maak deze straat éénrichting - in het verlengde van de andere éénrichtingsstraten - richting het centrum van Machelen. Dit brengt de gelegenheid met zich mee om in deze straat de auto's geschrankt te laten parkeren, meer ruimte te creëren voor fiets- en voetpad en het verkeer te vertragen. Vandaag is dit nog een straat waar de wagens beurtelings parkeren... Dit is toch niet meer van vandaag en zorgt voor veel overlast bij wissel. Daarnaast brengt dit ook de gelegenheid met zich mee om meer groen in het straatbeeld te brengen door het middel van bomen of bloembakken. Het verbaast mij dat dit nog niet het geval is en nog niet ter sprake is gekomen bij de gemeenteraad.
Meld je aan om te reageren
Het is altijd erg opletten om door deze straat te rijden, de voetgangers en fietsers kijken helemaal niet uit om op of over de straat te lopen en rijden.
Ik weet hier geen oplossing voor, ik probeer deze straat te vermijden maar er liggen veel handelszaken...
Meld je aan om te reageren
Meerdere verkeersremmers geven de verkeerde kant voorrang in Oud-Heverlee en deelgemeenten en de verkeerde kant moet wachten. Geen overzicht wachtende
De voorrangskant omkeren zodat de kant met minste zicht voorrang heeft en de overzichtelijke kant handig kan wachten
Meld je aan om te reageren
veel te hoge snelheden op de BOUWDEWIJNLAAN, de GROTE RING+ op de GROENE BOULEVARD.
camera' vermeerderen, plaatse controles versterken.
Meld je aan om te reageren
De fietsers overtreden dikwijls de verkeersreglementen waardoor men de snelheid dikwijls beperkt tot 30 km per uur wat ik ten onrechte vind. Pas alles aan tot 50 km per uur in de stad.
Heb ze hiervoor uiteengezet.
Meld je aan om te reageren
Kruispunt Arbeidersstraat Posthofbrug, fietsers komen van fietsostrade en slaan linksaf terwijl er geen zicht is !
Laat ik aan experten over om het voor iedereen veilig te maken.
Meld je aan om te reageren
Het verkeer is overal veilig. Alleen de weggebruikers maken het voor 90% onveilig. De 10 resterende percentage 'onveiligheid ' is het gevolg v hindernis
Alle hindernissen van de rijwegen.
Controles waar nodig.
In mijn buurt zijn er FIETSSTRATEN. 0% worden de regels gerespecteerd.
Mij stoort het niet ik fiets reeds van mijn 3° levensjaar (nu 79 jaar lang) uiterst rechts van de weg en geef iedereen voorrang.
Meld je aan om te reageren
Geparkeerde auto's aan beide kanten. Auto- en fietsverkeer op de baan in beide richtingen. Lijnbussen moeten de fietsers voorbijsteken. Gevaarlijke uitrit Colruyt wegens slecht zicht op de baan die moet overgestoken worden.
Verkeer in één richting, parkeren aan één kant. Fietspad zou ideaal zijn mr is niet mogelijk denk ik. Extra maatregel aan uitrit Colruyt.
Meld je aan om te reageren
Route en assez mauvais état. Les gens roulent trop vite. La rue est devenue depuis cette année entièrement prioritaire et les quelques bacs à fleurs qui ralentissait le trafic ont été élevés. Mauvais marquage sur la route.
Refaire la route et adapter le marquage au sol.
Insister sur la zone 50km/h.
Y inclure une piste cyclable claire.
Chicanes en béton ou dos d'âne.
Meld je aan om te reageren
Te druk. Verkeersregels worden niet gevolgd. Te weinig politiecontrole. Rotonde is hier nie geschikt.
Meer politiecontrole. Betere infrastructuur.
Meld je aan om te reageren
Er is een vreemde aansluiting met de fietstunnel (Blookstraat-Vilstraat). Ook wordt er te snel gereden (ook in de Nieuwstraat). Niet veilig voor fiets
Met het natuurgebied, de platwijers en de buurt, wordt er veel gefietst en gewandeld op de Hei. Alleen zijn de wegen hier niet op aangepast.
Mogelijke oplossingen:
Afgescheiden fiets- en wandelpaden, verkeersremmers ( kussens / paaltjes slalom, bloembakken), plaatselijk of éénrichtingsverkeer, verbod op zwaar verkeer (Sint Gertrudisheide-Blookstraat), wegmarkeringen (fiets- en wandelpad), snelheidscontroles.
In de Sint-Gertrudisheide heb je aan 1 kant een gracht met bomen waar een fiets- en voetpad wel kan, zo kunnen de bewoners aan de andere kant, eenvoudig nog hun perceel af- of oprijden.
De Nieuwstraat zou veiliger gemaakt kunnen worden voor fietsers en voetgangers, de wegmarkeringen zijn niet meer zichtbaar. Doordat de weg breed is en voor een lang stuk rechtdoor loopt, wordt hier goed doorgereden. Er lijkt ook veel doorgaand verkeer te passeren. In de ochtend en 's avonds is er bijduidend meer verkeer.
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen