Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 30 van de 3690 bijdragen
Onveilige situaties voor fietsers en voetgangers. Conflictvrije kruispunten en zebrapaden zijn op sommige locaties zowel in als buiten de stad meer dan welkom.
Conflictvrije kruispunten fietsers/ zebrapaden voetgangers
Meld je aan om te reageren
Overstekende fietsers komen van 7 kanten. Ik heb maar twee ogen om die in het oog te houden als ik daar met de auto voorbijkom.
Daar verplichten dat de fietsers steeds het rechtse fietspad nemen.
Meld je aan om te reageren
Vaak onveilig voor fietsers en al helemaal voor voetgangers
Fietspaden en gescheiden stoepen
Meld je aan om te reageren
Route très dangereuse si on veut l'emprunter à pied ou en vélo pour rejoindre Namur. Cela serait secure d'avoir sur ce tronçon une piste cyclable.
Faire une piste cyclable
Meld je aan om te reageren
Te veel en te snel verkeer, ontbrekende fietspaden.
Fietspaden voorzien tussen Somméstraat en Schijnpoortweg. Er is meer dan voldoende ruimte.
Meld je aan om te reageren
Limite à 30 km/h mais pas respecté. Les voitures croisent les trams (aucune visibilité sur le passage pour piétons) dépassent les trams à toute vitesse pour ne pas devoir attendre, et franchissent le passage pour piétons sans ralentir.
Un radar de 30 à l'heure à cet endroit
Décaler les arrêts de tram au-delà du passage pour piétons dans les 2 sens.
Mettre un gardien de la paix aux heures de début et fin d'école
Mettre une amende aux conducteurs qui dépassent le tram
Mettre un second passage pour piétons: actuellement, il y en a un en face de la rue des combattants, mais pas en face de la rue Egide Winteroy. Les passagers des trams traversent donc majoritairement hors du passage.
Meld je aan om te reageren
Geparkeerde auto's aan beide kanten. Auto- en fietsverkeer op de baan in beide richtingen. Lijnbussen moeten de fietsers voorbijsteken. Gevaarlijke uitrit Colruyt wegens slecht zicht op de baan die moet overgestoken worden.
Verkeer in één richting, parkeren aan één kant. Fietspad zou ideaal zijn mr is niet mogelijk denk ik. Extra maatregel aan uitrit Colruyt.
Meld je aan om te reageren
Velen weten niet wie nu eigenlijk voorrang heeft!
Beter aangeven?
Met borden, straatbeschilderingen?
Meld je aan om te reageren
les vélos qui circulent (à grande vitesse) sur la piste cyclable tracée à l'extérieur du rond point sont caché par la courbe et les arbres planté entre la rue et la piste cyclable. La visibilité en est fortement réduite.
- Ralentir les vélos
- planter des arbres à hautes tiges (pas de feuillage sur les premier 2 metres)
Meld je aan om te reageren
De schoolgaande jeugd heeft elke dag de volledige rijbaan nodig om naar school of naar huis te fietsen, met 4 a 5 naast elkaar en weigeren plaats te maken voor het andere verkeer, zelfs agressief gedrag en roepen als je ook maar iets aangeeft.
Meer politietoezicht aan de scholen en de weg er naar toe of een aanpassing van de infrastructuur. Betere oplossing zou zijn de kinderen en jeugd te informeren en te begeleiden naar een veilige verplaatsing met respect voor alle soorten van weggebruikers.
Meld je aan om te reageren
niet veilig genoeg voor de schoolgaande jeugd en ouderen
overal fietspaden maken en aan weerszijden van de baan -dus 2
Meld je aan om te reageren
Hoewel een nieuw aangelegde straat (2 jaar)! Fietsers, trams en auto's maken gebruik van dezelfde baan. Er werd geen fietspad aangelegd om de snelheid van de trams en auto's af te remmen (?). Gevolg, fietsers voelen zich opgejaagd, en nemen 't voetpad
Dit concept dringend herbekijken, zeker nu het deel naar Borsbeek ook aan vernieuwing toe is!
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijke toestanden voor en met fietsers
Oversteekplaatsen, verkeerslichten, goede fietspaden
Meld je aan om te reageren
Gevaarlijke fietskruispunten
Duidelijke aanduidingen op kruispunten.
Fietsers beboeten die wegcode flagrant overtreden
Meld je aan om te reageren
Herinrichting Bree-centrum: gevel tot gevel bestrating, maar visueel een rijstrook gecreëerd door kleur d klinkers en afwatering. Daar voelt auto zich koning. Te smal en te hoekig voor fietsers/auto's. Slechte aanduiding woonerf, en geen controle.
Fietsstraten binnen kleine ring.
Meld je aan om te reageren
Fietsers die zich niet aan de verkeersregels houden
Meer controle in zone 30 op speedelecs en fietsers in het algemeen
Meld je aan om te reageren
Aan de S-bocht ter hoogte van straatnummers 45 - 18 is de confrontatie tussen fietsers en automobilisten LEVENSGEVAARLIJK. De gemeente werkt aan een verkeersplan om dit probleem op te lossen. Het is een wonder dat hier nog geen ongeluk is gebeurd…
Dat de gemeente asap de technische aanpassingen uitvoert die zijn gepland.
Meld je aan om te reageren
Toegenomen fietsverkeer, meer elektrische fietsen.
Verbod op inhalen op smalle fietspaden.
Meld je aan om te reageren
Le ring de Bruxelles
Le ring est indispensable mais, peut-être, limité la vitesse pour avoir plus de fluidité ... Par exemple: 90 km/h pour les voitures et que 80km/h pour les camions qui, pour certains (pas tous), sont excessivement dangereux.
Je me fais souvent dépasser par ceux-ci lorsque je suis sur le ring et, pourtant, roulant à une allure plus que raisonnable.
Meld je aan om te reageren
De chaos door de verschillende infrastructuren, gebruikte signalisatie en regeltjes is het zeer moeilijk om daar geen crimineel te zijn!
Volledig herzien van de totale infrastructuur en hier oplossingsgericht aan werken. 1000 woningen bijbouwen heeft inpact op verkeer maar dan moet dat ook uitgebreid worden! Niet zoals nu, met oogkleppen een oplossing zoeken voor 10m rijbaan en denken dat je er goed aan gedaan hebt! Onleefbaar Stabroek kan beter!
Meld je aan om te reageren
Slecht zicht vanuit de Heirstraat naar de Dageraad. Beplanting van bewoner op de hoek is nogal hoog. Hier geldt voorrang van rechts.
PLaatsen van spiegel.
Vragen aan bewoner van beplanting lager te houden.
Meld je aan om te reageren
Trottoirs /stoepen zijn erg slecht, Fietsverkeer en stepjes rijden overal, veel onlogische regels en een aantal overbodige verkeerslichten.
Het vor voetgangers veiliger maken door bijv in wandelgebieden geen fietsverkeer meerv toe te laten
Trottoirs op een goede manier herstellen
De onlogische verkeersregels nog eens goed bekijken en aanpassen
Overbodige verkerslichten (weer ) weghalen.
Meld je aan om te reageren
Parce qu'un stationnement est permis dans cette rue sur trottoir et accotement qui gene la visibilité en venant de la gare vers la rue de la station
Le stationnement devrait désormais être interdit sur l'accotement côté droit en allant de la gare vers rue de la station et tout le cote de la rue de la station.
Meld je aan om te reageren
Dans le tunnel sous le Bd Botanique vers Saint Josse, il existe deux lignes blanches continues dont une divergente. Dans certaines conditions, si un conducteur suit la ligne erronée, cela peut conduire à une collision frontale
Il faut supprimer - effacer la ligne blanche incorrecte
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 30 van de 3690 bijdragen