nl
  • Français
  • Nederlands
Registreer Aanmelden
Doe mee met de bevraging Ontdek alle voorstellen Gebruik de data en het platform
Meer informatie
Over het project Over ons Contacteer ons Spelregels
nl
  • Français
  • Nederlands
Registreer Aanmelden
Doe mee met de bevraging Ontdek alle voorstellen Gebruik de data en het platform
Meer informatie
Over het project Over ons Contacteer ons Spelregels

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Verkeersborden niet goed zichtbaar,en te veel verkeer in de binnenstad!
Autovrij+meer ondergrondse parking en!
Guy
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Aan het kruispunt wanneer de auto's van het Rot komen en ze willen indraaien naar links.Hebben ze niet door dat het groen kan zijn voor de voetgangers en fietsers.hier zijn al meermaals bijna accident gebeurd! Dit geeft een vals gevoel van veiligheid
De instellingen van de lichten veranderen.
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Druk kruisend verkeer zonder goede scheiding van verkeersstromen en moelijk fiets oversteekpunten
Scheiding van verkeersstromen en verkeerstypen
Rudi
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel verkeer in het centrum van de stad, het verkeer staat ook dikwijls stil op drukke momenten
Het verkeer uit de stadskern weten, uitgezonderd de zwakke weggebruikers (voetgangers en fietsers)
Mark
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Zone 30 word niet opgevolgd voorrang van rechts Zones waar eenrichtingsverkeer is word niet gerespecteerd , en zoals 50 zones.
De borden iets groter maken en meer controle
Hans
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Bv. het centrum van Kuringen = straat vanaf het kanaal naar centrum rond de kerk een ware 'bric à brac'. Met delen 'gewone' fietsstroken met wegversmallingen voor auto's, met stukken rode fietsstraat en met gedeelten van oranje 'semi' fietsstraat
Ook in de randgemeenten moeten er veel meer fietsstraten komen. Net hier worden straten vaak als sluikwegen gebruikt en bijgevolg wordt er wat 'té vlotjes' gereden. Er moet ook controle zijn op de fietsstraten, want fietsers worden in fietsstraten gewoonweg voorbijgestoken door de auto's. De snelheidsbeperkende middelen die men nu gebruikt zijn vaak net gevaarlijker voor fietsers. Ik denk dan aan de wegversmallingen met groen-witte paaltjes e.d.. Veel auto's willen toch nog snel eerst erdoor, daardoor moeten ze zich vervolgens snel terug naar rechts uitwijken en als je daar dan als fietser rijdt..... of ze stoppen toch maar in feite té laat, waardoor ze zich op het laatste moment naar rechts van de straat moeten uitwijken, als je dan daar als fietser rijdt..... Bovendien is zo'n systeem uiterst vervelend voor de buurtbewoners: voortdurend stoppende en vertrekkende auto's. Niet alleen lawaai maar ook extra fijn stof zijn het gevolg. Gemeentebesturen moeten veel radicaler kiezen voor alternatieve vormen van verkeer bij voorkeur fiets en openbaar vervoer en dat kan alleen als de infrastructuur veilig genoeg is. Niet inzetten op beveiligen van de fietsgebruiker - die zien er meestal al uit gepantserde en lichtgevende kerstbomen - maar wel de fietsomgeving veilig te maken.
Sonja
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Nood aan rechtlijnig beleid en duidelijke, niet interpreteerbare signalisatie.
Aanpassing van borden op sommige plaatsen. Fiets straten inkorten, verlengen met gezond verstand. Geen fietsstraat in bv een 6m brede straat met dubbelrichting auto verkeer met lage frequenties.
Jasper
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Geen of slecht verkeersborden. Veel mensen bij elkaar. Auto, tram of mensen te voet. Voetpaden niet ruim. Men wandelt of rijd er niet op je gemak.
Bredere voetpaden, minder autoverkeer. Duidelijke verkeersborden.
Ouarda
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Er staat een spiegel voor het verkeer komende van het centrum (vaak is deze door de omringende bomen onbruikbaar). Om het verkeer komende van Haacht te zien dient men half op de straat te staan. Het aanwezige sas vormt hierbij een extra gevaar.
Of het sas verwijderen en eventueel vervangen door een verhoogd kruispunt of een bijkomende spiegel plaatsen om het verkeer komende van Haacht te zien.
Johan
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Het is hier elke morgen heel druk door school en een rondpunt waar vaak haantjes gedrag geshowd word
Wat hoffelijker naar mekaar toe zou reeds veel oplossen
Anne-marie
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Het is gevaarlijk voor de fietsers met dat ze de op-en afrit naar de autostrade moeten passeren.
Misschien ervoor zorgen dat fietsers steeds voorrang hebben en dat ze duidelijker zichtbaar zijn als de baan moeten oprijden, nu komen ze van uit een bochtje achter struikjes
Ophelie
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Auto is koning, vooral de grote zware.
Verbod op auto's die meer dan 130 km kunnen rijden (ik meen het) of heel snel kunnen versnellen.
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Te weinig snelheidscontrole. Te weinig controle op parkeerbeleid.
Meer aanwezigheid van patrouilles, snelheidsvertragers.
Michael
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Chaos op de weg, te weten op aansluitende wegen Kapucienlaan, Leo de Bethunelaan en Parklaan door de uit te voeren werken. Povere en gebrekkige signalisatie zonder toezicht of toepassing er van
- Duidelijke signalisatie - Spreiding van de werken en veeeeel betere coördinatie - Toezicht door de instanties en toepassing van de verkeersreglementeringen - Nog meer rekening houden met de zwakke weggebruikers
Dirk
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Fietsers op de rijbaan Voetgangers op de rijbaan
Gescheiden fietspad Gescheiden voetpad
Marc
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Travaux pour le tram
Fermer certaines rues à double emploi
Willy
0 0 0
Meld je aan om te reageren
N826 entre Recogne et Libramont : pas d'aménagement pour les piétons, ni les vélos, pratiquement pas de passages piétons, des voitures qui roulent trop vite, la vitesse n'est pas limitée à 50 ! Il manque un rond point
Réaménager en tenant compte d'une intermodalite, recréer des vrais trottoirs où les voitures ne savent pas se garer et diminuer l'espace pour les véhicules motorisés Ou alors créer un détournement autour de la ville par le nord
Monique
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Veel te veel stilstaand vrachtverkeer op de baanvakken (laden en lossen) en niet respecteren van de snelheidsbeperking.
Eenrichtingsverkeer, fietsstraat, laad en losplaatsen.
Bart
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Fieters en auto's rijden door rood, op schooldagen is het echt een ramp.
Controle
0 0 0
Meld je aan om te reageren
er is geen plaats voor fietsers,
éénrichtingsverkeer en 30 km beperking
Riet
0 0 0
Meld je aan om te reageren
fietsers bakfietsen, wandelaars, renners,joggers:allen op een te smalle strook in beide richtingen.Baan werd heraangelegd, waarom geen voetpad aan de andere kant van de rijbaan.Kortzichtigheid? koning auto kan ongestoord 2richtingen geprangd
Voetpad gescheiden houden van vlugger verkeer de volledige lengte langs de vaart Leuven -Wilsele. Voetgangers en trage weggebruikers worden voorbij gestoken ,lopen in weg voor wielerterroristen !!.
Suz.
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Geprobeerd uit te leggen, krijg te weinig tekens om het probleem duidelijk te maken.
Kan probleem niet uitleggen. De oplossing zou zijn dat de verkeersregels gerespecteerd worden, dat is het.
Trees
0 0 0
Meld je aan om te reageren
nogal druk door al die werken
de werken beter aanduiden en liefst niet alles en overal te gelijkertijd uitvoeren
Hilda
0 0 0
Meld je aan om te reageren
veel te kleine rotonde, zeker als je de binnenstrook wil gebruiken. Neem een voorbeeld bij de gemeente Hulst. DE ongedisciplineerde fietsers.
rotonde weg en lichten plaatsen
Noël
0 0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen

Nog vragen of opmerkingen?

veiligonderweg@bpart.be

Doe mee met de bevraging

Ontdek alle voorstellen

Gebruik de data en het platform

Meer informatie

Over het project
Over ons
Contacteer ons
Spelregels
Toegankelijkheid
|
Algemene voorwaarden
|
Uw privacy
|
|
Bpart 2025

We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.