Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
tous les endroits sont sûrs. C'est a chacun de faire preuve de prudence.
Améliorer le revêtement des routes.
Meld je aan om te reageren
wegens de wegenwerken
Het verkeer vanuit Drogenbos op twee rijstroken plaatsen zodanig dat er gemakkelijk kan ingevoegd worden als je vanuit Leuven komt om de ring op te rijden.
Meld je aan om te reageren
Er zijn verkeerslichten geïnstalleerd waardoor fietsers uit de vier richtingen tegelijk door mogen rijden. Vooral met pedelecs is dat gevaarlijk
De fietsers net als de auto's in twee groepen laten oversteken
Meld je aan om te reageren
Brede verbindingswegen buiten de bebouwde kom met meerdere kruispunten met smallere wegen die meestal gebruikt worden door fietsers en landbouwers.
Neem de technische voorschriften over waaraan de verkeersinfrastructuur in Duitsland moet voldoen: geen voorrang van rechts als elke weg die op dat kruispunt uitkomt niet gelijkwaardig is en maakt, tenminste buiten de bebouwde kom, van de breedste of drukste weg een voorrangkruispunt. Deze plek is maar een voorbeeld, heel België is bezaaid met zulke kruispunten waar bijna niemand vertraagt maar is wel voorrang van rechts overal. Ik vertraag wel maar wordt dan soms toeterend ingehaald door boze achterliggers.
Meld je aan om te reageren
Cet endroit est au coeur d'un village, outre que l'espace public y est très mal organisé (au bénéfice quasi-exclusif de la voiture), il permet aussi une vitesse excessive. Il est notamment à proximité de deux importants arrêts de bus.
Aménagement de chicanes, installation de plateaux pour permettre une traversée en toute sécurité.
Meld je aan om te reageren
Fietsers samen met auto' s op drukke weg.
Aparte fietsweg. Voorzien maar eindeloze bureaucratie.
Meld je aan om te reageren
De zo genaamde 30zone is op sommige plaatsen gewoon frustrerend, zo dat er nog weinig mensen aandacht voor hebben. De deelsteps liggen her en der overal op het voetpad of gewoon op de rijweg
Weg met de deel steps of zware boetes voor deze die ze overal achter laten , en een her bekijken van het circulatieplan
Meld je aan om te reageren
Als men van de Mgr de Haernelaan komt, is er aan de linkerkant een parkje met hoge bomen die het zicht belemmeren. Er is daar ook geen zebrapad.
Er is plaats genoeg om een soort brede, halve rotonde te maken zo dat men de auto's en fietsers die van links afkomen, beter kan zien. En de voetgangers lopen daar verloren.
Meld je aan om te reageren
gevaarlijk kruispunt met minimum aan zicht
verkeerslichten. Te weinig ruimte voor rotonde.
Meld je aan om te reageren
Het verkeer is nergens in België veilig.
Ophouden met de wegen en rijvlakken altijd maar te vernauwen, om zo de stroom te onderbreken en onveilige situaties te creëren.
Meld je aan om te reageren
Winkelzone Sportlaan : langs drukke vierbaansweg. Auto's kunnen moeilijk veilig op - en afrijden. Fietsverkeer kruist het gemotoriseerd verkeer
Er zijn verschillende mogelijkheden : verkeerslichten, rond punt, wegsignalisatie, verkeersborden, ....
En zorgen voor een overzichtelijke situatie, vooral de fietsers.
Best is natuurlijk het fiets- en gemotoriseerd vervoer scheiden
Meld je aan om te reageren
afrit / rondpunt A12
de snelheid is te hoog. opsplitsen in 2 rotonden met voorselectie
Meld je aan om te reageren
Veel te smalle en slecht onderhouden fietspaden
Veel meer doorgaande wegen in éénrichtings verkeer omvormen, en vooral meer fietsstraten maken van wegen in de dorpskern. In de winterperiode ook veel meer aandacht voor geruimde fietswegen....
Meld je aan om te reageren
grotstraat Peer geen verkeersremmers, hoge snelheid voorrang van rechts in de buurt van school, kinderen hebben hier geen zicht op
verkeersremmers, voorrang van rechts (aan cromsstraat wijzigen, versmalling maken
Meld je aan om te reageren
Overwinnigstraat in Willebroek is fietsstraat geworden. Wel, ik denk dat 80% niet weet wat een fietsstraat is. Het is zowel op 't kruispunt als in de straat levensgevaarlijk om met de fiets daar te rijden. En dan heb ik 't nog niet over het wegdek
Begin eens met deze straat op te knappen en anders in te delen. En maak er 30km per uur van en controleer (!!!) dat ook eens
Meld je aan om te reageren
Alleen onveilig als je met de fiets wil oversteken van de Lazarijstraat naar de Kaai aan het kanaal.
Overstapstrepen, zware snelheidsbeperking, voorrang fietsers duidelijk aangeven.
Meld je aan om te reageren
lAls je uit de kapelstraat komt en je wil naar het dorp zie je soms niets ,omdat er grote wagens voor de bank geparkeerd staan.
Het zou heel wat helpen als de prive parkeer plaats van de bank zou gebruikt worden,en niet op de baan.Plus die ene plaats om af te draaien is te weinig ;vroeger was het anders maar het is verplaatst toen de bushalte veranderd is.Eerst moet je oppassen de fietsers en dan voor de geparkeerde auto sen dan sta je al een stuk op de baan.En als je dan nog zoveel scholen hebt komt daar s morgen en s avonds ook nog de drukte bij.
Meld je aan om te reageren
Zeer smalle fietspaden op meerdere toegangswegen naar de Ring
Verbreden of fysische afsluiting tussen rijweg en fietspad
Meld je aan om te reageren
Er zijn te veel verschillende verkeerskruisingen op dezelfde plek, tussen auto's, fietsen, trams en voetgangers.
Maak de voetgangers- en fietsoversteekplaatsen meer fysiek aanwezig in de straat.
Meld je aan om te reageren
Direct begin de H.-Geestmolenstraat dient er verplicht geparkeerd op de aangeduide plekken op de rijbaan, wisselend links en rechts. Geeft gevaarlijke situaties, vooral met fietsers.
De markeringen terug wegdoen zodat er gewoon de zijkant van de weg kan geparkeerd worden. Eventueel over een bepaalde lengte enkel parkeren langs één kant toelaten.
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen