Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.

Découvrez le thème

En toute sécurité

Waarom moet ik een marker plaatsen op een kaart terwijl het (fiets)verkeer NERGENS in Vlaanderen veilig is? Als de fietssignalisatie wisselt om de zoveel km, dan moet het toch fout lopen? Maak dwingende wetgeving.

Quel est le sujet de votre idée ?

Stop met fietsinfrastructuur/signalisatie stiefmoederlijk te behandelen. Maak een gedegen future-proof plan (bv ook voor speed pedelecs), en rol een coherente signalisatie uit over heel Vlaanderen (en bij uitbreiding België). Herbekijk ook de bestaande signalisatie (zie bv de absurde regeling om 2 richtingsfietspaden aan te geven op een bord evenwijdig met het fietspad https://www.politie.be/5353/vragen/verkeerstips/mag-je-op-een-fietspad-steeds-in-twee-richtingen-rijden). Neem klare een duidelijke beslissingen (bv. straten waar het 30km/u is = fietsstraten). Geen signalisatie plaatsen is GEEN oplossing (bv het ontbreken van een scheiding bij 2-richtingsfietspaden). Verkeersmodaliteiten mixen is GEEN oplossing (bv voetgangers-fietsers). Herbekijk bestaande iconografie (bv. het bord voor fietsstraten). De foto hierbij komt uit het Vlaams fietsvademecum, en staat er te boek als goed voorbeeld. Bekijk ze 's en laat me weten wat heir allemaal fout loopt.
0
S'inscrire pour soutenir

Pour poster un commentaire, tu dois d'abord t'inscrire

Se connecter

Réactions