Waarom moet ik een marker plaatsen op een kaart terwijl het (fiets)verkeer NERGENS in Vlaanderen veilig is? Als de fietssignalisatie wisselt om de zoveel km, dan moet het toch fout lopen? Maak dwingende wetgeving.
Mogelijke oplossing
Stop met fietsinfrastructuur/signalisatie stiefmoederlijk te behandelen. Maak een gedegen future-proof plan (bv ook voor speed pedelecs), en rol een coherente signalisatie uit over heel Vlaanderen (en bij uitbreiding België). Herbekijk ook de bestaande signalisatie (zie bv de absurde regeling om 2 richtingsfietspaden aan te geven op een bord evenwijdig met het fietspad https://www.politie.be/5353/vragen/verkeerstips/mag-je-op-een-fietspad-steeds-in-twee-richtingen-rijden). Neem klare een duidelijke beslissingen (bv. straten waar het 30km/u is = fietsstraten). Geen signalisatie plaatsen is GEEN oplossing (bv het ontbreken van een scheiding bij 2-richtingsfietspaden). Verkeersmodaliteiten mixen is GEEN oplossing (bv voetgangers-fietsers). Herbekijk bestaande iconografie (bv. het bord voor fietsstraten). De foto hierbij komt uit het Vlaams fietsvademecum, en staat er te boek als goed voorbeeld. Bekijk ze 's en laat me weten wat heir allemaal fout loopt.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.
Aanmelden