We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Veilig onderweg in het verkeer

Waarom moet ik een marker plaatsen op een kaart terwijl het (fiets)verkeer NERGENS in Vlaanderen veilig is? Als de fietssignalisatie wisselt om de zoveel km, dan moet het toch fout lopen? Maak dwingende wetgeving.

Mogelijke oplossing

Stop met fietsinfrastructuur/signalisatie stiefmoederlijk te behandelen. Maak een gedegen future-proof plan (bv ook voor speed pedelecs), en rol een coherente signalisatie uit over heel Vlaanderen (en bij uitbreiding België). Herbekijk ook de bestaande signalisatie (zie bv de absurde regeling om 2 richtingsfietspaden aan te geven op een bord evenwijdig met het fietspad https://www.politie.be/5353/vragen/verkeerstips/mag-je-op-een-fietspad-steeds-in-twee-richtingen-rijden). Neem klare een duidelijke beslissingen (bv. straten waar het 30km/u is = fietsstraten). Geen signalisatie plaatsen is GEEN oplossing (bv het ontbreken van een scheiding bij 2-richtingsfietspaden). Verkeersmodaliteiten mixen is GEEN oplossing (bv voetgangers-fietsers). Herbekijk bestaande iconografie (bv. het bord voor fietsstraten). De foto hierbij komt uit het Vlaams fietsvademecum, en staat er te boek als goed voorbeeld. Bekijk ze 's en laat me weten wat heir allemaal fout loopt.
0
Meld je aan om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties