Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Kruispunt Rijksweg (vierbaans) met Genieskensstraat (invalsweg naar Leut).
Lichten, rotonde, andere?
Meld je aan om te reageren
In mijn straat Casterstraat vanaf Inslag naar de Casterstraat tot aan het kruispunt t.h.van ,naar kunstlaan en Catarinalaan is de verkeerssituatie ronduit SLECHT!Men rijdt er alsof het een snelweg is,de voetpaden zijn slecht te gaan.
Van deze gevaarlijke straat een fietsstraat maken op het hierboven vermelde plaats en de voetpaden verbeteren , (voor rolwagens , rollators,buggys en meer) , voor fietsers is het levensgevaarlijk en een duidelijke vermelding van fietsstraat. Al meerdere keren heb ik dit aangevraagde maar tot op heden geen antwoord of respons, mag ik dat van jullie WEL verwachten?
Meld je aan om te reageren
kruispunt met weinig zicht (bermbegroeiing) slechts 1 fietspad enkel richting, wordt wel gebruikt voor beide richtingen door schoolgaande jeugd + anderen geen controle op de snelheid (50km/u) is een enclave midden Nieuwrode tussen Appelweg en Vlasselaar
overeenkomst te maken tussen Holsbeek en Rotselaar voor aanleg fietspad
onderhoud bermen
geen alternatieve mobiliteit (geen bushalten op een weg van 8 km) Appelweg en Vlasselaar op Nieuwrode en Klein-Vlasselaar en Steenweg op Nieuwrode in Wezemaal
snelheidscontroles
Meld je aan om te reageren
La national 94, les automobilistes ne respectent pas la limitation de vitesse qui est soit à 70km/h ou 50km/h. Excès de vitesse régulièrement.
Des radars qui calculent la vitesse sur une distance requise et des passages piétons pour pouvoir traverser en sécurité devant les arrêts de bus
Meld je aan om te reageren
- Vele straten liggen er slecht bij - Geen voetpad, slecht onderhouden voetpaden, niet vlak - geen fietspad, te smal, geen scheiding met de rijweg, slecht onderhouden en hobbelig - verkeersregels die niet worden opgevolgd: fietsstraten, steppers
Investeren in fiets- en voetpaden en die door bekwame mensen laten aanleggen, overal!
Kapotte riolen vervangen en de straten met de aloude vakkundigheid aanleggen op een goeie ondergrond als de riolen hersteld zijn. Stop het oplapwerk want dat is weggesmeten geld.
Platte kasseisteentjes lijken mij het duurzaamst van al.
Meld je aan om te reageren
Zeer smalle fiets en voetpad. Moet dringend aangepast worden
Langs twee zijden van de straat fietspaden aanleggen en voetpaden. Geen auto's meer parkeren
Meld je aan om te reageren
kruispunten en fietsers
afzonderlijke rijvakken en verkeerslichten die onderscheid maken fietsers en motorvoertuigen
Meld je aan om te reageren
Alle vrachtverkeer komt van de E17 Waregem of moet terug naar de E17 in Waregem en moet door de Kerkstraat en de dorpskern van Anzegem.
Een ringweg rond Anzegem zou de ideale oplossing zijn!
Meld je aan om te reageren
Geen duidelijke oversteekplek voor fietsers.
Duidelijke markering van oversteekplekken voor feitsers en lichten die alle auto's laten stoppen en alle fietsers in elke richting tegelijk laat oversteken.
Meld je aan om te reageren
autoverkeer kan (toegelaten of niet) aan 70km/u in bochten zonder zichtbaarheid fietsers inhalen tussen noordelijk Ramsel/Westmeerbeek en Herselt.
Snelheidsbeperking, inhaalverbod, fietspad (in STEVIG beton), of gewoon. Een dolemietstrookje in de gevaarlijkste bochten zou al helpen. Ideaal: een aparte fietssnelweg verbinding tussen Herselt/Merodebossen en fietsroute Aarschot-Herentals !
Noordelijk Ramsel is op geen enkele manier veilig bereikbaar voor fietsers en voetgangers. (
(Omweg via Hooilaar en de N19 brengt je op een zwaar verzakt fietspad langs de Ramselsesteenweg.
Meld je aan om te reageren
Komende vanuit de Kapelstraat naar de Tisseltsesteenweg : slechte zichtbaarheid door struiken / afsluiting op de hoek rechts.
Bewoners vragen struiken te verwijderen of met regelmaat te snoeien.
Meld je aan om te reageren
Ligne droite à l'intérieur du village où de nombreux automobilistes ne respectent pas les limites de vitesse (30 et 50)
Dispositifs réduisant la largeur de la route à des intervalles plus ou moins réguliers
Meld je aan om te reageren
Kinderen lopen de weg over zonder te kijken fietsen op het voetpad en de e-steps met 2 en zelfs met 3 personen er op(Frans de l'Arbrelaan) zelfs motoren op voetpad!
Toezicht van politie !
Meld je aan om te reageren
Aan de S-bocht ter hoogte van straatnummers 45 - 18 is de confrontatie tussen fietsers en automobilisten LEVENSGEVAARLIJK. De gemeente werkt aan een verkeersplan om dit probleem op te lossen. Het is een wonder dat hier nog geen ongeluk is gebeurd…
Dat de gemeente asap de technische aanpassingen uitvoert die zijn gepland.
Meld je aan om te reageren
De Minnewaterbrug in Brugge is smal en is tegelijk een fietsverbinding (Katelijnevest-Begijnenvest) en een plaats waar toeristen graag stilstaan.
De piekuren van toeristen en fietsers vallen gelukkig niet samen maar heel vaak hinderen de twee categorieën elkaar. Ernstige conflicten zijn mij niet bekend, maar met het toenemend aantal zullen die er ooit komen. Er is een plan geweest om de fietsers om te leiden via de Bargeweg, maar het lijkt mij onbespreekbaar om een drukke fietsverbinding om te leiden langs een niet ongevaarlijk traject. Een deel van de toerisme had kunnen omgeleid worden via het Minnewaterpark, maar bij de heraanleg van dit park blijft de onaantrekkelijke hellende brug (onbruikbaar voor rollators en rolstoelen en voor al wie op een andere manier slecht te been is) ongewijzigd behouden. De enige oplossing is die brug verbreden en er tegelijk van profiteren om die beter te laten aansluiten op Katelijnevest en Begijnenvest. In of rond 2021 is een plannetje voor een mogelijke nieuwe brug verschenen in een of ander fietserstijdschrift, maar ik vind het niet terug.
Meld je aan om te reageren
De straat is smal. Er staan auto's geparkeerd aan één kant. Er is een fietspad aangelegd aan de andere kant. Te hoge snelheid ook voor auto's.
Snelheidsbeperking.
Meld je aan om te reageren
Er zijn punten waar de fietsers op een rondpunt rechtdoor moeten en de auto's moeten afslaan. Dit is erg gevaarlijk
Ofwel moeten op alle ronde punten de auto's voorrang hebben ofwel de fietsers. Op elk rondpunt is dit anders. Ook de fietspaden niet laten lopen rond de ronde punten zoals in Nederland is ook een oplossing.
Meld je aan om te reageren
Geen voorrang van rechts verleend door het nieuwe circulatieplan
Verkeersbord plaatsen
Meld je aan om te reageren
Carrefour compliqué à comprendre pour les non-initiés
Alors que l'Europe entière a compris le bon sens des ronds-points (auto-régulation du débit et de la vitesse, compréhension facile de la topologie du lieu et temps de réflexion dans le choix de la direction pour les gens de passage) vous avez réussi à créer un carrefour compliqué, pas du tout intuitif, où rien n'est clair si l'on ne s'arrête pas pour lire toutes les destinations. Et dans ce flux de circulation, bonne chance!
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen