Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
De op en afritten van het 'ei' . Er is een conflict tussen wagens die het ei willen oprijden en zij die het net willen verlaten. En ook het rond punt aan het Atheneum is zeer gevaarlijk voor fietsers!
Dat er meer ruimte komt tussen de op- en afritten. Eerst afrit, zodat er nadien ruimte komt om wagens te laten invoegen.
Het rond punt bij het Atheneum zou beter terug een gewoon kruispunt met lichten worden.
Meld je aan om te reageren
Levensgevaarlijke oversteek bij bushalten en winkels, alleen voor fietsers! Geen zebrapad. Te snel verkeer, auto's halen in terwijl je oversteekt!
Je kan nu als fietser oversteken op 3 plaatsen: Zandstraat, bushalte, Bijvennestraat. De afstand tussen de 3 is, denk ik, iets te groot voor drempels of voor een beveiligde oversteek met hekken. Een doorlopende witte streep kan niet omdat auto's vanuit de zijstraten naar het andere rijvak moeten kunnen.
Dus: verkeer verplichten tot traag rijden (30km/u). Hoe? Extra signalisatie? Er zijn ongetwijfeld verkeersdeskundigen die daarvoor efficiënte oplossingen kunnen bedenken.
Meld je aan om te reageren
Grote onduidelijkheid van het te volgen traject Als fietser komend van de brug moet men slalommen om na het kruispunt op een te smal fietspad te komen
Aanleg van een rondpunt met duidelijke markering voor de fietsers
Meld je aan om te reageren
Très étroit et il arrive d'être surpris avec un tracteur ou un camion qui prend toute la largeur de la route
Un feu intelligent qui détecte la présence d'un véhicule imposant et qui arrêterait les véhicules pour laisser passer avec aisance les véhicules lourd
Meld je aan om te reageren
Fietspad is zeer breed. Voetpad zeer smal. Gevolg is dat brommers, speedpedelecs en vooral steps met hoge snelheid voorbij razen. Zeer onveilige situatie voor voetgangers die soms noodgedwongen ook op fietspad moeten wandelen.Geen snelheidsbeperking
Bord plaatsen met snelheidsbeperking 25 km en effectief zo nu en dan controleren.Voor wat betreft autos: 30 kl zone verder trekken. Wagens durven ook tegen zeer hoge snelheid rijden. Met het park aan de,overkant is het een recreatieve zone waar ook veel kinderen naar het park gaan.
Probleem is dat het een gewestweg is, en die reageren nauwelijks op klachten.
Meld je aan om te reageren
Ondanks de nieuwe omleidingsweg zijn mijn inziens de oversteekplaatsen voor de fietsers niet echt veilig. Fietsers laat zichtbaar voor bestuurders.
Op de omleidingsweg voor sommige straten voorrang van rechts haalt dan de snelhied omlaag. Oversteekplaatsen voor de fietsers niet echt veilig.
Meld je aan om te reageren
Hier geldt een voorrangsregel. Er is hier geen verkeersbord te zien voor wie via de Grensstraat richting de Liersesteenweg wil.
Extra verkeersbord: Zeer gevaarlijk kruispunt! Of verkeersremmers.
Of: Autobestuurder: denk aan de fietser die eraan komt!!!!!
Meld je aan om te reageren
Un panneau pour cycliste autorise ceux-ci à passer outre le feu rouge. Ce faisant, il donne au cycliste l'impression qu'ils sont prioritaires alors que 20 mètres plus loin aboutit la rue du Congrès où le feu est vert pour les autos
Il faut mettre un panneau autorisant seulement les cyclistes à tourner à droite sous leur responsabilité mais pas de continuer tout droit.
Comme ils se croient avoir tous les droits il ne font pas attention et dans de nombreux cas ils se font presque renverser, ou renverser par des véhicules venant de la rue du Congrès qui accèdent à la rue Royale avec le feu au vert pour eux...
Meld je aan om te reageren
het heraangelegd kruispunt aan de tiense poort in Leuven. De voorrang van fietsen onderling op de hoekpunten is niet geregeld, een fietster botste eizona tegen een gehandicapte met fiets.
je kan de mensen die dwarsmoeten oversteken onmiddellijk laten dwarsen met een rond fietspunt in het midden van het kriuispunt, dit vermindert het aantal kruisende fietsen op de hoekpunten en je kan aan geven 'gevaarlijk kruispunt' voorzichtig als je over de straat bent er zijn dwarsende fietsers.
Meld je aan om te reageren
Oversteekplaats naar Oostendsesteenweg over de rotonde: je moet tegen richting in rijden. Tegenliggers zien je niet of moeilijk.
Oversteek aan de rotonde aanpassen: breder fietspad?
Meld je aan om te reageren
Teveel fietsers en pedilacs met kinderen in een smalle straat
Fietsers moeten beter de verkeersregels volgen en ook de parkerende buurtbewoners
Meld je aan om te reageren
Aalst, richting Gijzegem. Komende v/d rotonde op de Dendermondsestw dan richting Gijzegem. Een paar meter na de afslag kruist een fietspad de rijweg.
Duidelijk signalering van het feit dat er onmiddellijk na de afslag een fietspad de weg kruist ( is ook gelegen onder een brug)
Meld je aan om te reageren
Trop de monde différent à gérer et pas assez de policiers
Essayer de faire un contournement de la ville mieux réparti pour camions et véhicules lents
Meld je aan om te reageren
c'est une chaussée avec de longues lignes droites + ronds points. les conducteurs roulent vite et entrent dans le sronds points rapidements
ralentisseurs de trafic et contrôles routiers fréquents
Meld je aan om te reageren
Trachten voor te kruipen. Geen respect voor andere bestuurders. Mensen hebben zogezegd geen tijd. Zij denken dat de weg alleen voor hen is.
Snelle ontdubbeling van N74
Meld je aan om te reageren
Wekelijks prijs: - auto parkeren op fietspad - over fietspad rijden, om rechts af te slaan bij file - deelsteps op fietspad stallen - rechts afslaan uit file, zonder kijken naar fietsers
Paaltjes plaatsen, om dit gedrag uit te sluiten.
Stalzone voor deelsteps.
Meld je aan om te reageren
Rue sans trottoir ni accotements, bordée de rails = piège dont on ne peut échapper. Vitesse excessive des voitures. Pas d'échappée possible pour les modes actifs qui risquent leur vie à chaque passage de voiture.
Rue sans trottoir ni accotements, bordée de rails de "sécurité" = piège dont piétons et cyclistes ne peuvent échapper. Les voitures y roulent à vive allure.
Il y a de la place pour créer un passage latéral dans le talus à droite en montant car la région est propriétaire du talus. Supprimer ces rails serait plus sécuritaire pour les autres que voitures car impossible d'en échapper!
Créer un passage latéral pour piétons, cyclistes et cavaliers les protégeraient dans leurs déplacements.
C'est le cas aussi plus en amont du village jusqu'à la crète du Château Turc: route encaissée et sinueuse, aucune visibilité et aucun trottoir. J'interdis à mes enfants d'y aller à vélo: danger de mort! solution: réduire la vitesse autorisée (90) entre le cimetière et le Château Turc. Et peut-être aménager un passage induré en haut du talus?
Meld je aan om te reageren
Parce que le rond-point rend le trafic complexe, spécialement aux heures de pointe, et le passage des trams n'arrange rien
Des feux de signalisation intelligemment configurés réduiraient les embouteillages et les risques d'accident
Meld je aan om te reageren
De afbakeningspaaltjes en busdrempels, zorgen ervoor dat dit regelmatig tot verkeersagressie lijdt. Alhoewel er maar plaatselijk verkeer kan, wordt deze weg gebruikt door zwaar verkeer en niet plaatselijk verkeer.
Een degelijk-professioneel onderzoek hoe onze straat verkeersveilig kan gemaakt worden. Misschien sterk verhoogde busdrempels die de hele breedte van de straat bereiken. Zodat de weggebruiker sterk moet afremmen.
Sterke controle op de weggebruikers.
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen