Er werden al 3690 voorstellen ingediend
.png?locale=nl)
Samen veilig onderweg in het verkeer?

Dit platform kosteloos gebruiken?

Ontdek alle voorstellen op de kaart
Jullie voorstellen voor veiligere mobiliteit
voor fiets vnl. te veel elec twee wielers, brmmers (opgefokt) en praktisch geen controle; blauw ontbreekt op straat en weg
1. uitgebreide controle op toepassing met hoge boetes en inbeslagnamen
2. minder borden en systemen die niemand kent en of toepast( bv,30 km beperking)
3. scheiding tussen lokaal, traag verkeer en snelle banen
Meld je aan om te reageren
N826 entre Recogne et Libramont : pas d'aménagement pour les piétons, ni les vélos, pratiquement pas de passages piétons, des voitures qui roulent trop vite, la vitesse n'est pas limitée à 50 ! Il manque un rond point
Réaménager en tenant compte d'une intermodalite, recréer des vrais trottoirs où les voitures ne savent pas se garer et diminuer l'espace pour les véhicules motorisés
Ou alors créer un détournement autour de la ville par le nord
Meld je aan om te reageren
Les entrées/sorties du Ring au niveau du pont de Wemmel sont une vraie catastrophe au niveau de la sécurité. Risque d'accident toute les 5 minutes !
Faire 2 grands rond-points et le danger diminue de 98%.
komende uit de Emmausdreef komen fietsers en auto's uit alle richtingen , niet te doen als er druk verkeer is
verkeerslichten
Meld je aan om te reageren
Au stop, la visibilité à droite est particulièrement limitée.
Si l'espace le permet, un giratoire reprenant cette intersection et le giratoire voisin pourrait faire partie de la solution.
Meld je aan om te reageren
Nieuw fietspad tussen grote baan en grote winkelzaken. - druk autoverkeer aan 70 km/u staat plots stil als auto afslaat om fietsers te zien; - auto's weten niet dat fietsers uit beide richtingen kunnen komen. Nu nog gevaarlijker voor fietsers & auto's!
Ik zou het niet weten:
- fietspad in beide richtingen is in elk geval geen goed idee want stemt niet overeen met een reflex van bestuurder die op een drukke baan waar hard gereden wordt plots moet stilstaan om in beide richtingen naar fietsers te speuren (vele pedelecs langs deze grote baan met meerdere hellingen!!)
- snelheid van de auto's verlagen van 70 km. per uur naar 50 km. er uur, zodat het steeds drukke fille-verkeer niet als een harmonica plots keihard op de rem moet gaan staan.
Best zou nog zijn de hele heraanleg opnieuw te bekijken en een afzonderlijke afritbaan te leggen parallel aan de grote baan, voor de wagens die de winkels willen aandoen cfr. de baan Hasselt naar Genk.
Meld je aan om te reageren
Veilig Onderweg in het Verkeer
Om de veiligheid op de weg te verbeteren, verzamelden we in het najaar 2023 meer dan 3500 voorstellen! Deze bezorgen we aan alle lokale besturen. Maar daar stopt het niet!
Vanaf nu kan je het platform zelf kosteloos gebruiken om voor jouw omgeving of organisatie gegevens te verzamelen!