Découvrez le thème

En toute sécurité

Uitrit Kapelstr is onoverzichtelijk, voorsorteerstrook v/d A'psestwg naar de Kapelstr is teklein, zebrapad ligt gevaarlijk, bushaltes liggen onhandig

Quel est le sujet de votre idée ?

Dit kruispunt werd in de zomer heraangelegd. Ik weet niet welke de beweegredenen waren, maar voor de heraanleg was het kruispunt veiliger en beter. (Enkel het zebrapad is een pluspunt, al ligt het heel gevaarlijk.) Door de nieuwe locatie van de bushaltes, stopt de bus richt A'pen vlak voor de in/uitrit van de Kapelstrt. De bus richting T'hout stopt nu niet aan een halte voor, maar aan een halte NA de Kapelstrt, waardoor aanschuivend verkeer achter de bus de Kapelstrt afblokt. Omdat er een verhoogde middenberm is, kan het verkeer de bus niet passeren. In de vroegere situatie had de bus in beide richtingen een ruime busbaai die niemand in de weg zat, bedrijven haar weerskanten hadden er geen hinder van. Nu heeft de bus een halte op de rijbaan zelf, wat de hele situatie minder veilig maakt. De beste oplossing zou zijn om de bushaltes terug te leggen zoals ze lagen. Op de Antwerpsestnwg in de richting van T'hout is de bushalte voor de Kapelstrt nu veranderd in parking. Waar er vroeger uitzonderlijk een stoppende bus het zicht naar links blokkeerde, blokkeert nu regelmatig een auto of, nog erger, een bestelbus het zicht. De oplossing, anders dan de bushaltes terug leggen waar ze lagen, zou zijn om parkeren te verbieden voor bv tot 10m voor de in/uitrit van de Kapelstrt. Op de Antwerpsestnwg in de richting van T'hout staan de bushokjes nu rechts van uitrit van de Kapelstrt. Wanneer het donker is reflecteren de glazen hokjes de koplampen van de auto's. Het is moeilijk uit te maken of er nu een auto uit de richting van T'hout komt, of dat het de weerkaatsing is van de lichten van een auto die uit de richting van A'pen komt. Een oplossing zou kunnen zijn om hokjes te voorzien met enkel een dak, dus zonder glazen zijwanden. De korte voorsorteerstrook van de Antwerpsestnwg richting de Kapelstrt is onveilig omdat een alledaagse auto niet op de strook past. De oplossing zou kunnen zijn om de verhoogde middenberm af te breken en de voorsorteerstrook iets langer te maken, en tegelijkertijd het zebrapad een paar meter verder richting Turnhout te leggen, gelijk met de ingang van de Albert Heyn. Het zebrapad ligt ook onveilig. De N12 is een zéér drukke weg, elk uur van elke dag. Wanneer er veel verkeer is, richting T'hout is ter hoogte van de Zandstrt het eerste moment dat auto's gas kunnen geven. Veel auto's rijden dan ook veel te snel de bebouwde kom van W'malle uit. En net daar ligt nu het zebrapad. In conclusie, eigenlijk was alles beter en veiliger voor de aanpassingen.
0
S'inscrire pour soutenir

Pour poster un commentaire, tu dois d'abord t'inscrire

Se connecter

Réactions