fr
  • Français
  • Nederlands
S'inscrire Se connecter
Participer à l'enquête Découvrir toutes les propositions Utiliser les données et la plateforme
Plus d'infos
À propos du projet À propos de nous Nous contacter Règles
fr
  • Français
  • Nederlands
S'inscrire Se connecter
Participer à l'enquête Découvrir toutes les propositions Utiliser les données et la plateforme
Plus d'infos
À propos du projet À propos de nous Nous contacter Règles

Voir toutes les contributions

Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions
Sur la véloroute Courtrai Avelgem les vélos ont partout la priorité, sauf ici, et ce en dépit du fait que cette ancienne route nationale N8 ne passe plus par le centre de Knokke.
Donner la priorité aux vélos
Paul
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
De staat van het fietspad is echt een ramp het is slalommen tussen de Putten en verzakte en gebroken tegels. Zelfs nu na werken niet beter
In plaats van klinkers het fietspad asfalteren en aan de kant van het park net iets breder want dit is net te smal. Denk aan mensen met fietsvakantie en kinderen die er dagelijks passeren. Opnieuw klinkers leggen zou dom zijn door de komen die er staan
Mike
1 0 1
S'inscrire pour soutenir
te veel idioten die de verkeersregels aan hun laars lappen. dwz wheelys, racen, overmatig optrekken en inhalen waar niet mag. snelheids beperking niet respecteren en talloze patserbakken waar niets tegen gedaan wordt.
controle. meer,veel meer en vaker blauw op straat. de struikroverij van trajectcontrole en verdoken(verstopte dus heimelijke) flitsers zijn enkel goed om geld uit onze zakken te pikken(stelen)en verder geen invloed.
jean
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Le stop est rarement marqué par les conducteurs venant du pont.
Un marquage plus voyant au sol et la présence certains jours aux heures de pointe d'un policier
Yves
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Verkeer komt hier langs alle kanten, de oversteekplaatsen zijn onoverzichtelijk. Vroeger was het Kroonplein in Merksem een plein waar je omheen moest, nu is het plein aan 1 kant super veilig, maar aan de andere kant levensgevaarlijk.
De situatie van vroeger leek me veel veiliger. Overal voorrang van rechts en het verkeer in 1 richting rond het plein. Nu hang je van de goodwill van de chauffeurs af. Het verkeer komt tegelijkertijd in 2 richtingen op het Kroonplein en je moet het aankomende verkeer uit de Catershoflaan en de Laaglandlaan in het oog houden. Zeker op die 3-sprong is het levensgevaarlijk. Ik hou mijn hart al vast tegen de tijd dat mijn kleinkinderen, nu 8 en 10 jaar, daar alleen zullen moeten passeren.
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Over gans ,de Kumtichstraat is de snelheid 50 km ,maar aan het witte verkeersbord dat de aanvang van het dorp aangeeft daar mag ook 50 km gereden worden wanneer er de oogst binnengehaald wordt en er een school in de straat is.(kleuterschool)
Ik heb een paar jaren terug ,naar de Tiense politici,de verkozenen van de groene partij en de Burgemeester een lange brief gemaild met het probleem dat er kleine kleuters naar school moeten te voet en ook met een klein fietsje rijden.We zijn doodongerust wanneer er traktoren met 2 grote beladen aanhangwagens voorbij rijden.Wanneer die een noodstop moeten doen dan wil ik niet weten wat er zou gebeuren maar in ieder geval een zware ramp. Wij waren thuis ook boeren,die ik zéker respecteer voor hun werk maar ik weet dus wel degelijk waarover ik spreek.Ik heb op mijn klacht geen enkele officiële reactie gekregen.Is dat niet belangrijk beste mensen??Het voorstel dat ik gedaan heb was aan het witte dorpsverkeersbord een bord te plaatsen voor tractoren 25km/u want vergeet niet in 1964 hadden we een tractor van 30 Pk die niet harder konden rijden,en nu zie ik er hier geen enkele van die pk's maar wel van 200 tot 300 Pk echte monsters van grootte.Ik ben echt bang en geloof mij iedereen met kinderen.Ik wacht nog steeds op een officiëel antwoord.Wie deze oproep niet de moeite vindt en niet eens reageert verdient niet meer verkozen te worden en ik stel me de vraag met wat ze zich bezig houden
Paul
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
fietspad in erbarmelijke staat , uitstekende deksels tot 5 cm hoogte midden op fietspad
heraanleggen van fietspad met alles op gelijk niveau
Erik
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Er zijn meerdere haltes van De Lijn (tram en bus) op de middenberm. De zebrapaden liggen zowel voor als achter de halte. De andere weggebruikers zien de voetgangers die aan de voorkant van de halte afstappen bijna niet door de omheining van de halte
Oranje flikkerlicht aan de voorkant van de haltes. Want het probleem stelt zich niet alleen als er een tram of bus stopt, maar ook bijvoorbeeld als de school begint of eindigt zijn er veel overstekende kinderen
Jo
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Fietsers en zwak verkeer moeten samen met wagens op het kruispunt.
Zwakke weggebruikers en fietsers in alle richtingen tegelijk op het kruispunt. Daarna het gemotoriseerd verkeer in 2 fasen.
Nina
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Verkeer wil snel invoegen vanuit Zuidstraat om af te slaan naar Hofstade terwijl auto's 30 minuten in de ochtendspits staan aan te schuiven. Verkeer uit zijstraat creëert nog meer fileleed en onveilige situaties
Geen verkeer vanuit zijstraat toelaten op de Leuvensesteenweg op dat punt vlak voor de verkeerslichten
Jurgen
0 0 1
S'inscrire pour soutenir
Er wordt nog te hard gereden
Controles opvoeren
Jean
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Hier de Verbindingslaan oprijden is levensgevaarlijk door geparkeerde vrachtwagens tot op de hoek van het kruispunt. Sowieso zwart kruispunt.
Fietspad vanuit Dooistraat doortrekken over de pechstrook naar het fietspad langs de Verbindingslaan. Omdat Verbindingslaan een 90km/u weg is, zou fietspad sowieso al niet zo dichtbij de rijbaan mogen liggen. Dus de pechstrook omvormen tot fietspad tot aan de carpoolparking, dit maakt het voor de zwakke weggebruikers ook veiliger en dus aantrekkelijker om naar de carpool te gaan en ook zo terug te keren naar de Dooistraat. Zo zien de autobestuurders ook dat er iets af komt vanuit de tegengestelde richting,nu schrikken ze zich vaak tot omdat ze snel vaart willen maken maar er opeens een (Brom)fietser opdoemt die van de carpoolparking komt. Voor de vrachtwagens zou er eenvoudig plaats gemaakt kunnen worden op de carpoolparking.
Cedric
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Oud hobbelig fietspad waar elke dag veel fietsende jeugd langskomt en geen afscheing met de betonweg
Trajectcontrole en verhoogde berm tussen fietspad en betonweg
Schoterweg Tessenderlo
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Ring Oostkamp - Rodenbachstraat - aansluiting ring op industriezone Rodenbach-Zuid: niets voorzien voor voetgangers en fietsers om ring over te steken
Misschien is het niet echt gevaarlijk, maar wie de ring moet dwarsen op weg naar de industriezone voelt zich niet veilig, onder meer omdat het kruispunt (N50) in een lichte bocht ligt. Een zebrapad is misschien teveel gevraagd, maar minstens zouden er op de middenberm markeringen kunnen aangebracht worden om een zone af te bakenen waar een fietser of voetganger met veilig gevoel kan wachten als hij niet in een keer kan oversteken.
Roland
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Auto 's rijden te snel, controle? (Rechte weg, nemen een aanloop vanuit O. Vaartstraat.) Als tegengest. fietser kr.je geen plaats,en nooit voorr. van r.
20km per uur in de stad en zeker ook controle's
K.
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Cabine toilettes placée sur un coin de rue qui empêche la vision de piétons et de véhicules qui viennent par la droite alors qu'il faut a ce carrfour déjà être attentif a plusieurs choses.
Déplacer la cabinne de quelques mètres en arrière.
Stéphane
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
j'habite la commune 1200 en Belgique & je ne connais pas des endroits non-sûrs
J'habite la commune 1200 en Belgique & je ne connais pas des endroits non-sûrs
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Er zijn geen deftige fietspaden en veel vrachtverkeer.
Veilige fietspaden aanleggen.
Nancy
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Te hoge snelheid ondanks limiet snelheid van 50 km.u. School in de omgeving
Mogelijkheid tot plaatsen trajectcontrole vanaf binnenkomen van Sleidinge via Polenstraat tot uitrijden van Sleidinge Rvt AVe Maria. Dit is een provinciale baan. Moet te realiseren zijn.
Ghilain
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Het verkeer op de Nanofstraat rijdt (te) hard en een slecht zicht op dat verkeer vanaf de Poststraat vanwege de geparkeerde wagens op de Nanofstraat.
Flitscontroles op snelheid en/of (enkele) autostandplaatsen verwijderen.
Donald
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
La configuration incite à traverser à un endroit qui n'est pas sécurisé à cet effet. Respecter les passages force un détour trop important
Prévoir une possibilité de traverser directement entre le pont et le square Léopold au niveau de l'ancien night&day/speedy, chose légitime en tant que piéton
Alexandre
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Te druk door zwaar verkeer en snelheid
Zwaar verkeer omleiden. Snelheid beperken
Boudewijn
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
De manier waarop fietsers moeten rijden. De automobilisten kijken naar links of er geen andere auto af komt en geven gas als dat niet het geval is. Ondertussen kan er wel een fietser van links afkomen en dat hebben ze dan niet gezien.
Ik zou het niet weten. Een andere indeling van het kruispunt waarbij fietsers veilig kunnen oversteken.
Lieve
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Les voitures roulent vite et sont mal garées
VERBALISER Réduire la vitesse en installant des chicanes Interdire le stationnement à certains endroits dangereux
Stéphanie
0 0 0
S'inscrire pour soutenir
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions

Questions ou remarques?

entoutesecurite@bpart.be

Participer à l'enquête

Découvrir toutes les propositions

Utiliser les données et la plateforme

Plus d'infos

À propos du projet
À propos de nous
Nous contacter
Règles
Accessibilité
|
Conditions générales
|
Politique de confidentialité
|
|
Bpart 2025

Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.