Voir toutes les contributions
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions
Als autobestuurder is er slecht op 1 van de 4 hoeken zichtbaarheid op de aankomende fietsers. 1 hoog opgroeiend onkruid aan beide zijden van de afsluiting 2 onvoldoende ingesnoeide struiken 3 geparkeerde auto's verhinderen elk zicht op de snelweg
1 onkruid aan beide zijden van de afsluiting regelmatig verwijderen zodat je de fietsers ziet komen
2 struiken verder insnoeien zodat de je de fietsers van ver ziet komen
3 parkeerverbod op de eerste plaatsen naast de fietssnelweg om zichtbaarheid te hebben op de aankomende fietsers.
Bij het nemen van mijn foto stond mijn wagen net voor de snelweg!
Fietsers hebben hier voorrang maar verwittig de fietsers dat ze een gevaarlijk kruispunt naderen!!!
S'inscrire pour soutenir
Graag meer fietspaden Kruispunt schoonselhof is levensgevaarlijk!
Kruispunt heraanleggen
Kioskplaats heraanleggen
S'inscrire pour soutenir
Wandelaars en fietsers in verschillende richtingen met elkaar in conflict. Omdat tegenliggers voor mensen die uit de fietsspiraal komen pas helemaal op het einde zichtbaar zijn, is dit heel gevaarlijk.
Lijn op de fietsspiraal om twee richtingen aan de te duiden.
Duidelijke opsplitsing fietsers en wandelaars.
S'inscrire pour soutenir
Cet endroit est un SUL avec une priorité de droite non respectée par les usagers venant de rue Emile Cuvelier
Rappeler d'un panneau la priorité de droite, rappeler aussi la priorité par un marquage sur la rue, placer un miroir pour augmenter la visibilité
S'inscrire pour soutenir
Lindestraat Denderleeuw is niet meer veilig omdat kids van school komen op het voetpad fietsen. Op 2 weken tijd 3 voorvallen waarvan 2 bijna raak.
Rijlessen
Controle politie
S'inscrire pour soutenir
Voitures garées des 2 côtés de la route et sur les trottoirs, insécurité des piétons. Petite délinquance dans certains endroits public (terrain de jeux réservés aux jeunes du village)
Passages réguliers d'un agent verbalisateur et surveillance des lieux publics réservés aux jeunes du village.
S'inscrire pour soutenir
Snelheid ongewenst zwaar vervoer
Meer controle
Max 7,5T upv
Samenwerking met buurgemeenten
S'inscrire pour soutenir
Te veel, kruisende trams, voetgangers en fietsers die het zebrapad gebruiken.
Fietsverbod om "short cut" te nemen en signalering als tram eraan komt.
S'inscrire pour soutenir
fietser wilt oversteken richting gelrode, afkomen van Aarschot, Fietser komt op groen MAAR voetganger blijft op rood. Wat zien automobilisten als deze groen hebben, aaah tis rood voor voetganger dus we slagen rechts af, terwijl fietser groen heeft
Voetgangers ook groen geven wanneer fietsers groen krijgen en het probleem is al opgelost. Eerst fietsers groen, dan op rood en dan pas automobilisten op groen.
S'inscrire pour soutenir
Verouderd parkeerbeleid, overdreven snelheid, te weinig of geen controle.
De laan moet aangepast worden met veilige in- en opritten aan beide zijden. Het dwars parkeren en daardoor onveilig wegrijden is gevaarlijk voor fietser en auto. Er zijn bovendien ook geen voetpaden voorzien.
De straat is dan ook nog eens een aaneenschakeling van winkels en bedrijven.
S'inscrire pour soutenir
Zeer veel voetgangers en fietsen die tegelijk met de auto´s en bussen door moeten. Vooral bij het inrijden van de K&R zone en de interparking.
Fietsers/voetgangers in alle richtingen tegelijk groen en rood.
S'inscrire pour soutenir
Voetgangers overal, fietsers langs verschillende kanten, brommers, soms autos
Voetgangerstroken, of afgebakende weg voor hen, voorrang aan fietsers
S'inscrire pour soutenir
Ring tussen Strombeek en Wemmel. Verkeer uit richting Brussel naar de A12 richting Antwerpen, moet verkeer kruisen dat uit richting Vilvoorde komt.
Brug over de ring of tunnel
S'inscrire pour soutenir
Rond point dans laquelle les voitures roulent trop vite et il y a trop de bandes de circulation
Feux d'accès au rond-point
S'inscrire pour soutenir
Onoverzichtelijk kruispunt - niet respecteren van max. snelheid
Plaatsen van verkeerslichten - verkeersremmers en/of max. 50 in de Nachtegaal
S'inscrire pour soutenir
de punaise (rondpunt ) weten de meeste autorijders zich niet hoe te gedragen
een echt rondpunt maken
S'inscrire pour soutenir
straat veel te smal voor tweerichtingsverkeer aan 50km/u voor auto's. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties met fietsers en voetgangers.
Een aanpassing is wenselijk, gezien nabijheid van verschillende basisscholen in de buurt en de straat ook gebruikt wordt door ouders die hun kinderen met de fiets naar school brengen.
Concreet: enkel eenrichtingsverkeer toegelaten voor gemotoriseerd verkeer in de richting van de N76 en de snelheidslimiet verlagen van 50 naar 30 km/u.
S'inscrire pour soutenir
Slechte doorstroming. Rond punt met 2 rijstroken maar het verkeer dat er aankomt wordt eerst van 2 naar 1 rijstrook geleid.
2 rijvakken houden en een rotorrotonde zodat het verkeer verplicht gespreid wordt over de 2 rijstroken op het rond punt. Want Belgen en rotondes nemen dat gaat niet samen met gevaarlijke toestanden tot gevolg. Als je het binnenvak neemt om de 2e of 3e afslag te nemen wordt je vaak de pas afgesneden omdat iedereen het buitenste vak neemt. Dat zorgt voor drukte en gevaar
S'inscrire pour soutenir
de toegangsautostrades zijn onveilig door de vele onverwachte files zowel richting Antwerpen als Brussel.
1° op alle autostrades verbod voor vrachtwagens om in te halen
2° een grote ring te beginnen van Kleine Bareel over Ranst, Lier, Boom, Sint Niklaas. Zou veel meer impact hebben dan wat ze nu in Antwerpen klaarstomen = waardeloos!
3° een grote ring voor Leuven, Zemst, Londerzeel, Merchtem, Affligem , denderleeuw dit om de gigantische problemen op de Brusselse ring te ontwijken
S'inscrire pour soutenir
Het verkeer op de rechte voorrangsweg Volpenswege-Kerselaarstraat rijdt er te snel.
Een rotonde is hier de oplossing
S'inscrire pour soutenir
De auto staat nog altijd prioritair op de eerste plaats bij het ontwerpen van wegen, het regelen van verkeerslichten en dergelijke.
- Lichten afstellen in functie ten eerste van openbaar vervoer, daarna voor de voetgangers, dan voor de fietsers en dan pas voor de auto's.
- Ook belangrijk bij het vermijden van conflicten op een kruispunt is dat het niet alleen gaat tussen conflicten tussen auto's en zwakke weggebruikers, maar ook om de conflicten tussen de zwakke weggebruikers onderling. Op een kruispunt alle lichten voor voetgangers en fietsers gelijktijdig op groen te zetten, geeft een chaos waarbij voorrang van rechts begint te tellen. Waarom wordt dit niet gedaan met de lichten van de auto's?
- Mensen die straten ontwerpen, zouden na de werken wel eens zelf met een camion, bus, tram, auto, fiets en als voetganger over de straat mogen lopen, om te zien wat er allemaal fout zit.
S'inscrire pour soutenir
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 3690 contributions