Découvrez le thème

En toute sécurité

Te veel vrachtwagens, geen plaats meer voor personenwagens. Gevaar voor sandwitch

Quel est le sujet de votre idée ?

Ingaan op het voorstel van VBO: nachttransporten voor vrachtverkeer om files te verminderen, maar dat wel beperken tot de snelwegen. Overladen van vracht op bestelwagens, bv aan autostraderestaurants is daarbij noodzakelijk. Groot vrachtverkeer blijft dan meer weg uit de dorpskommen (dode hoek). Die bestelwagens kunnen eventueel na hun lading te hebben gelost bij de eindbestemmeling en dus voor een deel werkloos zijn omgebouwd worden tot tot mini autobussen waardoor dat ze inzetbaar worden als flexbussen. De lijn wil met hun project onder de benaming "Hoppin" zich concentreren op beter vervoer op de hoofdassen. Flexbussen zouden dat verlies moeten opvangen, maar daar is nog niets te merken. Organisaties zoals Huber zijn hiervoor niet de beste oplossing. Nu men toch "Hoppin" wil doordrukken kan de vraag worden gesteld of analoog aan de bestelwagens waarvan hoger sprake iets gelijkaardigs kan ontwikkeld worden om de oude PCC trams die in Antwerpen nog rijden om te bouwen tot goederentrams, vooral dan voor pakjes (ADR en zware bulktransporten komen natuurlijk niet in aanmerking). Als "testcase" volstaat het eens een verbinding te voorzien tussen de terminus in Zwijndrecht (lijn 3) en de terminus aan de luchtbal (lijn 1 & 6), zonder haltes onderweg. Fietsen meenemen op tram en bus, eventueel via aanhangwagens moet ook mogelijk zijn: het kan wel voor vouwfietsen en (gevaarlijke) e-steps, waarom dan niet voor gewone fietsen? Dat hoeft niet op elke tram of bus te kunnen en elke halte hoeft evenmin bediend te worden: voor-en natransport kan voor de passagier per fiets.
0
S'inscrire pour soutenir

Pour poster un commentaire, tu dois d'abord t'inscrire

Se connecter

Réactions