We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Veilig onderweg in het verkeer

Zeer veel doorgaand verkeer. Geen vertragende elementen (geen verkeersdrempels, lichten of flitspalen), zone 30 wordt niet nageleefd. Zeer onduidelijke inrichting, geen ruimte voor fietsers, gevaarlijk voor kinderen (schoolomgeving)

Mogelijke oplossing

Enorm veel sluipverkeer door de Gemeente komende van de afrit Holsbeek richting Lubbeek, Tielt-Winge, en richting Kessel-Lo en Linden over de Chartreuzeberg. ( (ook zwaar verkeer) dat niet thuishoort in een dorpskern. ) Drastische maatregelen nemen tegen het sluipverkeer door Holsbeek (een afrit van een autosnelweg die rechtstreeks in een dorpskern toekomt is onverantwoord in het jaar 2023, in Herent ligt er al meer als 30 jaar een omleidingsweg), zone 30 beter handhaven in de dorpskernen (flitspalen, verkeerslichten cfr dorpskern Rotselaar), Fietsstraten inrichten, bijkomende vertragende ingrepen voorzien op de Kortrijksebaan (meer wegversmallingen, drempels) Zwaar verkeer weren in de schoolomgeving + in de dorpskern. Fietsstraten maken (oa Schuttersveld, Verhaegenstraat, Onderzoeken wat de impact is van het wijzigen van de verkeerssituatie in Kessel-Lo, waardoor het nu nog interessanter is geworden om doorheen Holsbeek te rijden ipv door Kessel-Lo of langs de Diestsesteenweg. Handelszaken die zwaar verkeer veroorzaken (bvb Heroes) verbieden door de dorpskernen van Holsbeek en Kortrijk-Dutsel te rijden (er zijn voldoende alternatieve wegen)
0
Meld je aan om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties