We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Veilig onderweg in het verkeer

Het is een residentiële wijk, met een niet al te brede straat waar auto's vaak tegen 70 km/ uur doorrijden. Vooral sluipverkeer tijdens de spits.

Mogelijke oplossing

Het is voor niet veel mensen nodig om deze straat te nemen. Er is een parallel straat (De stationstraat) die wel ingericht is voor veel verkeer. Hier heb je ook een voetpad en staan auto's op de straat geparkeerd om het verkeer wat af te remmen. (Dit is natuurlijk ook de reden waarom mensen liever door de Heihoekweg scheuren dan door de stationstraat te rijden. Maak de Heihoekweg vanaf de slagveldweg doodlopend. Hierdoor wordt het sluipverkeer richting Leuvensesteenweg (en andersom) verhinderd door deze straat te rijden. Hierdoor rijden hier enkel nog auto's die hier daadwerkelijk moeten komen. De andere mensen kunnen zonder problemen of te veel omweg door de stationstraat rijden, die hiervoor voorzien werd.
1
Meld je aan om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Het verkeer in de Heihoekweg en de slagveldweg zal nog toenemen want alles wordt via Kwaenijkstraat gestuurd , een lokale weg type 3 overigens , net zoals Heihoekweg en Slagveldweg Verkeer veiligste als Stationsstraat via de verkeerslichten aangesloten wordt
Leg het kruispunt den tip aan zoals gepland in 2011 Hier is de Stationsstraat deftig aangesloten op de steenweg via lichten en is zowel links als rechts afslaan als richting de E19 zonder gevaar Schijnbaar zijn er plannen om vanuit de Stationsstraat en Heihoekweg links afslaan onmogelijk te maken zodat verkeer via Kwaenijkstraat of Berkenlaan moet ,men wil eveneens links afslaan komende vanuit richting Mechelen op de Leuvensesteenweg invoeren zodat alle verkeer via de Kwaenijkstraat moet Men maakt van de Kwaenijkstraat een hoofdstraat richting Hever dorp terwijl de Stationsstraat de geëigende hoofdweg is , dit zonder inspraak met de omwonenden Wat is er veiliger dan een oversteekplaats geregeld door lichten en duidelijke fietsbanen ? Men verplaatst het probleem.